Gdzie kupic ROSA RUGOZA - Wroclaw.

1. Data: 2001-10-17 10:44:37

Temat: Gdzie kupic ROSA RUGOZA - Wroclaw.
Od: "Seb" <p...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich ponownie.

Jestem nowy na tej grupie i pytam w imieniu mojej tesciowej -
zapalonej ogrodniczki.
Czy ktos z Was wie gdzie mozna kupic krzew "rosa rugosa" (ogrodowa roza
dzika pomarszczona) - Wroclaw lub okolice. Bede wdzieczny za wszelkie
sugestie.

Pozdrawiam wszystkich serdecznie

Sebastian Tryk

2. Data: 2001-10-17 15:58:02

Temat: Jaka polecacie jabłoń?
Od: g...@i...pl (Grzegorz Wójcik) szukaj wiadomości tego autora

Potrzebuje porady w sprawie zakupu niewielkiej jablonki. Nie ma rosnac duza,
owoce maja byc do zjedzenia od zaraz a niekoniecznie do przechowywania.
Widzialam odmiany: szampion, kaja, delikates ale wolalabym porady kogos kto
juz ma przetestowane niektore odmiany i moze cos dobrego polecic. (jablka
slodkie, twarde, "chrupiace" i z duza iloscia soku)

Izabela Wójcik

3. Data: 2001-10-17 16:05:45

Temat: Re: Jaka polecacie jabłoń?
Od: t...@i...pl (Tomasz Łukowski ) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> juz ma przetestowane niektore odmiany i moze cos dobrego polecic. (jablka
> slodkie, twarde, "chrupiace" i z duza iloscia soku)
Jesli to ma byc jedna jablon to chyba musisz szczepic na kazdej galezi inna
odmiane bo i ma swoje zalety koksa pomaranczowa i kosztel i malinowa i biala
nalew i kilka antonowek dobrze miec i rozanek a gdzie zaszczepic nowe
odmiany ?
Tomek

4. Data: 2001-10-17 17:50:57

Od: g...@i...pl (Grzegorz Wójcik) szukaj wiadomości tego autora

Hi, hi, dobre sobie to ma byc taka mega uniwersalna jablonka. Dla 2 osob w
gospodarstwie.
Ale i tak dzieki

5. Data: 2001-10-18 08:30:04

Od: t...@i...pl (Tomasz Łukowski ) szukaj wiadomości tego autora

> Hi, hi, dobre sobie to ma byc taka mega uniwersalna jablonka. Dla 2 osob w
> gospodarstwie.
> Ale i tak dzieki

Z tymi kilkoma odmianami na jednej jablonce to niekoniecznie zart. Jesli ta
jablon ma byc rzeczywiscie dla dwoch osob to ilosc jablek, ktore juz po 5
latach bedziecie musieli zjesc we dwoje zniecheci was do najlepszej nawet
odmiany a moj pomysl pozwala zroznicowac smak i oczywiscie terminy
dojrzewania owocow
Tomek

6. Data: 2001-10-18 08:51:52

Od: Darek Pakosz <d...@t...uhc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> latach bedziecie musieli zjesc we dwoje zniecheci was do najlepszej nawet
> odmiany a moj pomysl pozwala zroznicowac smak i oczywiscie terminy

Takie wieloodmianowe drzewko nie jest zbyt trwale. Po jakims czasie
(3-4 lata) jedna odmiana bedzie silniejsza niz inne i zostanie tylko ona.
Najlepiej kupic dwa karlowe drzewka i jesli nie ma miejsca posadzic
obok siebie w odleglosci 1 m. Prowadzic w formie stozka.

Pozdr,

D.P.

7. Data: 2001-10-18 08:52:24

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz Łukowski napisał(a) w wiadomości:
<00a501c157af$be06e220$4a01a8c0@gk.incochg.pl>...

> [...]

Posadź James Grieve. Niwysoko rośniei rozłożyście (moje drzewo ma jakieś
3,5m, mimo że wcale nie było obcinane od góry). Nie produkuje wilków. Nie
przemarza. Nie ma parcha. Nie ma mącznika. Ma cudowne owoce z rumieńcem,
można jeść niedojrzałe w siepniu, lub dojrzałe we wrześniu - wielkie,
soczyste, chrupiące, niesłychanie soczyste. Dobre na przetwoy i nawet tak ze
2 tygodnie w piwnicy przetrzymają. Feler - jak dla mnie główny - jak drzewo
ma już kilkanaście lat, to niezbędne jest bardzo silne przerzedzanie
zawiązków, bo inaczej jabłka są małe i niesmaczne. Za to po przerzedzeniu -
ambrozja:-))).

Pozdrawiam, Basia.

8. Data: 2001-10-18 10:46:34

Od: t...@i...pl (Tomasz Lukowski) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Najlepiej kupic dwa karlowe drzewka i jesli nie ma miejsca posadzic
> obok siebie w odleglosci 1 m. Prowadzic w formie stozka.
Jestem szczesliwym posiadaczem kilku drzew dwu- i trojodmianowych ktore maja
kilkanascie lat lub wiecej. Jest tak ze na jednej galezi mam beforest, na
drugiej antonowke a reszta idared. Byc moze tych te dolozone odmiany owocuja
w nieco mniejszej obfitosci ale owocuja i jak dotad nic nie wskazuje na to
by mialy zanikac. Moze jest to zwiazane z rozna ekspansywnoscia roznych
odmian. Idared najwyrazniej ekspansywny nie jest. Mam tez np. glostera z
cortlandem
Tomek

9. Data: 2001-10-18 14:13:52

Od: "rysiek" <r...@k...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przyłączam się do poniższej sugestii. Dodatkowo doradzam sporta James
Grieve'a o nazwie Lired. Ma bardziej wybarwione owoce i trochę mniej
zawiązków.
Przypominam, że aby jabłoń dobrze owocowała najlepiej w sąsiedztwie posadzić
inna odmianę, dobraną tak aby się dobrze wzajemnie zapylały. Spis dobrych
zapylaczy powinni mieć w szkółce. Dla James Grieve'a (Liread) przykładowym
dobrym zapylaczem jest np. Early Geneva (praktycznie najwcześnie owocująca
jabłoń). Sam James Grieve jest bardzo dobrym zapylaczem innych jabłoni.
Oczywiście można z zrezygnować z sadzenia zapylacza, jeśli w okolicy (około
100 m) rosną jakieś inne jabłonie.

Pozdrawiam, Rysiek

10. Data: 2001-10-18 16:58:16

Temat: Odp: Jaka polecacie jabłoń?
Od: "Adam" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja także polecam "James Grieve" (lub jego czerwoną formę- sport- mutację
"Lired"),
Jablonka jest zdrowa, a jabłka gdy dojżeją są przepyszne, kruche, soczyste

--
Z pozdrowieniami Adam Figarski

Papużki Nierozłączki
www.republika.pl/adam_figarski
n...@p...onet.pl

off topic - puderman
Przedłużone Gwarancje - nowa oferta na rynku
Co zespalaniem liści-gałęzi?
Zagraniczne szkółki w internecie?
Waryatka (dla JW)