Koszty ogrzewania gazowego w kamienicy

1. Data: 2010-03-22 07:50:50

Temat: Koszty ogrzewania gazowego w kamienicy
Od: "maanj" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Prosze o pomoc
Czy mozecie sie podzielic informacjami ile miesiecznie w sezonie grzewczym
płacicie za ogrzewanie gazowe w mieszkaniach ktore znajduja sie w
kaminicach?
rozgladam sie za mieszkaniem mam na oku wysoki parter 70 m2 ale musialbym
zrobic ogrzewanie gazowe

Dzieki za info
podajcie metraż oraz koszty

2. Data: 2010-03-22 14:38:04

Temat: Re: Koszty ogrzewania gazowego w kamienicy
Od: mal <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 22 Mar, 08:50, "maanj" <a...@o...pl> wrote:

> Czy mozecie sie podzielic informacjami ile miesiecznie w sezonie grzewczym
> płacicie za ogrzewanie gazowe w mieszkaniach ktore znajduja sie w
> kaminicach?

82 m2, 1p., mury grubości 60 cm, okna dwuszybowe 5komor., kocioł
2funkcyjny Saunier-Duval, ostatni rachunek za 2 miesiące powalił mnie
z nóg, 800 zł, ale fakt - zima była wściekła. W tym jest koszt
podgrzewania wody, podejrzewam że ok.250 zł, reszta dotyczy grzania.
Dwie dorosłe osoby lubiące się kąpać i nie oszczędzające na grzaniu.
Temp. w ciągu dnia 20,2 C, nocą 18C. Ale nocą nawet w największy mróz
kocioł się nie włączał.
Zeszłej zimy, choć gaz był nieco droższy niż obecnie, za zimowe
miesiące był rachunek 150 zł. niższy.
Wniosek: przy większej ilości osób bardziej opłaca się zasobni cwu.
Rada: sprawdź co jest pod parterem. Jeśli zimna piwnica - będzie
drożej niż u mnie.

3. Data: 2010-03-22 15:24:04

Od: "Jackare" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "maanj" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

> podajcie metraż oraz koszty

130 m.kw koszty 350-550 zł miesięcznie, temperatura stała przez całą dobę i
przez cały sezon grzewczy ok 20 stopni.
--
Jackare

4. Data: 2010-03-22 22:50:19

Od: NotBear <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2010-03-22 08:50, maanj wrote:
> Czy mozecie sie podzielic informacjami ile miesiecznie w sezonie grzewczym
> płacicie za ogrzewanie gazowe w mieszkaniach ktore znajduja sie w
> kaminicach?

Rok produkcji 1937, grube ceglane mury bez dodatkowych ocieplen. 48 m2,
2,6 m wys.; mieszkanie tzw. srodkowe, dwustronne wsch.-zach.; 1. pietro.
Mocno wychladzana klatka schodowa. Stare okna skrzynkowe: łącznie 6
skrzydeł ok. 70x140 oraz nowe plastiki: 4 skrzydła 70x140. Na stale 1
osoba. Kocioł 2-f Viessmann Vitopend 100, grzanie 21 st. dzien/18 noc.

Za 3 miesiace (listopad-luty) wyszlo 818zł (453 m3)

--
NotBear

5. Data: 2010-03-23 10:41:03

Od: "maanj" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "NotBear" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> osoba. Kocioł 2-f Viessmann Vitopend 100, grzanie 21 st. dzien/18 noc.
>
> Za 3 miesiace (listopad-luty) wyszlo 818zł (453 m3)

A jakie są plusy mieszkania w kamienicy i minusy w porownaniu z mieskzaniem
w bloku z wielkiej plyty

6. Data: 2010-03-23 13:23:42

Od: "Jackare" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A jakie są plusy mieszkania w kamienicy i minusy w porownaniu z
> mieskzaniem w bloku z wielkiej plyty

Takie, że kamienice zazwyczaj były projektowane dla wygody ludzi a nie dla
masowego zapewnienia minimalnej przestrzeni mieszkalnej. Różnica taka jak
pomiędzy maluchem a autem wyższej klasy. Obydwa jadą do przodu i tu
mniej-więcej kończą się cechy wspólne.
--
Jackare

7. Data: 2010-03-23 14:17:35

Od: "Andrzej Bogacki" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam 45 m2 w kamienicy z 1942 roku. Wysoki parter, podpiwniczone, zimna
klatka schodowa. Mury ok. 50 cm. okna 5 komorowe ale w mieszkaniu brak
wentylacji grawitacyjnej co wymusza czeste wietrzenie mieszkania.
Rachunki płace co 2 miesiące ale cały rok takie same. W miesiącach letnich
zużywam ok. 40 m3 (c.w.u., gotowanie), zimą wraz z ogrzewaniem spalałem
normalnie ok. 100 m3 ale w tym roku nawet ponad 130 m3 na miesiąc
(ogrzewanie + cwu. w bojlerze gazowym z zamkniętą komorą spalania, z wylotem
spallin przez ścianę)) . Generalnie opłata roczna w roku 2009 wyniosła 1300
zł a w tym roku spodziewam sie 1600- 1700 zł

8. Data: 2010-03-23 21:10:07

Od: NotBear <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2010-03-23 11:41, maanj wrote:
> A jakie są plusy mieszkania w kamienicy i minusy w porownaniu z mieskzaniem
> w bloku z wielkiej plyty

Ze spraw moze mniej oczywistych, a dla mnie istotnych: jedynie 5 rodzin
na klatce, duza piwnica (17 m2), ogromne podworze z trawnikiem i lipami
za oknem, latwosc prac remontowych w cegle (prowadzenie instalacji,
przekuwanie otworow, wiercenie itp), ciekawsza architektura.

Wada dla mnie jest koniecznosc posiadania wlasnego kotla gazowego
zamiast CO i cieplej wody "miejskiej".

--
NotBear

9. Data: 2010-03-24 08:03:41

Od: PeJot <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

NotBear pisze:

> Wada dla mnie jest koniecznosc posiadania wlasnego kotla gazowego

Gdzie Ty widzisz wady ? CO uruchamiasz wtedy kiedy chcesz, a nie kiedy
MPEC rozpoczyna sezon, utrzymujesz takie temperatury jakie chcesz,
płacisz za zużyty gaz a nie za "podgrzewane trawniki" i wskazania wg
podzielników. A i koszty są na zjadliwym poziomie, choć zmienne
sezonowo. Współczesny kocioł można upchać w kuchennym meblu.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

10. Data: 2010-03-24 08:16:45

Od: "Jackare" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PeJot" <P...@o...pl> napisał w wiadomości

> A i koszty są na zjadliwym poziomie, choć zmienne sezonowo. Współczesny
> kocioł można upchać w kuchennym meblu.

Dokładnie. Dodatkowo przy każdym ostrzejszym ataku zimy PECowskie magistrale
cieplne padają jak muchy zwłaszcza w tych starszych odcinkach i ludzie
siedzą w zimnie. O ile przez kilka dni można się dogrzać czymś zastępczym to
brak CWU jest już upierdliwy. Przy własnym źródle ciepła awarie są mocno
sporadyczne (oczywiście że są i są dokuczliwe bo kocioł psuje się wtedy gdy
pracuje) i w najgorszym z możliwych scenariuszy można taki kocioł w ciągu
jednego dnia wymienić w całości.
--
Jackare

Suszarka kondensacyjna (nie pralko-suszarka)
uciążliwe drzewo pod oknem
dom "mieszko"
tanie samobiezne odkurzcaze automatyczne ?
czy nudzicie się w domu z dzieckiem