| « poprzedni wątek | następny wątek » |
1. Data: 2001-10-31 21:56:46
Temat: Jak wykorzystac komputeryProponuje mala gielde pomyslow, jak wykorzystac komputery
w nauczaniu przedmiotow innych niz informatyka. Tylko bez narzekania
prosze.
Ze swej strony oferuje nastepujacy pomysl. Mamy jakas encyklopedie,
program multimedialny z naszego przedmiotu. Idziemy do nauczyciela
informatyki, dajemy mu CD-ROM i mowimy, ze damy uczniom zadanie,
w ktorym beda musieli go wykorzystac. Prosimy, zeby na lekcji
informatyki pozwolil im rozwiazac to zadanie. Jesli ma troche
oleju w glowie, to sie zgodzi. W koncu ma uczyc wykorzystania
informatyki, ma to zapisane w podstawach programowych.
Inny wariant tego pomyslu to wykorzystanie Internetu do rozwiazania
zadan.
Jeszcze inny to po omowieniu nowego tematu mowimy, ze w pracowni
jest program, z ktorego mozna dowiedziec sie wiecej lub utrwalic
wiadomosci (dobrze do tego celu nadaja sie edu-ROMy.
SZ
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
Zobacz także
1. Data: 2001-10-31 22:56:11
Temat: Re: Jak wykorzystac komputeryIn article <3...@n...vogel.pl>, z...@k...chip.pl says...
> Proponuje mala gielde pomyslow, jak wykorzystac komputery
> w nauczaniu przedmiotow innych niz informatyka. Tylko bez narzekania
> prosze.
> Ze swej strony oferuje nastepujacy pomysl. Mamy jakas encyklopedie,
> program multimedialny z naszego przedmiotu. Idziemy do nauczyciela
> informatyki, dajemy mu CD-ROM i mowimy, ze damy uczniom zadanie,
> w ktorym beda musieli go wykorzystac. Prosimy, zeby na lekcji
> informatyki pozwolil im rozwiazac to zadanie. Jesli ma troche
> oleju w glowie, to sie zgodzi. W koncu ma uczyc wykorzystania
> informatyki, ma to zapisane w podstawach programowych.
>
> Inny wariant tego pomyslu to wykorzystanie Internetu do rozwiazania
> zadan.
>
sale z komputerami sa do nauki informatyki
istnieja nastepujace mozliwosci:
1/ sala jest zajeta w czasie lekcji informatyki
2/ sala jest wolna (jakikolwiek inny przypadek za wyjatkiem lekcji
informatyki)
2a/ jest przerwa i sala jest udostepniana ucznom do celow prawi dowolnych
2b/ jest przerwa i sdala jest zamknieta
2c/ sa zajecia pozalekcyjne
nie widze mozliwosci zeby w jakimkolwiek z powyzszych przypadkow
ktokolwiek byl zainteresowany korzystaniem z edu romow a juz najmniej
sami uczniowie
> Jeszcze inny to po omowieniu nowego tematu mowimy, ze w pracowni
> jest program, z ktorego mozna dowiedziec sie wiecej lub utrwalic
> wiadomosci (dobrze do tego celu nadaja sie edu-ROMy.
>
czyms takim moze byc zainteresowane jakies 5% uczniow i to wlasciwie
tylko ci ktorym to wcale nie jest potrzebne
> SZ
pozdrawiam
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
1. Data: 2001-11-01 01:24:55
Temat: Re: Jak wykorzystac komputeryspostrzerzenie bardzo dobre ale nie nowe; poszukaj pod haslem 'nauczanie na
odleglosc" lub "distant learning" a dowiesz sie wiele na ten temat
Michal
Użytkownik "Sławomir Żaboklicki" <z...@k...chip.pl> napisał w
wiadomości news:3be073a6@news.vogel.pl...
> Proponuje mala gielde pomyslow, jak wykorzystac komputery
> w nauczaniu przedmiotow innych niz informatyka. Tylko bez narzekania
> prosze.
> Ze swej strony oferuje nastepujacy pomysl. Mamy jakas encyklopedie,
> program multimedialny z naszego przedmiotu. Idziemy do nauczyciela
> informatyki, dajemy mu CD-ROM i mowimy, ze damy uczniom zadanie,
> w ktorym beda musieli go wykorzystac. Prosimy, zeby na lekcji
> informatyki pozwolil im rozwiazac to zadanie. Jesli ma troche
> oleju w glowie, to sie zgodzi. W koncu ma uczyc wykorzystania
> informatyki, ma to zapisane w podstawach programowych.
>
> Inny wariant tego pomyslu to wykorzystanie Internetu do rozwiazania
> zadan.
>
> Jeszcze inny to po omowieniu nowego tematu mowimy, ze w pracowni
> jest program, z ktorego mozna dowiedziec sie wiecej lub utrwalic
> wiadomosci (dobrze do tego celu nadaja sie edu-ROMy.
>
> SZ
>
>
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
1. Data: 2001-11-01 08:23:59
Temat: Re: Jak wykorzystac komputery
"Sławomir Żaboklicki" <z...@k...chip.pl> wrote in message
news:3be073a6@news.vogel.pl...
> Jeszcze inny to po omowieniu nowego tematu mowimy, ze w pracowni
> jest program, z ktorego mozna dowiedziec sie wiecej lub utrwalic
> wiadomosci (dobrze do tego celu nadaja sie edu-ROMy.
brak entuzjazmu uczniow moze byc najwieksza przeszkoda. Czy nie lepiej
byloby przeprowadzac niektore zajecia _przy pomocy_ eduromow? taka lekcja
moglaby sie odbywac w pracowni informatycznej a nauczyciel korzystal by z
edu-romu w sposob analogiczny do np. filmow...
--
MrukU
m...@w...pl
"Panie, pomóż mi być takim człowiekiem,
za jakiego bierze mnie mój pies..."
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
1. Data: 2001-11-01 08:48:46
Temat: Re: Jak wykorzystac komputery "Sławomir Żaboklicki" <z...@k...chip.pl> wrote in
news:3be073a6@news.vogel.pl:
> Inny wariant tego pomyslu to wykorzystanie Internetu do rozwiazania
> zadan.
Tiaaaa ... w zasadzie to wszystko, co napisałeś, jest OK, ale jednego nie
rozumiem do końca: jakie intencje ci przyświecały? Chcesz grono ;>
przekonać do tego, że *należy* używać kompów do przedmiotów innych niż
informatyka, czy też opisujesz coś, co zostało zastosowane, albo może ani
jedno, ani drugie tylko głośno zasanawiasz się na problemem i chcesz
jakichś podpowiedzi, co dalej? ;]
--
Pozdrawiam, Krzysztof Kudłacik
Camera-Obscura: autorskie recenzje filmowe http://camera.art.pl
GH/GP/GSS d- s:+ a35 C++ L+ W+++ N++ K- w O-- M-- PS--- PE+ Y+
PGP++ t--- 5-- X++++ R- b++ DI- D-- G e+++ h---- r+++ z+++
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
1. Data: 2001-11-01 13:12:05
Temat: Re: Jak wykorzystac komputery
> > Inny wariant tego pomyslu to wykorzystanie Internetu do rozwiazania
> > zadan.
>
> Tiaaaa ... w zasadzie to wszystko, co napisałeś, jest OK, ale jednego nie
> rozumiem do końca: jakie intencje ci przyświecały? Chcesz grono ;>
> przekonać do tego, że *należy* używać kompów do przedmiotów innych niż
> informatyka, czy też opisujesz coś, co zostało zastosowane, albo może ani
> jedno, ani drugie tylko głośno zasanawiasz się na problemem i chcesz
> jakichś podpowiedzi, co dalej? ;]
>
Pytania w stylu "co autor mial na mysli". Nic zdroznego. Wie, ze metody
nauczania
sa suma doswiadczen nauczycieli i uwaza, ze lista dyskusyjna jest dobrym
medium
wymiany tych doswiadczen. Tym bardziej, ze poza jedna konferencja nie ma
innych.
A poza tym mysle sobie, ze za kilka, bo moze kilkanascie lat pierwszaczki
idac do szkoly beda mialy w tornistrach laptopki, a po kieszeniach CD-ROMki
z kilkoma encyklopediami, podrecznikami do calej szkoly itp. Pzyjda,
podlacza
laptopki do sieci i beda gotowe do nauki. Tylko czego bedziemy je uczyc?
SZ
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
1. Data: 2001-11-01 14:47:01
Temat: Re: Jak wykorzystac komputery "Sławomir Żaboklicki" <z...@k...chip.pl> wrote in
news:3be14a32$1@news.vogel.pl:
> Tylko czego bedziemy je uczyc?
Obsługi wcześniej napisanych owych CDROMów ;)
Pozdrawiam, Krzysztof Kudłacik
--
pb _, )\__/( ,_ Polska Strona Programu The Bat! |
/'.;`-.`{..}',-';.`\ http://thebat.pl |
/'.'; `-,`-""-',-' ;`.`\ The Bat! Polish Support |
\/\/^\---.\;;/.---/^\/\/ |
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
1. Data: 2001-11-01 15:40:37
Temat: Re: Jak wykorzystac komputery
Użytkownik "Krzysztof Kudlacik" <u...@n...pl> napisał w wiadomości
news:Xns914C9EFE44AE4usenetneopl@127.0.0.1...
> "Sławomir Żaboklicki" <z...@k...chip.pl> wrote in
> news:3be14a32$1@news.vogel.pl:
>
> > Tylko czego bedziemy je uczyc?
>
> Obsługi wcześniej napisanych owych CDROMów ;)
>
Nie bardzo. Ta "obsluga" jest intuicyjna i jej naukę mają za sobą
niektóre czterolatki. To nam doroslym sprawia ona trudność.
Probuj dalej
SZ
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
1. Data: 2001-11-01 19:08:57
Temat: Re: Jak wykorzystac komputery "Sławomir Żaboklicki" <z...@k...chip.pl> wrote in
news:3be16d01$1@news.vogel.pl:
> Nie bardzo. Ta "obsluga" jest intuicyjna
Nie. Dlaczego uważasz obsługę EduRomów za "intuicujną"? Czasami jest
lepsza, czasami gorsza. Niestety. To zależy od budżetu, którym dysponuje
wydawca. Wiem, bo wspólpracuję z jednym ze współautorów EduRomu
(polonista). EduRom to zwykła aplikacja i można ją spartolić jak każdą inną
;[
> i jej naukę mają za sobą niektóre czterolatki.
LOL no to wspólczuję tym dzieciom
> To nam doroslym sprawia ona trudność.
Khmm ... no ... proponuję: mów za siebie. A serio: to w pewnym sensie masz
rację. Chyba regułą jest, że uczniowie - TYLKO niektórzy - mają lepsze
kompetencje co do wiedzy o komputerach i sieci niż "wykwalifikowani"
nauczyciele (nawet informatyki). :(
> Probuj dalej
Co mam próbować? Sławku - o ile dobrze zrozumiałem twoją wypowiedź z
news:3be14a32$1@news.vogel.pl , to opisałeś swoje własne przejścia i
stwierdziłeś, że mogą być poniekąd "inspirujące" dla innych. Wyznaję, że
dla mnie nie są inspirujące. Przyczyn jest wiele. Ale IMHO nie ma potrzeby
tego tu rozwlekać, bo chyba nie o to ci idzie? ;>
--
Pozdrawiam, Krzysztof Kudłacik
Camera-Obscura: autorskie recenzje filmowe http://camera.art.pl
GH/GP/GSS d- s:+ a35 C++ L+ W+++ N++ K- w O-- M-- PS--- PE+ Y+
PGP++ t--- 5-- X++++ R- b++ DI- D-- G e+++ h---- r+++ z+++
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
1. Data: 2001-11-02 21:25:57
Temat: Re: Jak wykorzystac komputeryNauczyciele innych przedmiotów niż informatyka mogą wykorzystywać komputery
do wspomagania nauczania swojego przedmiotu . Jednak muszą bazować na
jednostkach innych niż te, które znajdują się w pracowniach informatyki. W
pracowniach realizowany jest program nauczania przedmiotu elementy
informatyki i nie jest możliwe tworzenie np. prezentacji w PowerPoint
fizykowi, chemikowi, poloniście itd. Na taką okazję może załapać się jeden
nauczyciel w ciągu roku, a i tak występuje tutaj bardziej korelacja niż
wspomaganie, gdyż najczęściej w wykonaniu zadania towarzyszy i całością
zarządza nauczyciel informatyki. Wspomaganie o którym myślę, obejmie uczniów
wyposażonych w komputery i dostęp do Internetu. Jeżeli uczeń nie ma dostępu
do Internetu i chce wykorzystać możliwości Internetu, może próbować
wykorzystać: szkolne komputery gdy pracownia jest wolna, komputer kolegi,
komputer sąsiada. Jaka to metoda wspomagania? Proszę zajrzeć na mój serwis
edukom.net na stronie INPUT-OUTPUT jest łącznik do referatu wygłoszonego w
tym roku na konferencji na Uniwersytecie w Toruniu. Proszę tej wypowiedzi
nie traktować jako spam. Fakt, że prowadzę serwis EDUKOM nie powinien
wyłączać mnie z dyskusji.
Piotr Wojda
Użytkownik "Sławomir Żaboklicki" <z...@k...chip.pl> napisał w
wiadomości news:3be073a6@news.vogel.pl...
> Proponuje mala gielde pomyslow, jak wykorzystac komputery
> w nauczaniu przedmiotow innych niz informatyka. Tylko bez narzekania
> prosze.
> Ze swej strony oferuje nastepujacy pomysl. Mamy jakas encyklopedie,
> program multimedialny z naszego przedmiotu. Idziemy do nauczyciela
> informatyki, dajemy mu CD-ROM i mowimy, ze damy uczniom zadanie,
> w ktorym beda musieli go wykorzystac. Prosimy, zeby na lekcji
> informatyki pozwolil im rozwiazac to zadanie. Jesli ma troche
> oleju w glowie, to sie zgodzi. W koncu ma uczyc wykorzystania
> informatyki, ma to zapisane w podstawach programowych.
>
> Inny wariant tego pomyslu to wykorzystanie Internetu do rozwiazania
> zadan.
>
> Jeszcze inny to po omowieniu nowego tematu mowimy, ze w pracowni
> jest program, z ktorego mozna dowiedziec sie wiecej lub utrwalic
> wiadomosci (dobrze do tego celu nadaja sie edu-ROMy.
>
> SZ
>
>
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
| « poprzedni wątek | następny wątek » |