Jak walczyć ze strachem?

121. Data: 2016-05-31 12:40:36

Temat: Re: Jak walczyć ze strachem?
Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

użytkownik glob napisał:

> Co chwila umiera człowiek z głodu, więc uprawy GMO to jest walka z głodem. I masz
racje zabobon stoi na drodze by ludzi nakarmić.

Wystarczy porównać 2 mapy:
http://i2.pinger.pl/pgr288/49b5047700127ef750edb4b9

https://www.unicef.pl/var/plain_site/storage/images/
media/images/akt4_mapa/131428-1-pol-PL/akt4_mapa.jpg

GMO jest w państwach bogatych, a nie biednych.

122. Data: 2016-05-31 12:47:57

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

k...@g...com
użytkownik glob napisał:

> [...]

media/images/akt4_mapa/131428-1-pol-PL/akt4_mapa.jpg

GMO jest w państwach bogatych, a nie biednych.

A to już świat nie jest globalny co i nie ma ani statków ani koleji, wkońcu
wyrzuczcie te chińskie komputery bo jak one tutaj przyszły z Chin?

123. Data: 2016-05-31 13:49:44

Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

użytkownik glob napisał:

> A to już świat nie jest globalny co i nie ma ani statków ani koleji

Jeżeli jest globalny, jest kolej i statki, dlaczego jest głód?

124. Data: 2016-05-31 17:47:36

Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-05-31 o 13:49, k...@g...com pisze:

> Jeżeli jest globalny, jest kolej i statki, dlaczego jest głód?

Bo taka jest polityka.
Bogate państwa wolą dopłacać _swoim_ rolnikom do nieopłacalnej
produkcji, zamiast kupić tańszą żywność w krajach biednych.

To tak jak z węglem. Taniej jest wypłacić górnikom 17tki, niż tłumić
zamieszki na ulicach. Myślisz, że dlaczego za komuny były osobne sklepy
dla górników, książeczki górnicze, "jubileuszowe" itd.? Do dzisiaj
męczymy się z tymi przywilejami i podtrzymujemy taką paranoję.

Z żywnością jest podobnie, bogaci nie chcą podzielić się z biednymi i
wolą kasę zostawić na własnym terenie. Nie ma w tym sensu ekonomicznego
(w sensie globalnym), a potem się dziwią, że biedacy forsują płoty na
granicach.
Nacjonaliści z jednej strony ronią łzy, gdy widzą w TV spuchniętego z
głodu małego murzynka, a z drugiej własną krwią (i dopłatami) będą
bronić "polskiej ziemi" jak jakiemuś rolnikowi zechce się sprzedać
kompletnie nieopłacalne gospodarstwo wielkości znaczka pocztowego.
Ich proste umysły nie są w stanie dostrzec związku między jednym i drugim...

Nacjonaliści nadal żyją atmosferą XIX w., gdzie mogli zamknąć się w
swoim grajdole przed biednymi. Bo dla takiego biednego wyprawa
dyliżansem przez pół kontynentu zajmowała mu pół życia, więc decydowali
się nieliczni.
Świat poszedł do przodu, transport poszedł do przodu, a nacjonaliści
nadal zachodzą w głowę, czego "ci cholerni" imigranci tu szukają...

Tak na prawdę nie ma prostego rozwiązania. Nie da się z dnia na dzień
wszystkich górników wywalić z roboty, a rolników przesiedlić do miasta i
przekwalifikować ich na telemarketerów wciskających bogatym
ubezpieczenia przez telefon. To jest długi proces, a globalny przyrost
ludności tego nie ułatwia.

Pozdrawiam
Piotr

125. Data: 2016-05-31 23:20:11

Od: "Ghost" <n...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik napisał w wiadomości grup
oglegroups.com...

>GMO jest w państwach bogatych, a nie biednych.

Nasrany nocnik, znów pragnie udowodnić jakim jest kretynem
http://gmo.net.pl/raport-onz-rolnictwo-ekologiczne-m
oze-podwoic-produkcje-zywnosci-w-biednych-krajach/

126. Data: 2016-06-01 13:27:14

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Kviat" <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl> wrote in message

> [...]
> dla górników, książeczki górnicze, "jubileuszowe" itd.? Do dzisiaj męczymy
> się z tymi przywilejami i podtrzymujemy taką paranoję.

To mi ktoś tłumaczył jako zabezpieczenie na wypadek katastrofy, wojny.
Rolnika łatwo stracić, przekwalifikować, kopalnie łatwo zamknąć i górnika
zatrudnić w innym sektorze ale jak będzie potrzebny impuls żywności
to lepiej ją mieć i przestać jej nadwyżki sprzedawać/niszczyć niż je
nagle wyprodukować czy uzależnić się od zakupów u innych.
To taki rodzaj ubezpieczenia.

> [...]
> i przekwalifikować ich na telemarketerów wciskających bogatym
> ubezpieczenia przez telefon. To jest długi proces, a globalny przyrost

Nie wiem czy dobrze byłoby gdyby nagle stracić wszystkich górników
i rolników.

127. Data: 2016-06-01 13:39:12

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 01.06.2016 o 13:27, Pszemol pisze:

> Nie wiem czy dobrze byłoby gdyby nagle stracić wszystkich górników
> i rolników.

Zwłaszcza na rzecz telemarketerów.

Ewa

128. Data: 2016-06-01 15:04:39

Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-06-01 o 13:27, Pszemol pisze:

> To mi ktoś tłumaczył jako zabezpieczenie na wypadek katastrofy, wojny.

Właśnie o tym piszę. Dopóki będziemy w sensie globalnym (a wygląda na
to, że jeszcze długo będziemy) oddychać atmosferą państw i nastrojów
nacjonalistycznych, tak długo egoistyczne rozwiązania będą miały
uzasadnienie. Przecież nie tylko u nas niektórzy mają silne ciągoty,
faszystowskie wręcz.

Ale w takim wypadku pytanie "dlaczego nadal jest głód gdzieś tam,
przecież mamy taaaaką technologię..." trąci lekką naiwnością i
niezrozumieniem tego, co się w okół dzieje.

> [...]
> to lepiej ją mieć i przestać jej nadwyżki sprzedawać/niszczyć niż je
> nagle wyprodukować czy uzależnić się od zakupów u innych.

Pełna zgoda.
Utopią jest myślenie, że za jakiś czas pełny globalizm to będzie "brak
wrogów" i "nikt nikogo w ch... nie będzie chciał zrobić i dostawa
pietruszki będzie na czas".

(Na marginesie, niektórzy mają taką mentalność, że gdyby wroga sobie nie
wymyślili to chyba umarli by na depresję :).
Może jak kosmici się pokażą, to przestaną nienawidzić ludzi bo będą
mieli nowy obiekt... ;))

> Nie wiem czy dobrze byłoby gdyby nagle stracić wszystkich górników
> i rolników.

Bardzo niedobrze.
Przeginanie w dowolną stronę jest niedobre :)

Pozdrawiam
Piotr

129. Data: 2016-06-02 01:13:42

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

k...@g...com
użytkownik glob napisał:

> A to już świat nie jest globalny co i nie ma ani statków ani koleji

Jeżeli jest globalny, jest kolej i statki, dlaczego jest głód?

Bo nie ma tyle jedzenia aby wszystkich wyżywić, dlatego GMO to brak głodu na świecie
i przenoszą uprawy do biednych krajów bo statek kosztuje.

130. Data: 2016-06-06 21:45:40

Od: "re" <r...@r...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pszemol"

Jak walczyć ze strachem przed nieznanym?

Czy wiecie, że 80% Amerykanów poparłaby
projekt znakowania żywności zawierającej DNA?

Natomiast 84% Amerykanów poparłaby obowiązkowe
znakowanie żywności zawierającej GMO.
---
Niech przyjadą do Polski

Raport Gęgaczy 2