Suszarka kondensacyjna (nie pralko-suszarka)

1. Data: 2010-03-21 20:47:54

Temat: Suszarka kondensacyjna (nie pralko-suszarka)
Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Mam jeden cel gdy mówię o suszarce ubrań: 3/4 rzeczy powinno nadawać się
do włożenia do szafy bez prasowania. Taki mam postulat, ale nie jestem
go w stanie zweryfikować. Nikt z moich znajomych nie ma suszarki. W
Internecie też jest kiepsko (przynajmniej PL) pod względem testimoniali.

Będę Wam wdzięczny za opis Waszych doświadczeń o suszarkach
kondensacyjnych i wskazaniu takiej do 3000 zł (max) która spełni
postulat nr 1 w maksymalny sposób.

Wstępnie znalazłem to: http://www.ceneo.pl/;0151233011-10.htm

--
Grzegorz Brycki, http://beczkasoli.pl/GD298, a Ty?

2. Data: 2010-03-21 22:47:37

Temat: Re: Suszarka kondensacyjna (nie pralko-suszarka)
Od: "Cezar" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Brycki" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Będę Wam wdzięczny za opis Waszych doświadczeń o suszarkach
> kondensacyjnych i wskazaniu takiej do 3000 zł (max) która spełni postulat

Od 2 lat użytkuje taką http://www.ceneo.pl/3157933
Na początku założenie było aby suszyć tylko zimą aby suszarka balkonowa nie
szpeciła pokoju lecz teraz całe pranie ląduje w suszarce. Mam moc grzałki
ustawioną na bezpiecznik 10 A więc czas suszenia nieco się wydłużył ale to
nie przeszkadza. Co do postulatu to część ubrań niestety kurczy się po
wysuszeniu w suszarce więc trzeba na to brać poprawkę przy zakupie lub
zastanowić się czy suszyć. Nie ma też potrzeby dawać zmiękczaczy do prania
bo po suszarce ubrania są miękkie i puszyste. Ja stosuje też chusteczki
zapachowe aby nadać im świeżość. Poza tym polecam . A suszarka stoi na
pralce więc nie zabiera więcej miejsca w łazience.

Julita

3. Data: 2010-03-22 11:11:04

Od: Małgorzata Krzyżaniak <z...@t...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia, a było to Sun, 21 Mar 2010 21:47:54 +0100, przyszła do mnie
wiadomość z adresu <g...@o...pl> i powiedziała:

> [...]
> go w stanie zweryfikować. Nikt z moich znajomych nie ma suszarki. W
> Internecie też jest kiepsko (przynajmniej PL) pod względem testimoniali.

Ja mam taką:
http://www.skapiec.pl/site/cat/310/comp/681971

T-shirty, pościel, ręczniki, bawełniane (sztruks itp.) spodnie i
koszule mogą iść do szafy bez problemu, tylko trzeba dobrze złożyć.
Odzież niemowlęca (głównie bawełna) nie wymaga prasowania, słabo tylko
wyglądają naszywki i hafty (to warto rozprasować, żeby wyglądało
ładnie, jak komu się chce). Męskie koszule wymagają prasowania, są
gładsze niż suszone w pozycji rozwieszonej, ale jednak. Delikatne
sukienki też zyskują, nie są w 100% gładkie, ale znacznie bardziej
miękkie niż tradycyjnie suszone.

Przydaje się też program 40/20 minut - używam go do odświeżenia
pościeli przy zmianie poszewek.

Zuzanka
*:.
Małgorzata Krzyżaniak ................ We Are a Non Prophet Organization

4. Data: 2010-03-22 17:56:37

Od: "KKrzych" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Będę Wam wdzięczny za opis Waszych doświadczeń o suszarkach
> kondensacyjnych i wskazaniu takiej do 3000 zł (max) która spełni postulat
> nr 1 w maksymalny sposób.

Bosch, Bosch i jeszcze raz Bosch. Doświadczenia własne i rodziny, A model
zależy od tego na czym stawiasz, bo jeśli na pralce Boscha, to jeszcze
wchodzi taka listwa z wysuwaną platformą, zamiast normalnej pokrywy pralki.
Instrukcje są banalne i wcale nie niszczą rzeczy, jeśli się przestrzega
opisów. PS. Raz suszone były zasłony stare no i nie przeżyły, za to ubrania
bez szwanku., Ostrożnie tylko z wełnianymi swetrami, zwłaszcza z kaszmiru.
Baweła luzik.
KKrzych

Lubię i gotować, i czytać, i zjeść :) więc polecam:
www.ugotujka.pl

5. Data: 2010-03-24 15:54:49

Od: GB <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cezar pisze:
> [...]
> zapachowe aby nadać im świeżość. Poza tym polecam . A suszarka stoi na
> pralce więc nie zabiera więcej miejsca w łazience.

Jak jest z tym "bez prasowania?"

GR

6. Data: 2010-04-02 10:42:08

Od: "jahi" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Brycki wrote:

> [...]
>
> Będę Wam wdzięczny za opis Waszych doświadczeń o suszarkach
> kondensacyjnych i wskazaniu takiej do 3000 zł (max) która spełni

Ja użytkuję taką: http://www.ceneo.pl/712866 Na razie bez zarzutu.

Co do prasowania to koszuli pod krawat raczej nie założysz bez
prasowania, ale całą resztę jak najbardziej. Warunek: wyjąć i
złożyć bezpośrednio po zakończeniu suszenia. Nie wiem jak inne,
moja sygnalizuje dźwiękiem koniec programu, ale jeśli jest brak
reakcji ze strony użytkownika to przechodzi na podtrzymanie - kręci
bębnem, dmucha, nie pozwala ubraniom się uleżeć.
Generalnie zniknęło zjawisko prasowania po praniu.

7. Data: 2010-05-17 06:35:30

Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "GB" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

> Jak jest z tym "bez prasowania?"

Mam dużą 7k suszarkę Boscha. Większość koszul nadaje się do noszenia bez
prasowania, z pozostałymi jest dużo mniej roboty. Spodni nie trzeba prasować
wogóle. Ręczniki wyjęte ciepłe i od razu ułożone są jak wyprasowane, ale
puszyste. Tworzywa sztuczne należy suszyć zimniej, niż się wydaje bo się
skurczą o dwa numery. Przy uważaniu na temperaturę można bezpiecznie suszyć
nawet 100% delikatne tkaniny z tworzyw sztucznych, firany itp. W razie
potrzeby pomniejszenia ciucha o dwa rozmiary można wysuszyć w wyższej
temperaturze. :-)

Używam jej nawet latem, bo jest to bardzo wygodne. Polecam zdecydowanie.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

8. Data: 2010-05-17 06:41:04

Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> szukaj wiadomości tego autora

Aha jeśli masz szmal, to ostatnio pojawiły się suszarki bardzo oszczędne z
nową technologią.

Pralko suszarka - gorące powietrze jest grzane grzałką i chłodzone wodą z
wodociągu - bardzo nieekonomiczne. Absolutnie nie kupować! Gniecie.

Zwykłe - gorące powietrze jest grzane grzałką i chłodzone powietrzem
zewnętrznym. 7kg bawełny w mojej to 5kW = 2,5 zł (dla porównania jej
wypranie to 1-1,5 kWh czyli 0,50-0,75 zł)

Nowa technologia - nie wiem dokładnie, ale powietrze jest chyba grzane
sprężaniem czynnika chłodzącego takiego jak np w lodówce czy klimie, a
chłodzone rozprężaniem tegoż czynnika chłodzacego. Pompa ciepła. Koszt 3-4
tys. Koszt cyklu to około 3-4 razy mniej niż w zwykłej. Opłaca się przy
dużej ilości prania.

Szukaj suszarki z dużym bębnem. Do mojej 7kg pakuję 2kg koszul i są prawie
wyprasowane.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

uciążliwe drzewo pod oknem
dom "mieszko"
tanie samobiezne odkurzcaze automatyczne ?
czy nudzicie się w domu z dzieckiem
zmywarka