Jaka grupa taryfowa za prąd?

1. Data: 2004-02-09 21:27:08

Temat: Jaka grupa taryfowa za prąd?
Od: Marek Strzelecki <m...@a...w.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czeka mnie wizyta w Energetyce celem podpisania umowy. Moge mieć zużycie
prądu rozliczane w 1 stałej taryfie bądź 2 różnych na dzień i noc
(oczywiście, taryfa dzienna jest wtedy wyższa niż przy jednej
"liniowej", a nocna wyższa).
Jakie są wady i zalety takiego rozwiązania i czy to się tak naprawdę opłaca?
--
www.franek.strzelecki.prv.pl

1. Data: 2004-02-10 11:19:31

Temat: Re: Jaka grupa taryfowa za prąd?
Od: "ggs" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marek Strzelecki" <m...@a...w.pl> wrote in message
> [...]
> "liniowej", a nocna wyższa).
> Jakie są wady i zalety takiego rozwiązania i czy to się tak naprawdę

To zależy jakie masz ogrzewanie i inne urządzenia (pralka, zmywarka,
zasobnik do CWU) które jesteś w stanie zaprząc do roboty w czasie kiedy masz
tańszy prąd.

GS

1. Data: 2004-02-10 11:38:55

Od: "To///ek" <fomicz*_bez_smieci_*@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Na newsach ggs <g...@w...pl> napisał kiedyś:
> [...]
>
> To zależy jakie masz ogrzewanie i inne urządzenia (pralka, zmywarka,
> zasobnik do CWU) które jesteś w stanie zaprząc do roboty w czasie

Na http://www.zetsa.pl/ jest cennik od 01.07.2003 z ktorego wynika, ze w
przypadku gospodarstwa domowego roznica w cenie miedzy jednotaryfowym a
dwutaryfowym jest 0.01 zl. przy porownianiu do 1 taryfy - 2 taryfa jest duzo
tansza. Jezeli sie nie myle to przy tyc cenach PRAWIE ZAWSZE oplaci sie
licznik 2 taryfowy!

--
To///ek
Kappa 2.0 20V LPi P.M.S

1. Data: 2004-02-10 14:16:12

Od: Marek Strzelecki <m...@a...w.pl> szukaj wiadomości tego autora

ggs wrote:

> To zależy jakie masz ogrzewanie i inne urządzenia (pralka, zmywarka,
> zasobnik do CWU) które jesteś w stanie zaprząc do roboty w czasie kiedy masz
> tańszy prąd.

No zmywarka będzie z timerem, pralka póki co bez, kocioł + zasobnik nie
wiem, czy mogą grzać w nocy...
Wchodzić w to czy nie? Sporą częśćtygodnia jednak spędzam w domu
(pracuję na zmiany), więc gros prądu będzie zużywane za dnia (chociaż
Enea ma też ofertę szczyt/poza szczytem, nie tylko dzień/noc)...
Dziękuję za wszelkie sugestie...

--
www.franek.strzelecki.prv.pl

1. Data: 2004-02-10 15:52:23

Od: "ggs" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> (pracuję na zmiany), więc gros prądu będzie zużywane za dnia (chociaż
> Enea ma też ofertę szczyt/poza szczytem, nie tylko dzień/noc)...

skoro masz kocioł z zasobikiem to wnioskuję że nie ogrzewasz CWu prądem i
nie masz elktrycznego ogrzewania -> zaczynamy się bić o grosze :)

1. Data: 2004-02-10 16:20:48

Od: Marek Strzelecki <m...@a...w.pl> szukaj wiadomości tego autora

ggs wrote:

> skoro masz kocioł z zasobikiem to wnioskuję że nie ogrzewasz CWu prądem i
> nie masz elktrycznego ogrzewania -> zaczynamy się bić o grosze :)

No w końcu piszę z Poznania ;)

--
www.franek.strzelecki.prv.pl

1. Data: 2004-02-13 16:11:02

Od: " 666" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja nawet jedną lodówkę podłączyłem przez timer, żeby jak najmniej prądu
zużywała.
Szkoda, że na rynku nie ma lodówek z programowanym zegarem, przykładowo przy
I taryfie byłoby ustawienie na -12°C, a przy II taryfie -18°C.
JaC

> No w końcu piszę z Poznania ;)

Czyszczenie pionu kanalizacyjnego
Szablony na meble dziecięce