Jak walczyć ze strachem?

181. Data: 2016-06-10 14:47:06

Temat: Re: Jak walczyć ze strachem?
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

news:yday00iwcm6$.1j8q7euwypppv$.dlg@40tude.net...

> Jest takie powiedzenie - "Tylko dureń nie odczuwa strachu".
> Nie wiem, czy rozumiesz to powiedzenie...

Szczerze mówiąc nigdy nie słyszałem tego powiedzenia...
To u Was w kieleckiem tak się mówi? :-)

182. Data: 2016-06-10 15:36:41

Od: zażółcony <r...@c...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-06-10 o 14:46, Pszemol pisze:
> Z moich obserwacji jest wręcz odwrotnie...
> Im więcej wiedzy tym mniej strachu w życiu.
> Ludzie przeważnie boją się nieznanego.
> Chiron kiedyś przyznał się, że rozumie tylko jakieś 10%
> z otaczających go na codzień zjawisk - to tłumaczy ilość
> strachu jakie musi taki człowiek przeżywać codziennie.
> Wyobraź sobie - burza? boisz się. GMO? boisz się. DNA? Boisz się.
> Żmija? Boisz się. Padalec? Boisz się bo może to żmija.... ;-)

Ja bym tu tylko dodał, że co innego strach, a co innego wątpliwości.
Bo Ci co mają dużą wiedzę, mają też proporcjonalnie duże wątpliwości.
Lepiej widzą ocean niepewności.
To ten pewien rodzaj pokory wobec rzeczywistości.
(uwaga na termin 'pokora' w ustach katolika, znów bardzo
niekoniecznie jest to to samo)

Jak to ktoś w jakimś filmie powiedział: "Brak wątpliwości
to luksus tych, co stoją daleko".

183. Data: 2016-06-10 15:49:04

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 10 Jun 2016 15:36:41 +0200, zażółcony napisał(a):

> [...]
> niekoniecznie jest to to samo)
>
> Jak to ktoś w jakimś filmie powiedział: "Brak wątpliwości

A ktoś o wiele wiele bardziej mądry od niego - "Wiem, że nic nie wiem" :->

184. Data: 2016-06-10 15:50:55

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 10 Jun 2016 15:36:41 +0200, zażółcony napisał(a):

> To ten pewien rodzaj pokory wobec rzeczywistości.
> (uwaga na termin 'pokora' w ustach katolika, znów bardzo
> niekoniecznie jest to to samo)

Seriously?
:->
http://niezlomni.com/wp-content/uploads/2014/02/fizy
k.jpg

185. Data: 2016-06-10 16:04:14

Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

zażółcony <r...@c...op.pl> wrote:

> [...]
> niekoniecznie jest to to samo)
>
> Jak to ktoś w jakimś filmie powiedział: "Brak wątpliwości

Oczywiście że tak.
Strach to emocje, instynkty.
Wątpliwości natomiast generuje rozum, intelekt.
Dla idioty wiele spraw jest "oczywiste" bo skromny intelekt nie pozwala mu
dostrzec watpliwości.

Nawiasem mówiąc, dla zabawy, wpisałem nowopoznane przysłowie do googla -
fraza "tylko dureń nie odczuwa strachu" zwróciło 2 (dwa!) rezultaty. Obydwa
rezultaty cytują ten sam, jeden tekst Andrzeja Bębna z Trybuny Górniczej z
2014 roku :-)

Bardzo popularne to przysłowie :-))))

186. Data: 2016-06-10 16:38:31

Od: zażółcony <r...@c...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-06-10 o 15:50, Ikselka pisze:

> Seriously?
> :->
> http://niezlomni.com/wp-content/uploads/2014/02/fizy
k.jpg

poproszę jeszcze jakiś fajny cytat z Ensteina.

187. Data: 2016-06-10 16:41:47

Od: zażółcony <r...@c...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-06-10 o 16:04, Pszemol pisze:

> Strach to emocje, instynkty.
> Wątpliwości natomiast generuje rozum, intelekt.
> Dla idioty wiele spraw jest "oczywiste" bo skromny intelekt nie pozwala mu
> dostrzec watpliwości.

Czy jak powiem, że powyższy pogląd sugeruje istnienie
twardej przegrody w mózgu między instynktami a intelektem,
to posunę się za daleko ? :)

Google oszukuje ;)

188. Data: 2016-06-10 16:48:30

Od: zażółcony <r...@c...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Seriously?
> :->
> http://niezlomni.com/wp-content/uploads/2014/02/fizy
k.jpg
Jak został ateistą, to powstało w nim napięcie, że
się dystansuje od lokalnej, ale jednak przaśnej kultury
i miał dylematy, czy nie traci człowieczeństwa
rezygnując z regularnych wizyt w kościele na kazaniach.
A jak znalazł Boga w szklance to napięcie zeszło
i poczuł absurd swoich wcześniejszych dylematów
dot. powiązania człowieczeństwa z wysłuchiwaniem księdza :)

189. Data: 2016-06-10 16:52:57

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 10 Jun 2016 16:38:31 +0200, zażółcony napisał(a):

k.jpg

> poproszę jeszcze jakiś fajny cytat z Ensteina.

Służę:

"Wszystko jest zdeterminowane przez siły, nad którymi nie mamy kontroli.
Zarówno insekt, jak i gwiazda. Ludzkie istoty, warzywa czy pył kosmiczny -
wszyscy tańczymy przy tajemniczej melodii, intonowanej z daleka przez
niewidocznego grajka". - Albert Einstein

"Jesteśmy w sytuacji małego dziecka wchodzącego do olbrzymiej biblioteki
wypełnionej książkami w wielu językach. Dziecko wie, iż ktoś musiał napisać
te książki. Ale nie wie jak. Nie rozumie ono języków, w których książki te
zostały napisane. Dziecko niewyraźnie dostrzega tajemniczy porządek w
układzie ksiąg, ale nie wie co to jest. Taki, wydaje mi się, jest stosunek
nawet najbardziej inteligentnej istoty ludzkiej do Boga." - Albert Einstein

"Moja religia polega na pokornym podziwie tego nieograniczonego wyższego
ducha, który objawia się w drobnych szczegółach jakie jesteśmy w stanie
dostrzec naszymi wątłymi i słabymi umysłami. To głęboko emocjonalne
przekonanie o obecności wyższej rozumnej mocy, która jest objawiona w
niepojętym wszechświecie, kształtuje moje wyobrażenie Boga." - Albert
Einstein

"Chcę się dowiedzieć, jak Bóg stworzył ten świat. Nie interesuje mnie to,
czy tamto zjawisko. Chcę poznać myśli Boga. Reszta to szczegóły." - Albert
Einstein

190. Data: 2016-06-10 16:58:38

Od: zażółcony <r...@c...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-06-10 o 16:52, Ikselka pisze:

> [...]
> czy tamto zjawisko. Chcę poznać myśli Boga. Reszta to szczegóły." - Albert

"Religia przyszłości będzie religią kosmiczną. Powinna ona przekraczać
koncepcję Boga osobowego oraz unikać dogmatów i teologii. Zawierając w
sobie zarówno to, co naturalne, jak i to, co duchowe, powinna oprzeć się
na poczuciu religijności wyrastającym z doświadczania wszelkich rzeczy
naturalnych i duchowych jako pełnej znaczenia jedności. Buddyzm
odpowiada takiemu opisowi.(...) Jeżeli istnieje w ogóle religia, która
może sprostać wymaganiom współczesnej nauki, to jest nią buddyzm."

Stary, dobry Albert chyba na bardzo poważnie stosował w życiu
zasadę nieoznaczoności znalezioną przez Heisenberga na dnie
szklanki.
Bóg i buddyzm ? Jest tu jakiś katolik który potrafi to pogodzić ? :)

Raport Gęgaczy 2
I znowu zamach
Zrobi się niebezpiecznie
Zdrajcy