Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!newsfeed.gazeta
.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "lekston" <l...@m...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Jak wybieramy leki....
Date: Tue, 23 Sep 2003 21:07:46 +0200
Organization: Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl
Lines: 78
Message-ID: <bkq5mf$ki5$1@inews.gazeta.pl>
References: <bkq26g$dv$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: gw-fr-3.protonet.pl
X-Trace: inews.gazeta.pl 1064344079 21061 80.51.161.2 (23 Sep 2003 19:07:59 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 23 Sep 2003 19:07:59 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1165
X-Priority: 3
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1158
X-User: lekston
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.medycyna:119978
Ukryj nagłówki
Użytkownik "C.Jola" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:bkq26g$dv$1@news.onet.pl...
>
> z portalu www.esculap.pl :
>
> Z kraju; 2003-09-19 [PAP]
> Jak wybieramy leki
>
>
> 90 proc. Polaków kupuje medykamenty dostępne bez recepty - wynika z
badania
> TNS OBOP, w którym respondenci odpowiadali na pytanie "Jak wybierają leki
> bez recepty?".
>
> Jednocześnie spośród 1.000 osób, które wzięły udział w badaniach,
64
> proc. deklaruje, że przy zakupie konkretnej marki korzysta przede
wszystkim
> z własnego doświadczenia, wynikającego z wcześniejszego użytkowania danego
> produktu. W ten sposób częściej postępują kobiety oraz mieszkańcy regionu
> wschodniego i pomorskiego Polski.
>
> Wskazówki lekarza bierze pod uwagę 39 proc. respondentów.
> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
> Nieco mniejszą wagę przywiązują Polacy do ceny leku. Na ten czynnik
> determinujący wybór wskazało 35 proc. badanych.
>
> Na czwartym miejscu, z wynikiem 32 proc., znalazły się porady
> farmaceuty, wyprzedziwszy o 1 punkt procentowy sugestie znajomych i
rodziny.
>
> Większą wagę do wskazówek lekarza i/lub farmaceuty przywiązują
> kobiety oraz osoby z wykształceniem średnim i wyższym, a ponadto
mieszkańcy
> regionu małopolskiego, centralnego, katowickiego (tylko farmaceuty) i
> wielkopolskiego (tylko lekarza).
>
> Co czwarty Polak, wybierając lek, kieruje się przyzwyczajeniem.
Nieco
> większe znaczenie (27 proc.) ma wysoka skuteczność i szybkość działania
(26
> proc.) farmaceutyku. Mniej istotne dla Polaków jest to, czy lek
> charakteryzuje się długotrwałym działaniem. Twierdząco odpowiedziało 12
> proc. badanych.
>
> Renoma producenta lub marki w równym stopniu wpływa na wybór leku,
co
> atrakcyjna reklama (8 proc.). Polska marka znajduje uznanie u 6 proc.
> respondentów. Podobny wynik uzyskano zadając pytania, czy istotne jest,
aby
> lek tej marki miał odpowiednią postać oraz był wygodny w stosowaniu.
>
> Dla Polaków praktycznie nie ma znaczenia ładne opakowanie leku,
> zagraniczne pochodzenie producenta oraz to, czy lek jest nowością.
> Przywiązanie do tych czynników potwierdził 1 proc. badanych.
>
> Raport "Zwyczaje zakupowe Polaków dotyczące nabywania leków" został
> przygotowany w ramach badania OTC Track, zrealizowanego w okresie
> 26.05-22.06.2003r. na reprezentatywnej próbie 1000 Polaków w wieku powyżej
> 15 lat.(PAP)
>
>
> Zacytowałam cały artykuł, ale chyba najistoniejsze to, co podkreśliłam.
> Czasami tak się zastanawiam, po co się trudzić, czytać, kształcić, skoro
gro
> pacjentów ma potem zalecenia w głębokim poważaniu, ale psioczyć na
lekarzy
> to wszyscy potrafią.... eh życie....
> Pozdrawiam lekko przygaszona...
> --
> Jola
> Nakarm głodne dziecko
> www.pajacyk.
nie kupowac!!.. bedzie dobrze.. eh zycie
|