Jak wpisacsię do rejestru braku zgody na pobranie narządów ?

21. Data: 2002-02-22 13:07:18

Temat: Re: Jak wpisac się do rejestru braku zgody na pobranie narządów ?
Od: "adam" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a czymze jest slownik ?
> Slownik jest zbiorowym wydawnictwem zawierajacym definicje pojec,
> terminow, slow, wyrazow
> Slownik nie ma mocy prawnej, ani zobowiazujacej i to wszystko.
> Sam tez mozesz napisac swoj slownik i go opublikowac.

w dyskusji prowadzonej pomiedzy dwojgiem osob slownik jest wyznacznikiem
zasobu slow - po to, zeby dyskutujac nie przytaczac sensu kazdego slowa - ty
wymyslasz na swoj uzytego definicje slow dawno zdefiniowanych.

> na swiecie jest co najmniej 100 roznych definicji eutanazji , istotnie
> sie od siebie rozniacych

podaj dwie skrajne definicje eutanazji - oczywiscie nie wymyslone przez
ciebie, tylko bedace w obiegu np prawnym.

> wnioskowanie logiczne sklada sie indukcji i dedukcji.
> Dedukcja pozwala przewidywac zjawiska.
> Jezeli wylala rzeka Ren to moze wylac rzeka Wisla.

co jest zdazeniem wysoce nieprawdopodobnym - wystarczy mapa europy i wiedza
z geografii na poziomie szkoly sredniej.(ale to tak na marginesie)

> gdzie sa prawnicy ?
> czy przy eutanazji kazdego ze 150.000 ludzi byli prawnicy, liczna
> komisja (ta wielkosc podawana zostala na grupie) ?

widac byli, rswzem z komisja, skoro tak stanowi prawo. a tak namarginesie -
skad wziales 150 tys? jakie to zrodla?

> Nie znam Leppera, zatem przyklad nie jest ani podobny ani mi znany.
> Zatem wypowiedz sie sam co wiesz w sprawie Leppera.

to nie jest tematem dyskusji.

> To ty , jako zwolennik eutanazji musisz dowodzic,
> ze zadna eutanazja nie bedzie morderstwem pod przymusem, presja.
> To ty musisz za kazdym zgonem dowodzic, ze nie stales sie morderca.
> KPW ?

NKP - to ty, jako pomawiajacy o zbrodnie - eutanazje pod presja psychiczna
mlodych ludzi w celu pobrania od nich narzadow do transplantacji - musisz
dostarczyc dowodow, ze chociazby jedna (!!) eutanazja byla wykonana w tym
celu. oprocz s.f. poczytaj tez troche ksiazek z zakresu prawa.

> A myslalem jednak ze traktujesz pobieranie narzadow jak wyscigi
> i pewnie podobnie eutanazje.

zle myslales.

> "W Holandii juz eutanazjowano 500.000 pacjentow, a u nas dopier 100,
> "czemu planu nie wykonano.
> "milion eutanazji na 50 rocznice ....
> "mamy niedoskonala technike
> " niektorzy pacjenci osmielaja sie odmawiac poddania eutanazji pod
> podpisaniu wszystkich dokujmentem
> " jakie straty ponosimy"
> "musimy usprawnic technike"
> "musimy usprawnic procedury
> "zwiekszyc wydajnosc
> "wykonac plan 5-letni milion eutanazjowanych dzis, 2 miliony jutro

no, po tym fragmencie mysle ze to byl ostatni post w tym watku... dyskusja z
toba jest bez sensu...

> Znow niczego nie zrozumiales.
> Oni nie chcieli byc dawcami krwi, takze dobrowolnymi.
> Czynili to jedynie pod przymusem, gdyz jedynie oddanie krwi
> bylo wynagradzane zwolnieniem z zajec szkolnych i dodatkowo 2
> czekoladami.
> A uzyskujac zwolnienie nie pisali tej klasowki, z ktorej by dostali
> pale.

dla pracownikow stacji byli oni normalnymi krwiodawcami - nikt nikogo nie
pyta, dlaczego ktos oddaje krew.
jezeli nie rozumiesz idei krwiodawstwa, to nie dyskutuj na ten temat i co
wazniejsze -nie snuj zadnych fantastycznych wizji -
szkoda miejsca

> Nie musze przedstawiac zadnych dowodow.

nie musisz? a to dlaczego? kreslisz jakies niestworzone wizje swiata, bez
oparcia o dowody?

fantasta...

> Zatem stwierdziles, ze jedynym argumenentem za wprowadzeniem domniemania
> zgody nie byla demokracja, ale czynnik ekonomiczny
> i swiadome dzialanie wbrew demokracji, czyli przyjecie takiej regulacji,
> ktora jest niezgodna z ewentualnym wynikiem glosowania
> tej demokracji.

> A kto bedzie dochodzil praw osob zmarlych ?
> Kto bedzie mial na to srodki , czas ?

prokurator . jest taka instytucja takze w polsce.

> I jak sam widzisz, wystarczy wykazanie, ze osoba nie jest chora
> psychicznie, aby jej zgoda wystarczala do jej zeutanazjowania.

nie wystarczy zeby byla zdrowa na umysle - mysi byc do tego terminalnie
chora.

adam

22. Data: 2002-02-22 19:19:56

Od: Jacek <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

adam wrote:

> w dyskusji prowadzonej pomiedzy dwojgiem osob slownik jest wyznacznikiem
> zasobu slow - po to, zeby dyskutujac nie przytaczac sensu kazdego slowa - ty
> wymyslasz na swoj uzytego definicje slow dawno zdefiniowanych.
Nie.
Definicja eutanazji dopiero jest kreowana i nie ma jednej definicji
swiatowej.
Jest wiele definicji.

> podaj dwie skrajne definicje eutanazji - oczywiscie nie wymyslone przez
> ciebie, tylko bedace w obiegu np prawnym.

Moj czas jest zbyt cenny, abym sie dzielil z toba wynikami poszukiwan
definicji.
Masz internet i jezeli szukasz definicji to spedz miesiac i znajdz
wszystkie ze wszystkich krajow.
Porownaj i dopiero wtedy zacznij odpowiadac na moj post.

> co jest zdazeniem wysoce nieprawdopodobnym - wystarczy mapa europy i wiedza
> z geografii na poziomie szkoly sredniej.(ale to tak na marginesie)
Dokladnie.
Nie rozumiesz na czym polega dedukcja.

Gdy kilka lat temu byla powodz i wylala Odra to tak naukowcy, urzednicy,
administratorzy, rolnicy
podjeli starania aby w przyszlych latach bronic sie przed powodzia
wywolana przez Wisle.
I nastepnie nadeszla powodz w wyniku zalania terenow, lak, pol przez
Wisle.
KPW ?

> widac byli, rswzem z komisja, skoro tak stanowi prawo. a tak namarginesie -
> skad wziales 150 tys? jakie to zrodla?
Ta liczba byla juz cytowana ze zrodel holenderskich ( czytaj archiwum)

> to nie jest tematem dyskusji.
To po co mowisz o Lepperze ?

> [...]
> dostarczyc dowodow, ze chociazby jedna (!!) eutanazja byla wykonana w tym
> celu. oprocz s.f. poczytaj tez troche ksiazek z zakresu prawa.

Wybacz ale przeczytaj choc jedna ksiazke na ten temat.
To wykonujacy eunatazje musi dowodzic ze zadna nie byla morderstwem.
Ja nie musze nikogo pomawiac o cokolwiek.
Eutanazje za morderstwo i zbrodnie uznaje kodeks karny i opinie prywatne
nic nie maja do tego.

> zle myslales.
to nie bylo moje lecz twoje myslenie

(cytat)
> bzdura - znasz dane dotyczace przeszczepow w Polsce i na swiecie?
a ty znasz ?

"
jak wypadamy
> w tym porownaniu?
a mamy w ogole jakos wypadac, bo to jest produkcja przemyslowa i kto
wiecej ten lepszy ?

> ano wuypadamy bardzo, bardzo blado -
"

w eutanazji pewnie tez

"> ano wuypadamy bardzo, bardzo blado - "

> no, po tym fragmencie mysle ze to byl ostatni post w tym watku... dyskusja z
> toba jest bez sensu...

a kto zaczal traktowac przeszczepy jako forme rywalizacji
miedzynarodowej ?

"
> [...]

> sie z

> dla pracownikow stacji byli oni normalnymi krwiodawcami - nikt nikogo nie
a moze ktos powinien jednak zapytac ucznia szkoly sredniej (moze
niepelnoletniego) , czemu chce oddac krew w czasie godzin nauki ?

> jezeli nie rozumiesz idei krwiodawstwa, to nie dyskutuj na ten temat i co
> wazniejsze -nie snuj zadnych fantastycznych wizji -
> szkoda miejsca

idee sa piekne

> nie musisz? a to dlaczego? kreslisz jakies niestworzone wizje swiata, bez
> oparcia o dowody?
>
> fantasta...
Einstein tez byl fantasta ?
Musisz odroznic myslenie dedukcyjne, indukcyjne od opisowego.
Twoje myslenie to opisowe,
czyli stan rzeczy na dzien dzisiejszy.
A co ma byc, bedzie jutro, wylaczasz ze swojego pojmowania.

> prokurator . jest taka instytucja takze w polsce.
Ale po fakcie i w pojedynczych przypadkach.

> nie wystarczy zeby byla zdrowa na umysle - mysi byc do tego terminalnie
> chora.
A to juz nastepna definicja, ktora jest roznie interpretowana w wielu
krajach.

A tutaj podsumowanie.

"
Einstein has shown us that the most long-standing theories may be open
to improvement, even radical change.
Open criticism is the lifeblood of progress both in science and culture
at large.
"

Jacek

KONIEC DYSKUSJI

Nie jestem zainteresowany dyskusja ze zwolennikami eutanazji.
Moge ich spotkac w Holandii.

EOF
FUT

23. Data: 2002-02-22 20:12:14

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Definicja eutanazji dopiero jest kreowana i nie ma jednej definicji
> swiatowej.
> Jest wiele definicji.

wykretna odpowiedz.

> [...]
> wszystkie ze wszystkich krajow.
> Porownaj i dopiero wtedy zacznij odpowiadac na moj post.

moj czas jest o wiele cenniejszy, a jednak trace go na wymiane zdan pomiedzy
nami. docen to. poza tym nie trzeba miesiaca zeby spedzic czas na szukanie
definicji. no, moze tonbie i miesiac jest malo...

> [...]
> wywolana przez Wisle.
> I nastepnie nadeszla powodz w wyniku zalania terenow, lak, pol przez

NKP - jesczze raz radze zobaczyc na mape Europy, odnalezc na niej rzeke odre,
wisle i ren - poczytac ksiazki do geografii - no, ale twoj czas jest cenny, i
pewnie ja mam to zrobic...

> Ta liczba byla juz cytowana ze zrodel holenderskich ( czytaj archiwum)

tak - wlasnie czytalem wczesniej, liczba ta byla mniejsza 10-krotnie - no, ale
oczywiscie to byl jak zwykle twoj test na spostrezgawczosc, bo nie potrafisz
przyznac sie do bledu - nawet literowki.

> To po co mowisz o Lepperze ?

dalem ci przyklad, drogi Jacku (czy jak ci tam na imie)

> [...]
> Ja nie musze nikogo pomawiac o cokolwiek.
> Eutanazje za morderstwo i zbrodnie uznaje kodeks karny i opinie prywatne

zalezy ktory kodeks- bo raz dyskusja jestesmy w holandii, ainnym razem w
polsce - kazdy z tych krajow traktuje inaczej zjawisko eutanazji.

> to nie bylo moje lecz twoje myslenie

nie, przeczytaj raz jeszcze wypowiedz to bylo jednak twoje myslenie(?)

> a ty znasz ?

jasne, ale moj czas jest zbyt cenny, zeby tutaj je cytowac.

> a kto zaczal traktowac przeszczepy jako forme rywalizacji
> miedzynarodowej ?

hmmm... jezlei wytlumaczysz mi co ma wspolnego techniczna strona
transplantologii w ktorym jestesmy do tylu w swiecie z eutanazja ktora jest u
nas zabroniona, bylbym ci bardzo wdzieczny, szczegolnie ze twoj czas jest tak
cenny.

> a moze ktos powinien jednak zapytac ucznia szkoly sredniej (moze
> niepelnoletniego) , czemu chce oddac krew w czasie godzin nauki ?

po co? skoro przychodzi oddac krew, to jest jego sprawa, i zaden pracownik
stacji krwoidawstwa nie ma nic do tego.

> idee sa piekne

tak - jesli o tym nie wiesz, to duzo tracisz.

> Ale po fakcie i w pojedynczych przypadkach.

przed faktem nic nie mozna dochodzic - chcesz sadzic czlowieka przed
ewentualnym zamierzonym popelnieniem czynu karalnego? to przenies sie do korei
Pln.

> A to juz nastepna definicja, ktora jest roznie interpretowana w wielu
> krajach.

nie, to jest w kazdej definicji eutanazji. bez tego to zwykle morderstwo - ale
ty tego nie rozrozniasz.

> KONIEC DYSKUSJI

hmm... brak racjonalnych argumentow? sytuacja wymyka sie spod kontroli?

> Nie jestem zainteresowany dyskusja ze zwolennikami eutanazji.

jestem raczej zwolennikiem transplantologii, bo tego dotyczyl temat
dyskusji ,do ktorej dzieki karkolomnym lamancom zrodzonym w twoim dziwnym
umysle wprowadziles eutanazje jako zrodlo narzadow. doprawdy, umysl ludzki nie
zna granic fantazji.

> Moge ich spotkac w Holandii.

niekoniecznie tlyko tam - jst jeszcze np... australia.. i wieleinnych krajow.

> EOF
> FUT

nie wiem co to znaczy, ale wyglada ladnie.

adam

24. Data: 2002-02-22 21:56:22

Od: Jacek <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

a...@p...onet.pl wrote:

> wykretna odpowiedz.
Odpowiedz nie moze byc uznana za wykretna gdy opisuje rzeczywistosc.

> moj czas jest o wiele cenniejszy,
wybacz, ale nie masz racji, gdyz to ja kierujacej dyskusja tego watku i
sam decyduje komu odpowiem.

a jednak trace go na wymiane zdan pomiedzy
> nami.
nie tracisz,
dostajesz szanse wypowiedzenie sie,

> docen to.
dokladnie
powinienes to docenic
bo gdybym nie kontynuowal watku to pewnie nigdy nie mialbys szansy
zabrania glosy na ten temat.
Dalem ci ta szanse, poniewaz posiadam duza sprawnosc internetowego
komunikowania,
i wprawdzie trace z toba czas, ale moge jednoczesnie zajmowac sie innymi
sprawami.

> poza tym nie trzeba miesiaca zeby spedzic czas na szukanie
> definicji. no, moze tonbie i miesiac jest malo...

Mysle ze nawet za rok nie zgromadzisz tych definicji eutanazji ze
swiata.

> NKP - jesczze raz radze zobaczyc na mape Europy, odnalezc na niej rzeke odre,
> wisle i ren - poczytac ksiazki do geografii - no, ale twoj czas jest cenny, i
> pewnie ja mam to zrobic...

Nie gniewaj sie ze zapytam, ale jaka szkole srednia ukonczyles ?

> tak - wlasnie czytalem wczesniej, liczba ta byla mniejsza 10-krotnie - no, ale
> oczywiscie to byl jak zwykle twoj test na spostrezgawczosc, bo nie potrafisz
> przyznac sie do bledu - nawet literowki.

Potwierdzasz zatem, ze przed wprowadzeniem w Holandii ustawy o eutanazji
przeprowadzono
wczesniej 15.000 zarejestrowanych, udokumentowanych przypadkow eutanazji
?

> dalem ci przyklad, drogi Jacku (czy jak ci tam na imie)
To byl bledny przyklad.

> zalezy ktory kodeks- bo raz dyskusja jestesmy w holandii, ainnym razem w
> polsce - kazdy z tych krajow traktuje inaczej zjawisko eutanazji.
Dokladnie o tym napisalem na poczatku dyskusji.
Mamy wielosc definicji eutanazji.

> nie, przeczytaj raz jeszcze wypowiedz to bylo jednak twoje myslenie(?)

cytat po raz 3-ci

(cytat)

Re: Jak wpisac się do rejestru braku zgody na pobranie
narządów ?
Date:
20 Feb 2002 22:42:37 +0100
From:
<a...@p...onet.pl>
Newsgroups:
pl.sci.medycyna

"
bzdura - znasz dane dotyczace przeszczepow w Polsce i na swiecie? jak
wypadamy
w tym porownaniu? ano wuypadamy bardzo, bardzo blado - i tutaj po czesci
odpowiedzialne bylo miedzy innymi prawo transplantacyjne ( a raczej jego
wczesniejszy brak) a po czesci wzgeldy techniczne.
teraz dzieki domniemanej zgodzie mamy pelna jasnosc w temacie
transplantacji,
"

Pytanie za 5 punktow .
Kto jest autorem tej wypowiedzi :

> [...]

> ano wuypadamy bardzo, bardzo blado -
"

> jasne, ale moj czas jest zbyt cenny, zeby tutaj je cytowac.

A taka wypowiedz to juz jest obrazliwa i to nie wobec mnie,
a wszystkich, ktorzy nie wpisali sprzeciwu do rejestru dawcow.

A jakie sa rzekome powody, aby ci dawcy, nie znali danych dotyczacych
przeszczepow w Polsce,
wykonywanych z uzyciem ich organow ?

Przeciez nie dosc ze pisales, ze uchwalono prawo transplantacyjne wbrew
regulom demokracji, gdyz z
badan OBOK wynikalo niewielkie zainteresowanie oddawaniem organow.
To gdy prawo to zostalo uchwalone,
to nawet teraz nie chcesz informowac dawcow in-spe, ktorych na grupie
jest wielu (o ile zlozyli sprzeciwu)
o ilosci dokonywanych przeszczepow.

Czyz to nie jest forma dyskryminacji dawcow,
ze dane o prszczepach posiadaja wybrane osoby, a sami dawcy sa odcinani
od tych informacji ?

> [...]
> nas zabroniona, bylbym ci bardzo wdzieczny, szczegolnie ze twoj czas jest tak

cytat po raz 4-ty

"
[...]
autor znany

Temat watku:
Re: Jak wpisac się do rejestru braku zgody na pobranie narządów ?
znany.

Czy sa jeszcze jakies pytania ?

> po co? skoro przychodzi oddac krew, to jest jego sprawa, i zaden pracownik
> stacji krwoidawstwa nie ma nic do tego.

a moze jednak powinien miec cos do tego ?
zapytac o jego stan zdrowia, odzywianie sie, dlaczego chce oddac po raz
pierwszy ,
dlaczego w czasie lekcji ?
czy jest pelnoletni ?
czy rodzice , opiekunowie nieletniego wyrazili zgode na pobranie/oddanie
krwi ?

> tak - jesli o tym nie wiesz, to duzo tracisz.
ale na szczescie nie rozmawiamy o ideach a o konkretnym przypadku

> przed faktem nic nie mozna dochodzic -
mozna mozna, sam wiesz o tym doskonale
nalezy wlasnie wprowadzic procedury zabezpieczenia przed zdarzeniem a
nie
badania okolicznosci po zdarzeniu

Tak dziala m.in. przemysl samochodowy.
Ze bada bezpieczenstwo procedur, samochodu przed dopuszczeniem do ruchu,
a nie bada jakie skutki smiertelne wywoluje samochod po wprowadzeniu do
ruchu.

chcesz sadzic czlowieka przed
> ewentualnym zamierzonym popelnieniem czynu karalnego? to przenies sie do korei
> Pln.
Nie sadzic, ale nie dac szans aniolom smierci , ktorzy dzialali w innych
krajach.

Gdybys jednak kiedys sie dowiedzial co to jest dedukcja, to bys
zrozumial,
ze dlugoletnia dzialalnosc aniolow smierci za granica oznacza wielkie
prawdopodobienstwo
pojawienia sie takich aniolow smierci w kraju.
I jezeli mimo wszelkich procedur dzialali za granica przez wiele lat i
usmiercili setki pacjentow,
to znaczy,
ze procedury pacjentow nie chronily dostatecznie i nie uchronily od
smierci

Zatem wazniejsza jest ochrona przed zdarzeniem a nie sledztwo po fakcie.
Bo sledztwo po fakcie nie chroni interesu zmarlego, a jedynie interes
spoleczny, czyli ogolny.
A dla zywego jeszcze pacjenta istotna jest jego przezywalnosc w
szpitalu, zakladzie opieki zdrowotnej
i ichrona przed aniolami smierci,
a nie , nawet najdoskonalsza, procedura badania kazdego zgonu, i nawet
ukaranie winnego

Dlatego procedura ma byc wdrozona przed a nie po zdarzeniu.

Ale skoro nadal tego nie rozumiesz, to i tak nie ma sensu tlumaczyc.

Ale gdys jednak bardzo chcial.
To samochod jest dobrym przykladem.

> nie, to jest w kazdej definicji eutanazji.
a gdziez tam
w krajach w ktorych brak prawa eutanazyjnego, nadal egzystuje definicja
chorego terminalnie

bez tego to zwykle morderstwo - ale
> ty tego nie rozrozniasz.

to sa jedynie hipotezy i dywagacje
Prawo jest zmienne i rownie dobrze za 10 lat eutanazjasci moga byc
scigani prawnie za popelnione morderstwa.
Zolnierz zabijajacy wroga na rozkaz pozostaje zabojca.
Kto wie czy za 10 lat prawo o eutanazji nie zostanie uznane za zbrodnie
przeciwko ludzkosci
a jego wykonawcy nie zostana pociagnieci do odpowiedzialnosci przed
specjalnym trybunalem ?

Kto wie czy w wyniku eutanazji liczba ludnosci w Europie nie spadnie tak
drastycznie,
ze Europa zostanie w 90% zaludniona przez ludnosc naplywowa, ktora nie
uzna prawa eutanazyjnego ?

Przeciez w krajach o bardzo duzym przyroscie ludnosci i duzej gestosci
zaludnienia eutanazja nie znajduje
zwolennikow.

Moze zjawisko eutanazji stanowi schylkowy okres cywilizacji
europejskiej, ktora usuwa czlonkow swojego spoleczenstwa gdyz nie widzi
przed soba przyszlosci ?

> hmm... brak racjonalnych argumentow? sytuacja wymyka sie spod kontroli?

Moj koniec dyskusji to i moja kontrola.
Ale jezeli uwazasz, ze powinienem ci da jeszcze jedna szanse to
te ostatnia ci daje.

Mozesz sie wypowiedziec po raz ostatni w tym temacie.
Nikt juz nie odpowie na twoj post.

> jestem raczej zwolennikiem transplantologii, bo tego dotyczyl temat
> dyskusji
Nie.
Temat dyskusji to :
> [...]

,do ktorej dzieki karkolomnym lamancom zrodzonym w twoim dziwnym
> umysle wprowadziles eutanazje jako zrodlo narzadow. doprawdy, umysl ludzki nie

Mow zawszeo swoim umysle i swoich problemach koncepcyjnych.
Ja naprawde staram sie prowadzic z toba dyskusje na bardzo niskim
poziomie abstrakcji,
poniewaz wykazales, ze nie wiesz co to jest dedukcji i indukcja.
Czyli prezentujesz wiedze opisowa, ktora jest stabilna, ale malo
interesujaca.

> niekoniecznie tlyko tam - jst jeszcze np... australia.. i wieleinnych krajow.
a konkretnie ?

> nie wiem co to znaczy, ale wyglada ladnie.

zatem EOF i FUT raz jeszcze

Jacek

Einstein has shown us that the most long-standing theories may be open
to improvement, even radical change.
Open criticism is the lifeblood of progress both in science and culture
at large.
(unknown author)

Jak konserwatywna jest instytucja rejestru braku zgody to widac po
dyskusji,
gdyz pomimo wielu postow, nikt jeszcze nie odpisal , jak i gdzie nalezy
zlozyc wniosek
do rejestru braku zgody na pobranie narzadow

Jezeli na grupie medycyna nikt nie udziela odpowiedzi na to pytanie,
to gdzie indziej moze sie spodziewac pacjent, ze taka informacje uzyska

Moze powinien napisac podanie, zalaczyc znaczki za 15 zl i czekac na
odpowiedz 4 tygodnie
a w przypadku odmowy skorzystac z prawa wniesienia zazalenia ?

25. Data: 2002-02-22 22:32:09

Od: "India" <I...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A moze ktos jest teraz chory i twoja nerka go uratuje.
> Czemu jej nie chcesz oddac ?
A skąd wiesz, że nie zamierzam oddać tej nerki, ludzie żyją z jedną nerką i
nic im nie jest.

> A co cie to obchodzi.
> Usilujesz wywierac presje.
> Nadawalbys sie do namawiania chorych do wyrazania zgody na usmiercenie
> przez eutanazje.
> Tez bys stal przy lozku i co godzine mowil, ze zyc nie warto, bo to
> meczarnia, a inni czekaja na lozku
> a opieka kosztuje bardzo drogo.
> Zapewniam cie ze potrafilbys/as namowic do samobojstwo kiladziesiat
> starszych ludzi, ktorzy teraz leza w szpitalu.

Szkoda, że mnie nie znasz, bo zajmuję się w pewnym stopniu ratowaniem życia,
a przede wszystkim zdrowia i sprawności innych (starszych, ofiar wypadków) i
jestem daleka od namawiania kogokolwiek do czegokolwiek a tym bardziej do
SAMOBÓJSTWA!!! Chyba nie powinieneś tak daleko posuwać się w swoich
wywodach, to jest prowokacja a poza tym uwłacza to mojej godności oraz mnie
jako przedstawiciela służby zdrowia!!!

> Radze nie wywierac presji.

Jeszcze raz piszę (i pisać będę do skutku, że nie jest moim celem wywieranie
na kimkolwiek jakiejkolwiek presji.

> Rownie dobrze ktos moze cie zaczac namawiac do poddania sie eutanazji.
> A moze masz nowotwor zlosliwy, a moze powazna wade serca, a moze wade
> genetyczna,
> a moze ci grozi wylew, a moze paraliz, a moze silna depresja,
> Radze pomyslec...
No cóż każdemu coś grozi, jak będę miała zachorować tro i tak przed tym nie
ucieknę. Nie wiem skąd wysnułeś wniosek, że ktoś miałby namawiać mnie do
eutanazji, a jeśli nawet, to znam wartość życia i nie musisz się o mnie
martwić.

> [...]
> gieldzie licytowal
> cene za jego organy i sprzeda go temu, kto da najwiecej.
>
> I wypadki samochodowe beda organizowane na drogach zeby jak najwiecej
> zdobyc dawcow
> zniesione zostana nakazy ograniczenia predkosci, ze skrzyzowan zostana
> usuniete znaki stopu i inne,
> aby bylo najwiecej wypadkow i dawcow swiezych organow
>
> A potem to juz tylko Chiny i kary smierci przez rozstrzelanie, aby
> organy byly jeszcze cieple, zdrowe i przydatne do wyciecia.
>
> A potem dalej to ludozerstwo i hodowanie niewolnikow na czesci zamienne,

Twoje wywody stają się coraz bardziej patologiczne i przekraczają granice
dobrego smaku i prawo polemiki.
> Czy jezeli twoj sasiad ma zdrowa nerke, ktora moze tobie uratowac zycie,
> to powinien ci ja oddac ?
> Pod przymusem ?
> dobrowolnie ?
> odplatnie ?

Jak będzie chciał mi pomóc to mi pomoże, jak nie to nie - przecież nie
poderżnę mu gardła z tego powodu.

..

Wystarczy

26. Data: 2002-02-22 22:43:03

Od: "India" <I...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Popieram Ciebie Adamie w 100000000000%.
A zwłaszcza z adnotacją dla tych którzy nie chcą być dawcami że także nie
chcą być biorcami. Ja bym jednak ten dopisek nieco zmodyfikowała "Informuję,
że nie chcę być dawcą jakiegokolwiek oraganu a w przypadku gdybym zachorował
poważnie, że tylko przeszczep mógłby mnie uratować - ZABRANIAM wszczepiania
mi jakiegokolwiek organu od kogokolwiek!"
Co Ty na to, no i co na to powie zaciekły w swych poglądach Jacuś???

Użytkownik adam <a...@s...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a50aps$jei$...@n...tpi.pl...

27. Data: 2002-02-22 23:24:21

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Potwierdzasz zatem, ze przed wprowadzeniem w Holandii ustawy o eutanazji
> przeprowadzono
> wczesniej 15.000 zarejestrowanych, udokumentowanych przypadkow eutanazji

nie - potwierdzam, ze cyfra podana w archiwum grupy to 15000 a nie 150 - i
nawet nie czekam na przyznanie sie do bledu ,o nieomylny.
> Moj koniec dyskusji to i moja kontrola.
> Ale jezeli uwazasz, ze powinienem ci da jeszcze jedna szanse to
> te ostatnia ci daje.

dzieki, o nieomylny.

> Mozesz sie wypowiedziec po raz ostatni w tym temacie.
> Nikt juz nie odpowie na twoj post.

oh, co za strata...
> [...]
> poniewaz wykazales, ze nie wiesz co to jest dedukcji i indukcja.
> Czyli prezentujesz wiedze opisowa, ktora jest stabilna, ale malo

ale zdajesz sobie sprawa z epomiedzy abstrakcja a paranoja jest tak cienka
granica, zre zdazyles ja w swoich wypowiedziach kilkakrotnie przekroczyc?

> Jezeli na grupie medycyna nikt nie udziela odpowiedzi na to pytanie,
> to gdzie indziej moze sie spodziewac pacjent, ze taka informacje uzyska

zmarnuj jeszcze 1 minute czasu i przeczytaj pierwsza odpowiedz na post.

i nie pisz juz wiecej, zasmiecasz tylko grupe.

adam

28. Data: 2002-02-22 23:40:58

Od: Jacek <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

a...@p...onet.pl wrote:

> nie - potwierdzam, ze cyfra podana w archiwum grupy to 15000 a nie 150 -
to nie cyfra a liczba
ale czego dotyczy ta liczba , czy ktos moze przypomniec ?

(ciach)

> oh, co za strata...
ale i zysk

> ale zdajesz sobie sprawa z epomiedzy abstrakcja a paranoja jest tak cienka
> granica, zre zdazyles ja w swoich wypowiedziach kilkakrotnie przekroczyc?

jak to mowia, twoje problemy, sa twoimi problemami, i przez internet ci
nie pomozemy
Gdybys jednak nie pamietal, to sa takie dziedziny nauki, ktore sa
naukami teoretycznymi.
Laik je zwie abstrakcyjnymi, ale to nikomu nie przeszkadza w dalszym ich
rozwoju.
Abstrakcyjna jest tworczosc, jest gra w szachy.
Po prostu jedni potrafia , a inni nadal graja w cymbergaja.

A co do paranoi, to znow zalezy jakiej uzywasz definicji,
ale wielokrotnie nie uznawales autorstwa swoich odpowiedzi
zatem pomysl o tym kiedys.
Jezeli temat paranoi cie interesuje to zostala utworzona specjalna grupa
dyskusyjna
paranoja i mozesz tam przedyskutowac swoje watpliwosci czy
zainteresowania.

> zmarnuj jeszcze 1 minute czasu i przeczytaj pierwsza odpowiedz na post.

Te odpowiedzi mnie szczegolnie zainteresowaly:

"> nie zycze zeby Ci kiedys jakas czesc zamienna byla potrzebna..."

"
Dostałeś już odpowiedź, jak to zrobić. Widać, że jest to dla ciebie
jakaś
strasznie ważna sprawa. Ciekaw jestem, czy z równą determinacją będziesz
bronił się przed otrzymaniem przeszczepu , gdyby na przykład wysiadły ci
obie nerki (czego ci nie życzę). I cokolwiek nie powiesz teraz, to
jestem
dziwnie przekonany, że gdyby rzeczywiście twoje nerki albo serce
odmówiły
dalszej pracy, to będziesz dniem i nocą modlił się, aby znalazł się
odpowiedni dla ciebie dawca - i to szybko.
"

i nie pisz juz wiecej, zasmiecasz tylko grupe.
Szansa zostala wykorzystana.

29. Data: 2002-02-23 07:15:27

Od: "Marek Szopa" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kazdy ma prawo wyrazic swoje poglady, lepiej jak zrobi to teraz niz wtedy
gdy umrze jego rodzina bedzie wariowac?!
M.Szopa

30. Data: 2002-02-23 07:16:33

Od: "Marek Szopa" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

bredzisz,
Użytkownik "Jacek" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> aby ich prawa obywatelskie zostaly ograniczone.
>
> Jezeli tak sie dzieje z eutanazja i podobna presja slowna jest wywierana

rozstępy
nowy Vortal medyczny
Oddawanie krwi...
odwarstwienie siatkowki