Jaka antena TV pod warszawą ?

11. Data: 2005-12-06 17:39:14

Temat: Re: Jaka antena TV pod warszawą ?
Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie skąp na dobre - wieloelementowe anteny. Wydatek się opłaci.
Fonon

12. Data: 2005-12-08 08:16:27

Od: " Ed" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

sushi <z...@b...pl> napisał(a):

> Witam,
>
> Mam pytanie - jaką byście polecili antenę TV do domu wolnostojącego pod
> Warszawą (konkretnie Piaseczno).Muszę "dorzucić" drugą antenę na dach
> (dom 2 piętrowy) i nie wiem jaką wybrać.Najchętniej bez dodatkowego
> zasilania - o ile będzie to działało.Sygnał nie jest zbyt dobry - na
> antenie pokojowej na pierwszym piętrze odbiera jeden program, na
> parterze nie mogę złapać niczego.
>
> Z góry dziękuję za poradę

Witaj,
Zajrzyj na http://www.dipol.com.pl/ - znajdziesz podstawowe informacje.
Najprościej pójdzie Ci z szerokopasmową anteną siatkową - efekty mogą być
różne w zależności od otoczenia. Jeśli w okolicy masz obiekty, które będą
odbijać fale elktromagnetyczne to może się okazać, że nie unikniesz odbić na
ekranie tv - anteny siatkowe mają słabą kierunkowość. Nie należy również
przesadzać ze wzmacniaczami antenowymi, jeśli niepotrzebnie użyjesz
wzmacniacza o zbyt dużym wzmocnieniu to narazisz się na zakłócenia od innych
służb (radio-taxi, ochroniarze, itp) - chociaż uzywają oni oczywiście
częstotliwości spoza pasm przeznaczonych dla tv to i tak dotrą one do głowicy
Twojego tv i mogą objawić się paskami lub morą na ekranie.
Najpewniejsze byłoby uzycie anten typu yagi ale potrzebne byłyby trzy: na
zakres radia FM, kanały 6-21 tv i 21-60 tv. Im są one bardziej rozbudowane
tym bardziej kierunkowe i tym wiekszy jest ich zysk energetyczny -
przypuszczam, że udaóby się uniknąć stosowania dodatkowych wzmacniaczy
antenowych.
Niestety przy instalowaniu anten nie da się uniknąć sporego wpływu
czynników "losowych".
Pozdrawiam i życzę udanej konstrukcji.

13. Data: 2005-12-08 11:56:45

Od: "qwerty" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tylko system anten typu yagi. Musisz mie=E6 co najmniej dwie - na kana=B3=
> 10=20
> (lub 11 - nie pami=EAtam: TVP1) i na kana=B3y 21-60. Prawdopodobnie jedna=
> k=20
> nie uzyskasz dobrego odbioru s=B3abych stacji - puls, tv4.

Zespół dwóch anten Yagi na zakresy VHF i UHF + wzmacniacz posiadający w miarę
duże wzmocnienie (tak ze 30dB) i koniecznie indywidualną regulację dla każdego
wejścia (np. AMS AWS-03). W odległości 50km w linii prostej od Warszawy
wszystkie programy są bez zarzutu.

14. Data: 2005-12-08 12:30:04

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> writes:

> Tylko system anten typu yagi. Musisz mieć co najmniej dwie - na kanał
> 10 (lub 11 - nie pamiętam: TVP1) i na kanały 21-60. Prawdopodobnie
> jednak nie uzyskasz dobrego odbioru słabych stacji - puls, tv4. W tej
> sytuacji potrzebne będą odrębne anteny i selektywne wzmacniacze na
> wybrane kanały. Nawet najlepszy system antenowy może w konkretnym
> miejscu być bezużyteczny - więc najpierw popytaj sąsiadów i sprawdź
> jaki mają obraz.

Tak to piszesz, jakby Piaseczno bylo od Warszawy z 50 kilometrow.

MJ

15. Data: 2005-12-11 19:13:04

Od: "Qwinto" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

" Ed" <g...@g...pl> wrote in message
> Zajrzyj na http://www.dipol.com.pl/ - znajdziesz podstawowe informacje.

Juz myslalem, ze o tej stronie nikt wspomni.

Ale zacznijmy od poczatku. Prawdopodobnie bedziesz odbieral sygnal z
nadajnika na iglicy PKiN. Lista programow i ich kanaly dostepne sa tutaj:
http://www.emitel.com.pl/obiekty/warszawapkin.html.

TV 4 58
POLSAT 35
TVP1 11
TVP2 27
TVP3 51
TVN 21

Czyli potrzebujesz antene z zakresu VHF (dla TVP1) i UHF dla pozostalych.
Na stronie Dipola znajdziesz duzy wybor anten:
http://www.dipol.com.pl/01.htm
Masz do wyboru kupic 2 anteny (VH i UHF) i jakas zwrotnice, albo zestaw
antenowy taki jak ten:
Telewizyjny zestaw antenowy 26 - elementowy Dipol 6-12/21-69
http://www.dipol.com.pl/sklep/a2610.htm

Nowoscia sa telewizyjne anteny logarytmiczne takie jak ta:
http://www.dipol.com.pl/sklep/a4015.htm

Pamietaj, zeby wybrac antene z jak najwiekszym zyskiem energetycznym [dB].
I jeszcze cos na koniec. Moze warto dolozyc jeszcze antene UKF FM i jakas
zwrotnica wpuscic sygnal radiowy w jeden kabel.

Pozdrawiam
Qwinto

16. Data: 2005-12-13 09:18:05

Od: sushi <z...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

dziękuję za konkretną odpowiedź, wspomniana strona www.dipol.com.pl -
miszcz :)

--
sushi

17. Data: 2005-12-13 11:20:44

Od: "Qwinto" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"sushi" <z...@b...pl> wrote in message
> dziękuję za konkretną odpowiedź, wspomniana strona www.dipol.com.pl -
> miszcz :)

Konkretna to ona nie jest. Zawiera jedynie wskazowki ktoredy nalezy isc.
Osobiscie zakladalem tylko dwie rozbudowane (TV+Radio naziemna i SAT)
instalacje w domku jednorodzinnym (rodzicow i dziadkow). Wiec jak widac
jestem tylko amatorem w tej kwestii :)
Ale wiedze czerpalem z materialow Dipola, ktore sa dla mnie bardzo
przejrzyste.

Pozdrawiam
Qwinto

Poddasze
naprawa rolety zewnetrznej, gdzie (Poznan)
Kilka pytań - zagadka do elektryków
Ekologiczna skóra - za i przeciw
Serwis AGD