uciążliwe drzewo pod oknem

1. Data: 2010-03-21 17:11:07

Temat: uciążliwe drzewo pod oknem
Od: Mamut <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Wiadomo, drzewa bez pozwolenia nie wolno mi sciąć, ale ja chciałbym
tylko dwie nie za duże gałęzie najbliżej okna. Czy można bez żadnych
pozwolen? Drzewo stoi między chodnikiem a blokiem, sięga do trzeciego
piętra i przeszkadza głownie dwom lokatorom bloku z drugiego piętra. W
czasie wichury gałęzie dotykają szyb okna ( w tym roku już pewnie bedą
uderzać), poza tym zaslaniają slonce i w kuchniach jest totalnie
ciemno w lato (po tej stronie budynku są głownie kuchnie). Dodatkowo
gałęzie sa blisko instalacji elektrycznych i antenowych. Jesli
wystapie o jakies pozwolenie to pewnie po paru tygodniach mi je dadzą
ale czy mozna sie obejsc bez tego jesli chodzi tylko o dwie galezie
(srednica pnia pewnie mniejsza niz 10cm)?
Drzewo jest typowo dzikie, jako jedyne rosnie w pasie zieleni miedzy
chodnikiem a blokiem, reszta rosnie przy ulicy w rządku ładnie :)

2. Data: 2010-03-21 19:49:19

Temat: Re: uciążliwe drzewo pod oknem
Od: Osadnik <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mamut pisze:
> [...]
> pozwolen? Drzewo stoi między chodnikiem a blokiem, sięga do trzeciego
> piętra i przeszkadza głownie dwom lokatorom bloku z drugiego piętra.

Idź do zarządcy terenu na którym rośnie drzewo - poproś by załatwił
wszystkie formalności i przyciął te dwie gałęzie. Jeśli nie poskutkuje
idź do swojego jakiegoś tam wydziału odnośnie zieleni i poproś o
pielęgnacje drzewa tego a tego. jeśli powiedzą to nie jest w ich gestii
bo to nie jest na ich terenie to zostaje ci straż pożarna i usuniecie
gałęzi zagrażających bezpieczeństwu (stukanie w okna)

3. Data: 2010-03-22 00:09:31

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 21 Mar 2010 20:49:19 +0100, Osadnik napisał(a):

> Idź do zarządcy terenu na którym rośnie drzewo - poproś by załatwił
> wszystkie formalności i przyciął te dwie gałęzie. Jeśli nie poskutkuje

...to wtedy przedstaw prośbę na piśmie, w którym będzie też prośba o
odpowiedź na piśmie w terminie urzędowym.
--

Ikselka.

4. Data: 2010-03-22 02:48:31

Od: "Maciej Ślużyński" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ...to wtedy przedstaw prośbę na piśmie, w którym będzie też prośba o
> odpowiedź na piśmie w terminie urzędowym.

Albo podlej/polej dyskretnie "randapem" a potem poproś o usunięcie
uschniętego drzewa ;-)

--
Pozdrawiam serdecznie
Maciej Ślużyński

5. Data: 2010-03-22 07:46:19

Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl> szukaj wiadomości tego autora

Maciej Ślużyński pisze:

> Albo podlej/polej dyskretnie "randapem" a potem poproś o usunięcie
> uschniętego drzewa ;-)

Roundap (czy jak tam) wg. instrukcji wchlania sie przez liscie.
Podlanie chyba nie zadziala. Ktos opisywal jakies wiercenie dziurek
i strzykawką ...

pozdro
--
A S

6. Data: 2010-03-22 09:28:17

Od: Mamut <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

czyli reasumując - nie wolno mi sciąć nawet małej gałęzi bez papierka ?

7. Data: 2010-03-22 09:40:32

Od: "Adam" <adamus1272[nospam}@tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mamut" <c...@g...com> napisał w wiadomości
m.googlegroups.com...
czyli reasumując - nie wolno mi sciąć nawet małej gałęzi bez papierka ?

ściąć może ten na czyim terenie drzewo rośnie oczywiście po uzyskaniu zgody
gdzieś czytałem że można koronę z mniejszyć o 30% be żadnych papierków ale
mógł być to przepis lokalny

Adam

8. Data: 2010-03-22 16:23:56

Od: mal <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 22 Mar, 10:28, Mamut <c...@g...com> wrote:
> czyli reasumując - nie wolno mi sciąć nawet małej gałęzi bez papierka ?

Teoretycznie tak, w praktyce bywa różnie.
Jeśli przytniesz np.2 konary tylko od strony domu to za parę lat
drzewo zacznie niebezpiecznie rozbudowywać koronę po jednej tylko
stronie, a dalej to już wiadomo - byle wichura go powali.

Dlatego - jak radził jeden z przedmówców (przedpiśców?) - do zakładu
zieleni skierować wniosek "O PRZYCIĘCIE I UKSZTAŁTOWANIE" drzewa.
Podeprzeć się warto zdjęciem. Zwykle skutkuje.

9. Data: 2010-03-22 23:08:57

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 22 Mar 2010 08:46:19 +0100, Andrzej S. napisał(a):

> Roundap (czy jak tam) wg. instrukcji wchlania sie przez liscie.
> Podlanie chyba nie zadziala. Ktos opisywal jakies wiercenie dziurek
> i strzykawką ...

Zadziała, byleby się do łyka dostać, a nie w korę (martwa tkanka)
wpuszczać. no ale łyko to nie wszystkie drzewa mają, tylko wiązy, lipy i
wierzby. Tak wyczytałam.

--

Ikselka.

10. Data: 2010-03-23 12:00:45

Od: Mamut <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Zadziała, byleby się do łyka dostać, a nie w korę (martwa tkanka)
> wpuszczać. no ale łyko to nie wszystkie drzewa mają, tylko wiązy, lipy i
> [...]

nie rozumiem. Podlać a przeciez w opisie pisze że neutralizuje sie w
kontakcie z ziemią więc nic to nie da. Trzeba by oblac wiekszosc
korony drzewa pewnie, albo bezposrednio na korzenie.

dom "mieszko"
tanie samobiezne odkurzcaze automatyczne ?
czy nudzicie się w domu z dzieckiem
zmywarka
Zmywarki