Jaka patelnia?

41. Data: 2011-07-03 22:17:26

Temat: Re: Jaka patelnia?
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 3 Jul 2011 23:10:51 +0200, Ikselka napisał(a):

> [...]
> buforu termicznego) i kotlet zaczyna się przypalać - zapewne temperatura
> pod nim wtedy znacznie wzrasta, dążąc do zrównania z temperaturą poza
> kotletem.

> Dobrze Ci się wydaje. O tym cały czas tutaj mówię: o temperaturze teflonu
> POZA kotletem.
> Która to temperatura czyni teflon trucizną.
> O tym nikt jak dotąd nie wspominał w reklamach patelni teflonowych
> specjalnie wszak polecanych do smażenia bez tłuszczu, kiedy naczynie jest
> wybitnie narażone na przegrzewanie, prawda?

Rodzynek:
http://www.smazymy.info/patelnia-do-smazenia-bez-tlu
szczu.html
"Prawdziwe patelnie beztłuszczowe, które nie wymagają tłuszczu w ogóle,
mają bardzo grube dno, pokryte są teflonową powłoką, która nie dopuszcza do
spalenia potrawy. Bardzo wolno się nagrzewają, ale długo też utrzymują
ciepło."
--
XL
Prawda o GMO:

42. Data: 2011-07-03 22:21:13

Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com> szukaj wiadomości tego autora

> http://search.babylon.com/?q=bezt%C5%82uszczowe+sma%
C5%BCenie&babsrc=HP_ss&s=web&as=0

No popatrz a na calym swiecie wszyscy wiedza, ze smazenie to obrobka
termiczna potrawy z udzialem tluszczu. To co ignorancji nazywaja
"beztluszczowym smazeniem" nazywa sie prazeniem. I nie jest zadnym
wynalazkiem powstalym przy okazji wprowadzenia patelni z teflonowa powloka.

43. Data: 2011-07-03 22:25:30

Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com> szukaj wiadomości tego autora

> Nie muszę. Wpieranie komuś czegoś, czego on wiedzieć nie chce, jest
> bezcelowe.
> Każdy ma swój rozum, nawet Miś Uszatek, choć miał malutki, to go jednak
> czasem używał :->

I do Twojej informacji, bo nie chce mi sie szukac poprzednich postow.
Temperatura patelni podczas smazenia to okolo 200 stopni Celcjusza.

44. Data: 2011-07-04 10:30:27

Od: Dawid <x...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-07-04 00:25, Grzegorz Prędki pisze:

> I do Twojej informacji, bo nie chce mi sie szukac poprzednich postow.
> Temperatura patelni podczas smazenia to okolo 200 stopni Celcjusza.

I o to chodzi.Nawet starając się uzyskać wyższą temp. patelni, nie
zawsze to wyjdzie.Płomień palnika gazowego ma za małą wydajność, żeby
uzyskać tak wysokie temperatury.Temp. topnienia aluminium to 660*C, nie
uda się roztopić aluminium na domowych kuchenkach np. w patelni.
Tak wszystko obliczono, że osiągnięcie 300*C na patelni jest trudne, no
chyba żeby mocno się postarać, ale przy normalnym pieczeniu, smażeniu
takie temp. nie występują.Obojętnie czy pod czy obok kotleta.

45. Data: 2011-07-04 13:33:10

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 04 Jul 2011 00:21:13 +0200, Grzegorz Prędki napisał(a):

> [...]
> "beztluszczowym smazeniem" nazywa sie prazeniem. I nie jest zadnym
> wynalazkiem powstalym przy okazji wprowadzenia patelni z teflonowa powloka.

Nie dyskutuję o istocie smażenia beztłuszczowego, tylko o wykonywaniu go na
teflonie.

46. Data: 2011-07-04 13:33:42

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 04 Jul 2011 00:25:30 +0200, Grzegorz Prędki napisał(a):

> I do Twojej informacji, bo nie chce mi sie szukac poprzednich postow.
> Temperatura patelni podczas smazenia to okolo 200 stopni Celcjusza.

Super. Byleś miał pewność.

47. Data: 2011-07-04 13:34:19

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

48. Data: 2011-07-04 20:03:39

Od: wolim <n...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-07-03 23:10, Ikselka pisze:

> [...]
> specjalnie wszak polecanych do smażenia bez tłuszczu, kiedy naczynie jest
> wybitnie narażone na przegrzewanie, prawda?

No to teraz jeszcze napisz, jak Twoje przypuszczenia mają się do tego:

"Czysty politetrafluoroetylen jest całkowicie nietopliwy i zaczyna
rozkładać się w temperaturze 327 °C. W temperaturze ok. 260 °C
przechodzi z fazy krystalicznej do fazy condis, w której staje się
przezroczysty i dość miękki - ale nie płynny"

Bo mnie się wiele razy zdarzało zostawić suchą patelnię teflonową na
gazie i nigdy nie zauważyłem jego rozkładu, ani nawet przejścia do fazy
condis, w której staje się przezroczysty i dość miękki :)

Pozdry,
MW

49. Data: 2011-07-04 20:10:04

Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-07-04 15:33, Ikselka pisze:

> Super. Byleś miał pewność.

Oczywiscie, ze mam.

50. Data: 2011-07-04 20:47:32

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 04 Jul 2011 22:03:39 +0200, wolim napisał(a):

> [...]
> gazie i nigdy nie zauważyłem jego rozkładu, ani nawet przejścia do fazy
> condis, w której staje się przezroczysty i dość miękki :)

To może podrap po nim (ale tak z sercem ;-P) metalowym widelcem i po
ostygnięciu obejrzyj pod odpowiednim kątem w świetle słonecznym. Zapewne
zobaczysz piękne rysy.
A jeśli nie, to - słowo KLUczowe: "c z y s t y". Widocznie patelnie pokryte
są takim teflonem z utwardzaczami czy cóś :-)

PS. Nie masz jakiegoś kanarka? - postaw pustą patelnię na gazie i zostaw w
kuchni kanarka - zamykając szczelnie drzwi i okna... Tylko tak możesz się
upewnić, czy sie teflon naprawdę rozkłada ;-P
--

Zbliża się sezon
bule głowy i truskawki
Przepisy Nostradamusa