Jak zrobić podpiwek?

1. Data: 2005-02-14 08:30:18

Temat: Jak zrobić podpiwek?
Od: "Anna Styś" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Mój mąż zażyczył sobie podpiwek. Co to jest i jak się robi? Proszę o rady.

Anna Styś

1. Data: 2005-02-14 08:43:12

Temat: Re: Jak zrobić podpiwek?
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <cupnuu$qnd$1@news.onet.pl>,
"Anna Styś" <a...@p...onet.pl> wrote:

> Witam.
>
> Mój mąż zażyczył sobie podpiwek.

Niech sobie zrobi.

> Co to jest i jak się robi?

Spytaj się męża.

> Proszę o rady.

Podpiwek sensu stricto to lekk napój robiony z powtórnie warzonej masy z
brzeczki piwnej, dawniej potocznie też słabe piwo, zwykle domowej
roboty.
Pod nazwą podpiwek sprzedawano za PRL (nie wie czy obecnie też), gotowy
preparat do przyrządzania w domu lekkiego napoju fermentowanego. Składał
się głównie z kawy zbożowej i słodu jęczmiennego, pewnie też chmielu i
jakichś przypraw. To się gotowało, dodawało drożdży, krótko fermentowało
i piło.

Władysław

1. Data: 2005-02-14 08:53:42

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pod nazwą podpiwek sprzedawano za PRL (nie wie czy obecnie też), gotowy
> preparat do przyrządzania w domu lekkiego napoju fermentowanego.

Sprzedają, i owszem, nawet w dokładnie takim samym opakowaniu, paczuszka za
ok. 1 zł na 10 litrów płynu.

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2005-02-14 09:01:28

Od: "cherokee" <c...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna Styś" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Mój mąż zażyczył sobie podpiwek. Co to jest i jak się robi? Proszę o rady.

www.browamator.pl

pozdr

cherokee

1. Data: 2005-02-14 12:48:01

Od: "Maciej L." <m...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia napisał(a):

> Sprzedają, i owszem, nawet w dokładnie takim samym opakowaniu, paczuszka za
> ok. 1 zł na 10 litrów płynu.

Tylko gdzie qpic sqbanca... Szukalem juz w kilku miejscach...

Pozdrawiam

Maciek

--
Redakcja CD-Action / Sukiennice 6 (3 piętro)
50-107 Wrocław / www.cdaction.com.pl

1. Data: 2005-02-14 13:11:18

Od: "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maciej L." <m...@c...com.pl>
Tylko gdzie qpic sqbanca... Szukalem juz w kilku miejscach...

Kup kawę zbożową i dosyp łyżkę szyszek chmielu.
--
Pozdrawiam, Jerzy

1. Data: 2005-02-15 08:43:37

Od: "tomkar" <tomkar[wywal to]@interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Można kupić w wiejskich sklepach (GS) na wschodzie polski. Jest w postaci
suszy ze zbóż, chmielu i chyba buraków, kolor ciemny. Na opakowaniu jest
prosty przepis.

Proste ciasteczka
Walentynkowa kolacja :)
Herbaty Eileis