Data: 2001-11-02 21:25:57
Temat: Re: Jak wykorzystac komputery
Od: "edukom" <e...@e...net>
Pokaż wszystkie nagłówki
Nauczyciele innych przedmiotów niż informatyka mogą wykorzystywać komputery
do wspomagania nauczania swojego przedmiotu . Jednak muszą bazować na
jednostkach innych niż te, które znajdują się w pracowniach informatyki. W
pracowniach realizowany jest program nauczania przedmiotu elementy
informatyki i nie jest możliwe tworzenie np. prezentacji w PowerPoint
fizykowi, chemikowi, poloniście itd. Na taką okazję może załapać się jeden
nauczyciel w ciągu roku, a i tak występuje tutaj bardziej korelacja niż
wspomaganie, gdyż najczęściej w wykonaniu zadania towarzyszy i całością
zarządza nauczyciel informatyki. Wspomaganie o którym myślę, obejmie uczniów
wyposażonych w komputery i dostęp do Internetu. Jeżeli uczeń nie ma dostępu
do Internetu i chce wykorzystać możliwości Internetu, może próbować
wykorzystać: szkolne komputery gdy pracownia jest wolna, komputer kolegi,
komputer sąsiada. Jaka to metoda wspomagania? Proszę zajrzeć na mój serwis
edukom.net na stronie INPUT-OUTPUT jest łącznik do referatu wygłoszonego w
tym roku na konferencji na Uniwersytecie w Toruniu. Proszę tej wypowiedzi
nie traktować jako spam. Fakt, że prowadzę serwis EDUKOM nie powinien
wyłączać mnie z dyskusji.
Piotr Wojda
Użytkownik "Sławomir Żaboklicki" <z...@k...chip.pl> napisał w
wiadomości news:3be073a6@news.vogel.pl...
> Proponuje mala gielde pomyslow, jak wykorzystac komputery
> w nauczaniu przedmiotow innych niz informatyka. Tylko bez narzekania
> prosze.
> Ze swej strony oferuje nastepujacy pomysl. Mamy jakas encyklopedie,
> program multimedialny z naszego przedmiotu. Idziemy do nauczyciela
> informatyki, dajemy mu CD-ROM i mowimy, ze damy uczniom zadanie,
> w ktorym beda musieli go wykorzystac. Prosimy, zeby na lekcji
> informatyki pozwolil im rozwiazac to zadanie. Jesli ma troche
> oleju w glowie, to sie zgodzi. W koncu ma uczyc wykorzystania
> informatyki, ma to zapisane w podstawach programowych.
>
> Inny wariant tego pomyslu to wykorzystanie Internetu do rozwiazania
> zadan.
>
> Jeszcze inny to po omowieniu nowego tematu mowimy, ze w pracowni
> jest program, z ktorego mozna dowiedziec sie wiecej lub utrwalic
> wiadomosci (dobrze do tego celu nadaja sie edu-ROMy.
>
> SZ
>
>
|