Jaka lampa do łazienki?

1. Data: 2004-07-09 09:34:32

Temat: Jaka lampa do łazienki?
Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Może to i głupie, ale w jednym z większych miast Polski od pół roku
próbuje kupić lampę do łazienki i... nic :(

Nie ma halogenów - ma po prostu od sufitu wystawać szklana bańka
skrywająca żarówkę (tak by nie ochlapać żarówki czasem).

W sklepach są jakieś super wymyślne abażury i wiszące lampy (mam niską
łazienkę - wszystko co wiszące to odpada), a NAJprostszej i najmniej
wymyślnej lampy nie da się kupić.
Sprzedawcy proponują kinkiet powiesić na suficie, ale nie widziałem
kinkietu, do którego można by wpakować żarówkę 100W :(

Plafony też są w większości nie-tegez, tzn udziwnione i na słabe
żarówki, do większości wchodzą żarówki z małym gwintem, a żadna
"oszczędna" się nie mieści.

Co macie jako lampę w łazienkach, jak nie macie halogenów w suficie?

1. Data: 2004-07-09 09:38:45

Temat: Re: Jaka lampa do łazienki?
Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Janoszka"
<G...@S...pro.onet.pl> napisał w wiadomości
edu.pl...
> [...] Co macie jako lampę w łazienkach, jak nie macie
> halogenów w suficie?[...]

Plafonierę (och jej, jaka ładna nazwa. Zwykły biały okrągło-plaskaty klosz,
z Castoramy, kosztował 20zł) na dwie żarówki 40W. Ale to jest łazienka na
tyle mikroskopijna, że to 80W wystarcza do celów ogólnych.

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

1. Data: 2004-07-09 10:08:51

Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Grzegorz Janoszka" <G...@S...pro.onet.pl> wrote in
message news:slrncespl8.84s.Grzegorz.Janoszka@plus.icsr.agh.
edu.pl...

> żarówki, do większości wchodzą żarówki z małym gwintem, a żadna
> "oszczędna" się nie mieści.

Czekaj, w łazience chcesz założyć żarówkę energooszczędną? W miescu, w
którym swiatło zapala się często i na raczej krótko? I wreszcie w miejscu,
gdzie 'inny' kolor światła może spowodować u twojej towarzyszki życia stres,
zły humor albo nie daj boże globusa?

A co do sedna sprawy, również w łazience zalezało mi na prostym, absolutnie
nie udziwnionym "czymś", co by skrywało dwie żarówki uczciwej mocy. Kupiłem
bez problemu prosty biały plafon w Castoramie, przystosowany do 2x60W,
niestety po dwóch latach eksploatacji z 2x75W plafonowi się pewnego dnia
pękło, obecnie mam kupiony również za grosze plafon z ikei, również prosty,
bez żadnych udziwnień i jest OK. A ze znalezieniem jego nie miałem żadnych
problemów

J.

1. Data: 2004-07-09 10:42:27

Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 9 Jul 2004 11:38:45 +0200 I had a dream that Hanka Skwarczyńska <anias@[>
wrote:
> Plafonierę (och jej, jaka ładna nazwa. Zwykły biały okrągło-plaskaty klosz,
> z Castoramy, kosztował 20zł) na dwie żarówki 40W. Ale to jest łazienka na
> tyle mikroskopijna, że to 80W wystarcza do celów ogólnych.

No to ja mam coś w genach nie tak z oczami i dla mnie jest ciemno i
muszę mieć mocne żarówki... 2x40 odpada :(

1. Data: 2004-07-09 10:44:45

Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 9 Jul 2004 12:08:51 +0200 I had a dream that Jarek P.
<jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> wrote:
> Czekaj, w łazience chcesz założyć żarówkę energooszczędną? W miescu, w
> którym swiatło zapala się często i na raczej krótko?

Na razie nie chcę. Ale przyjmuję jako możliwość, gdy mieszkanie będzie
pełne dzieciorów, że w łazience się zapali światło rano i wyłączy
wieczorem.

> I wreszcie w miejscu,
> gdzie 'inny' kolor światła może spowodować u twojej towarzyszki życia stres,
> zły humor albo nie daj boże globusa?

Mam normalną TŻ ;-)

> [...]
> bez żadnych udziwnień i jest OK. A ze znalezieniem jego nie miałem żadnych

2x75 to jest coś... a nie przegrzewał się przystosowany do 2x60 po
włożeniu 2x75?

1. Data: 2004-07-09 10:48:02

Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Janoszka"
<G...@S...pro.onet.pl> napisał w wiadomości
edu.pl...
> [...] Mam normalną TŻ ;-)[...]

A czy Twoja TŻ próbowała już zrobić makijaż na większe wieczorowe wyjście
przy świetle żarówki energooszczędnej?

Pozdrawiam
Hanka (co jak musiała, to zrobiła, ale woli nie musieć)
--
Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek

1. Data: 2004-07-09 11:16:16

Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Grzegorz Janoszka" <G...@S...pro.onet.pl> wrote in
message news:slrncestot.88u.Grzegorz.Janoszka@plus.icsr.agh.
edu.pl...

> Na razie nie chcę. Ale przyjmuję jako możliwość, gdy mieszkanie będzie
> pełne dzieciorów, że w łazience się zapali światło rano i wyłączy
> wieczorem.

To może lepiej pomyśl nad siakims inteligentnym włącznikiem światła? ;-)

> Mam normalną TŻ ;-)

Oj, ale to nie kwestia nienormalności, tylko wręcz przeciwnie właśnie :-)

> 2x75 to jest coś... a nie przegrzewał się przystosowany do 2x60 po
> włożeniu 2x75?

No właśnie ten pierwszy się przegrzał. Zajęło mu to dwa lata co prawda, ale
jednak. Obecny z Ikei jest również pod 60W przystosowany, ale szkło jest od
żarówki minimalnie bardziej odsunięte, przez co się (mam nadzieję) mniej
nagrzewa a i chłodzenie jest tam lepsze. Kupując go również miałem dylemat
"a co jak ten się też przegrzeje", ale w końcu stwierdziłem, że nowy plafon
za 20zł raz na dwa lata mogę kupować.

J.

1. Data: 2004-07-09 11:35:20

Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 9 Jul 2004 12:48:02 +0200 I had a dream that Hanka Skwarczyńska <anias@[>
wrote:
> A czy Twoja TŻ próbowała już zrobić makijaż na większe wieczorowe wyjście
> przy świetle żarówki energooszczędnej?

Wybierałem taką TŻ, żeby nie siedziała godzin przed lustrem :)
Coś tam sobie smaruje, ale robi to też przy energooszczędnej, która
daje ładne, bardzo zbliżone do słonecznego, światło.

1. Data: 2004-07-09 11:37:37

Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 9 Jul 2004 13:16:16 +0200 I had a dream that Jarek P.
> To może lepiej pomyśl nad siakims inteligentnym włącznikiem światła? ;-)

Jak będę miał dużo córek (na co się zanosi), to na pewno w łazience
światło gasnąć nie będzie ;)

> Oj, ale to nie kwestia nienormalności, tylko wręcz przeciwnie właśnie :-)

No to mam nienormalną, ale nam naprawdę dobrze przy _naszych_
energooszczędnych :)

> [...]
> "a co jak ten się też przegrzeje", ale w końcu stwierdziłem, że nowy plafon

Dzięki. Takie jeszcze pytanie - czy światło dwóch żarówek 75 W jest
słabsze/takie same/mocniejsze od jednej żarówki 100 W?
Wbrew pozorom to nie jest takie głupie pytanie...

1. Data: 2004-07-09 11:39:16

Od: "Grzegorz W. Fedorynski" <a...@z...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 9 Jul 2004, Grzegorz Janoszka wrote:

> Plafony też są w większości nie-tegez, tzn udziwnione i na słabe
> żarówki, do większości wchodzą żarówki z małym gwintem, a żadna
> "oszczędna" się nie mieści.

W Castoramie kupiłem plafon bez żadnych udziwnień na dwie żarówki max
2x60 ze zwykłymi gwintami. Trudno było go wypatrzeć wśród pstrokacizny,
ale udało się. :-)

Pozdrawiam,

Alojzy

Farba lateksowa - czym pokryć?
Naroznik z plytek...
czy ktos widzial taki kinkiet?
Filtr HEPA H13 - zmywalny - macie jakies doswiadczenia ?
Antique Deco - sklep