Jak zabezpieczyć młode thuje na zimę

11. Data: 2006-09-29 10:22:06

Temat: Re: Jak zabezpieczyć młode thuje na zim
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"MarkPol" <m...@w...pl> wrote in message
news:efiud2$2cm$1@mx1.internetia.pl...

> Powiedz jakiego rodzaju jest to wlokno szklane, skad to wziasc.
> Mi sie kojarzy z grubymi matami np. do ocieplania dachu.

Dobrze się kojarzy - wycina się kółka na krzew czy drzewko, jeżeli stoją w
rzędzie, np żywopłot, to pasek z wycięciami z boku, z drugiej strony taki
sam pasek, tak by wycięcia trafily na pnie. Po złożeniu zrobi się osłona -
tak jak piszesz powinna wystarczyć, gdyż największe szkody robi przemrożenie
bryły korzeniowej.
Jeżeli pytasz o te nakrycia trzeba by uruchomić dużą produkcję, aby było
opłacalne - szkło w Polsce robiła huta w Krośnie nad Wisłokiem - takie do
łączenia z żywicami, tkaniny to też żaden problem - cienka warstwa z jednej
strony taka sama z drugiej, a w środku styropian - taka podwójna donica
wypełniona styropianem - zewnętrzne warstwy chronią kruchy styropian przed
uszkodzeniem, na dodatek gładkie, a więc łatwe do odkażania. Dobra sprawa na
duże szkółki z produkcją sadzonek w doniczkach torfowych lub blokach
włókninowych.
Żywice - Sarzyna nad Sanem http://www.zch.sarzyna.pl/.

12. Data: 2006-09-29 10:26:58

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> wrote in message

> Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> napisał w wiadomości

> Jeśli ten spadnie, u nas lubi porządnie przymrozić na gołą ziemię. Choć
> wątpie czy tujom, nawet małym kilkucentymetrowym siewkom, by to
> zaszkodziło.
> Na wszelki wypadek można je okryć gałązkami iglaków, tuje odporne są.
>
> Pozdrawiam
> Kaśka

E tam - wymarzł cały żywopłot wysokości 2,5m.

13. Data: 2006-09-29 17:55:20

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> E tam - wymarzł cały żywopłot wysokości 2,5m.

Z żywotnika zachodniego, napewno???
Ja na żywotnikach newet uszkodzeń mrozowych nie zauważyłam.

Pozdrawiam
Kaśka

--
http://kasia1433.googlepages.com/home

14. Data: 2006-09-29 19:01:32

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MarkPol" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> Na tuje 4-5 cm?
> raczej chocholik. :))

Panslavista Cie podpuszcza - najlepiej przykryj sniegiem.
Wata szklana tylko zasmiecisz sobie ogrod. Pozniej nie bedziesz wiedzial co
i kiedy wbilo Ci sie w skore stopy czy dloni.

Pozdrawiam,
Bpjea

15. Data: 2006-09-29 19:07:12

Od: "MarkPol" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Wata szklana tylko zasmiecisz sobie ogrod. Pozniej nie bedziesz wiedzial
> co i kiedy wbilo Ci sie w skore stopy czy dloni.

:))))
Chyba nie mnie podpuszcza :)
Ja pisalem ze nie okrywam.
Ale przy okazji moge powiedziec, ze tej zimy nie mialem gdzie usunac sniegu.
Przerzucalem go z podjazdu wlasnie na tuje, taki kuliste.
Nie za bardzo im sluzylo to przysypywanie, okropnie sie rozczapierzyly :)
Wiosna musialem podwiazywac zeby przypominaly kule.

Jesli chodzi o mlode tuje, wystarczylo okrycie ze sniegu ktory spadl.
Te ktore nie byly okryte wszystkie przetrwaly, a przeciez mrozy byly ok -30.

Pozdrawiam
Marek

16. Data: 2006-09-29 19:08:05

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> napisał w wiadomości

> Z żywotnika zachodniego, napewno???
> Ja na żywotnikach newet uszkodzeń mrozowych nie zauważyłam.

Zywotniki u mnie nie mialy jakichkolwiek uszkodzen mrozowych (wszystkie
gatunki jakie mam: z. z., z. o., z. k.). Szkodzic im moze mrozny wiatr na
wygwizdowie i susza fizjologiczna jak wszystkim zimozielonym.

Pozdrawiam,
Bpjea

17. Data: 2006-09-29 19:09:51

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

> Chyba nie mnie podpuszcza :)

Racja, pitera podpuszcza :)

Pozdrawiam,
Bpjea

18. Data: 2006-09-29 19:34:18

Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "piter" <o...@i...pl.wytnij.to> napisał w wiadomości
> Witam,
> problem jak w temacie dodam tylko że tuje siałem w kwietniu teraz są
> przepikowane do ziemi
> mają około 5-6 cm
> zaczynają dostawać liście takie jak dorosłe
> zastanawiam się czy nie rzucić a nie słomy
> ale może macie jakieś pomysły

Mialam takie maluchy w zeszłym roku , zimować musiały w doniczkach .
Postawiłam ciasno doniczki ( było tego z 70 szt) jedna przy drugiej .
Na wierzch doniczek nasypalam trocin , ale to dopiero po pierwszych
przymrozkach , najpierw muszą się zahartować .
Pięknie przezimowaly ( zero wypadów) i rosną już jako żywopłocik .

Pozdrawiam TeresaR

19. Data: 2006-09-30 10:36:17

Od: "boryspol" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ciekawy temat.
A ja myślałem ze thuje trzeba kupić u ogrodnika.
Napiszcie prosze gdzie kupić nasiona , kiedy i jak posiać i jak i
kiedy wysadzać do gruntu.
Już trzeci rok przymierzam sie do zakupu sadzonek a przecież miałbym
juz swoje.

20. Data: 2006-09-30 13:16:52

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "boryspol" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
ps.com...

[...]

Jeśli masz możliwość zrób sadzonki, bedzie dużo szybciej :)

Pozdrawiam
Kaśka

--
http://kasia1433.googlepages.com/home