Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!warszawa.rmf.pl!newsfeed.tpinternet.
pl!news.tpi.pl!not-for-mail
From: "edukom" <e...@e...net>
Newsgroups: pl.soc.edukacja
Subject: Re: Jak wykorzystac komputery
Date: Fri, 2 Nov 2001 22:25:57 +0100
Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl
Lines: 44
Message-ID: <9rv30b$ia8$1@news.tpi.pl>
References: <3...@n...vogel.pl>
NNTP-Posting-Host: lan.z.bialystok.pl
X-Trace: news.tpi.pl 1004736331 18760 213.25.24.55 (2 Nov 2001 21:25:31 GMT)
X-Complaints-To: u...@t...pl
NNTP-Posting-Date: 2 Nov 2001 21:25:31 GMT
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 5.50.4133.2400
X-MSMail-Priority: Normal
X-Priority: 3
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V5.50.4133.2400
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.edukacja:11078
Ukryj nagłówki
Nauczyciele innych przedmiotów niż informatyka mogą wykorzystywać komputery
do wspomagania nauczania swojego przedmiotu . Jednak muszą bazować na
jednostkach innych niż te, które znajdują się w pracowniach informatyki. W
pracowniach realizowany jest program nauczania przedmiotu elementy
informatyki i nie jest możliwe tworzenie np. prezentacji w PowerPoint
fizykowi, chemikowi, poloniście itd. Na taką okazję może załapać się jeden
nauczyciel w ciągu roku, a i tak występuje tutaj bardziej korelacja niż
wspomaganie, gdyż najczęściej w wykonaniu zadania towarzyszy i całością
zarządza nauczyciel informatyki. Wspomaganie o którym myślę, obejmie uczniów
wyposażonych w komputery i dostęp do Internetu. Jeżeli uczeń nie ma dostępu
do Internetu i chce wykorzystać możliwości Internetu, może próbować
wykorzystać: szkolne komputery gdy pracownia jest wolna, komputer kolegi,
komputer sąsiada. Jaka to metoda wspomagania? Proszę zajrzeć na mój serwis
edukom.net na stronie INPUT-OUTPUT jest łącznik do referatu wygłoszonego w
tym roku na konferencji na Uniwersytecie w Toruniu. Proszę tej wypowiedzi
nie traktować jako spam. Fakt, że prowadzę serwis EDUKOM nie powinien
wyłączać mnie z dyskusji.
Piotr Wojda
Użytkownik "Sławomir Żaboklicki" <z...@k...chip.pl> napisał w
wiadomości news:3be073a6@news.vogel.pl...
> Proponuje mala gielde pomyslow, jak wykorzystac komputery
> w nauczaniu przedmiotow innych niz informatyka. Tylko bez narzekania
> prosze.
> Ze swej strony oferuje nastepujacy pomysl. Mamy jakas encyklopedie,
> program multimedialny z naszego przedmiotu. Idziemy do nauczyciela
> informatyki, dajemy mu CD-ROM i mowimy, ze damy uczniom zadanie,
> w ktorym beda musieli go wykorzystac. Prosimy, zeby na lekcji
> informatyki pozwolil im rozwiazac to zadanie. Jesli ma troche
> oleju w glowie, to sie zgodzi. W koncu ma uczyc wykorzystania
> informatyki, ma to zapisane w podstawach programowych.
>
> Inny wariant tego pomyslu to wykorzystanie Internetu do rozwiazania
> zadan.
>
> Jeszcze inny to po omowieniu nowego tematu mowimy, ze w pracowni
> jest program, z ktorego mozna dowiedziec sie wiecej lub utrwalic
> wiadomosci (dobrze do tego celu nadaja sie edu-ROMy.
>
> SZ
>
>
|