Jaka najzdrowsza margaryna? - pomoc w przygotowaniu rankingu

1. Data: 2008-09-10 06:22:33

Temat: Jaka najzdrowsza margaryna? - pomoc w przygotowaniu rankingu
Od: Daniel Stalica <d...@s...info> szukaj wiadomości tego autora

Witam, przepraszam za lekki OT, ale potrzebuję Waszej pomocy.

Postanowiłem stworzyć zestawienie margaryn do smarowania ze względu na
zawartość tłuszczów (nasyconych, jednonienasyconych, wielonienasyconych).

W mojej lodówce znalazłem:
- Masło roślinne (n: 21, j: 43, w: 16)
- Rama yoghurt (n: 11,5, j: 14, w: 13)

Zawartość mierzona w gramach na 100g

Proszę o zaglądnięcie do swojej lodówki i napisaniu tego co pisze na
opakowaniu celem wyłonienia najzdrowszej ;)

Zobowiązuję się do przygotowania rankingu :)

Odpowiedzi proszę umieszczać na grupę lub na priv.

Pozdrawiam.

--
Blog: http://blog.stalica.info

2. Data: 2008-09-10 07:27:00

Od: "jangr" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Daniel Stalica" <d...@s...info> napisał w wiadomości

Pytanie w tytule jest źle postawione.
Żadna margaryna nie jest zdrowa.
No, chyba, że to trollowanie, no to przepraszam. :-)

3. Data: 2008-09-10 07:47:28

Od: Daniel Stalica <d...@s...info> szukaj wiadomości tego autora

jangr pisze:
> Użytkownik "Daniel Stalica" <d...@s...info> napisał w wiadomości
>
> Pytanie w tytule jest źle postawione.
> Żadna margaryna nie jest zdrowa.
> No, chyba, że to trollowanie, no to przepraszam. :-)

Nie chcę rozstrzygać tego czy jest zdrowa czy nie, chodzi o wybranie tej
najbardziej wartościowej, tej lepszej :)

--
Blog: http://blog.stalica.info

4. Data: 2008-09-10 07:49:25

Od: "jangr" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie chcę rozstrzygać tego czy jest zdrowa czy nie, chodzi o wybranie tej
> najbardziej wartościowej, tej lepszej :)

Chcesz wybierać między gangreną a tyfusem? Po co?

5. Data: 2008-09-10 11:09:05

Od: NoName <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Daniel Stalica pisze:

> Nie chcę rozstrzygać tego czy jest zdrowa czy nie, chodzi o wybranie tej
> najbardziej wartościowej, tej lepszej :)

Jak bedziesz mial mozliwosc to zaopatruj sie na wsi u gospodarza ktory
nie dosypuje ani nie dolewa niczego. Bedziesz mial dzieki temu obraz na
to co jesz.
najprostszy chyba experyment to maslanka z mleka, takie normalne mleko
scina sie po 2-3 dniach zaleznie od temperatury i praktycznie w 99%
bedzie to maslanka takie kupne w sklepie bedzie mialo 20-30 procent wody
i zetnie sie po 4-8 dniach o kartonowych nie wspomne bo te moga sie
scianach kilka tygodni a breja ktora z tego powstanie nie nadaje sie
nawet na karme dla swin.
Podobne experymenty mozesz przeprowadzic z innymi produktami bedziesz
wiedzial do ktorego dolewaja wiecej konserwantow wody i papieru
toaletowego a czasami ktos doda cos od siebie.

6. Data: 2008-09-10 11:46:40

Od: "Piotrek" <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "NoName" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> najprostszy chyba experyment to maslanka z mleka, takie normalne mleko
> scina sie po 2-3 dniach zaleznie od temperatury i praktycznie w 99% bedzie

maślanka z mleka ? cos ci sie pomerdało maślanka jest produktem ubocznym
powstającym podczas produkcji masła ze śmietany
ścięte mleko to tzw. kwaśne mleko z którego produkuje się biały ser po tym z
kolei zostaje serwatka a co do tego co w sklepie sprzedają to wiadomo że
musi to być jakoś pasteryzowane żeby sie nie zepsuło po 2 dniach stania na
półce nt. dolewania wody wypowiadał się nie będę ale to na pewno zależy od
producenta ewentualnie mocno odciągnięte ze śmietany mleko może sprawiać
takie wrażenie.

Pzdr
Piotrek

7. Data: 2008-09-10 12:45:04

Od: Daniel Stalica <d...@s...info> szukaj wiadomości tego autora

NoName pisze:

> [...]
> wiedzial do ktorego dolewaja wiecej konserwantow wody i papieru
> toaletowego a czasami ktos doda cos od siebie.

Ale mi chodziło o margarynę...

--
Blog: http://blog.stalica.info

8. Data: 2008-09-10 12:54:35

Od: "jangr" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale mi chodziło o margarynę...

Aleś się uparł na tą margarynę. Margarynę wyrzuć.

9. Data: 2008-09-10 12:56:18

Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 10.09.2008, o godzinie 14.45.04, na pl.sci.medycyna, Daniel Stalica
napisał(a):

> Ale mi chodziło o margarynę...

Następnym razem pytaj o masło.

*Habeck*
- Schutzbach

10. Data: 2008-09-10 12:59:06

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Daniel Stalica wrote:

> Witam, przepraszam za lekki OT, ale potrzebuję Waszej pomocy.
>
> Postanowiłem stworzyć zestawienie margaryn do smarowania ze względu na
> zawartość tłuszczów (nasyconych, jednonienasyconych, wielonienasyconych).

żadna nie jest zdrowa. Wszystkie mają tłuszcze trans (bodajże z jednym,
fałdowanym wyjątkiem), wszystkie mają GIGANTYCZNĄ przewagę rakotwórczych
omega 6 nad zapobiegających nowotworom omega 3.

Zapewne nie wiesz, że zarówno "dobre" omega 3 jak i "złe" omega 6 są
tłuszczami wielonienasyconymi.

Z tego co się orientuję jedyny wyjątek od tych zasad to margaryna "flora",
ale i tak jest to shit dla samobójców. Robić listę zdrowych margaryn to jak
robić listę zdrowych denaturatów.

zęby a zatoki i cera?
luszczyca-zamiast masci tabletki?
Na ile są bezpieczne laserowe operacje wzroku ?
Jak to ludziom "odbija" na stare lata-pod wpływem sekty jehowitów
Interpretacja tomografii klatki piersiowej