Jaka wiertarka

11. Data: 2006-10-20 09:41:02

Temat: Re: Jaka wiertarka
Od: " BrunoJ" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

szczesciarz, moja Toja byla jedna z pierwszych, i kosztowala cale 54zl.
ma juz 6 lat i ciagle nie nie chce zepsuc, mimo ze zaliczyla
dwa remonto-urzadzania. Chociaz do takiego superkucia to jednak mlota
pozyczalem...

> generalnie masz racje, ale... moj ojciec tez wiercil zawsze wlasnie taka
> wiertarka. Potem pozyczyl moja, bo mial do ukrycia kabel w scianie.
> Przezyl szok :-) Od tego momentu obawiam sie, ze nie wywierci w betonie
> ani jednej dziurki swoim sprzetem ;-)
wiesz, ja podobny szok przezylem jak uzylem toje pierwszy raz, po przesiadce
ze starej dobrej i ciagle dzialajacej celmy z jej nastadkowym udarem :>

Ale generalnie zgadzam sie z Toba. Swego czasu pracowalem fizycznie przy
rozprowadzaniu kabli i mialem do czynienia z roznymi teoretycznie
lepszymi sprzetami. Pisze teoretycznie, bo szef kupil w koncu duza i mala
hilti. Wszystko co bylo przedtem to zlom ;-) Tyle ze wiem ile taka
hilti kosztuje i ile kosztuje jej potencjalna naprawa. Do domu
bez szans :(
Dlatego tez zerkam na tego einhell'a, bo wydaje sie byc jeszcze tani, a
wlasnie bardzo sensowny do ogolno domowych zastosowan, z drobnym kuciem
wlacznie. Znajomi ktorych pytalem polecaja Makite, ale to juz przedzial
500-1000, wiec raczej tylko gdy w perspektywie jest konkretny remont.

pozdrawiam
Bruno

12. Data: 2006-10-20 17:24:18

Od: "Mustafa" <M...@b...xx> szukaj wiadomości tego autora

> ja moim einhellem w betonie wierce dziure w ok. 3-4s....
> a nie kosztowal 1000zl, a ok. 200zl
> powiem tak - przy montazu listew przypodlogowych bylem przeszczesliwy,

dziurę do listew przypodłogowych to wiercę w 2 sekundy ;))))))
mówiłem o dziurach 40cm przez ścianę na wylot

13. Data: 2006-10-20 17:51:01

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mustafa <M...@b...xx> wrote:

> dziurę do listew przypodłogowych to wiercę w 2 sekundy ;))))))

Toyą za 30zł? Masz ściany z siporeksu, gipsu, czy czegos równie
miękkiego, prawda?

Jeśli pokażesz mi, jak taką wiertarką wiercisz dziurę pod
standardowy kołek w żelbetonie w dwie sekundy (czy nawet w
dziesięć), tudzież przewiercasz się na wylot przez ścianę
(żelbetonową, normalnej grubości) w czasie poniżej minuty, to
oddam ci swojego Einhella gratis :-)

J.

14. Data: 2006-10-20 17:59:08

Od: Sierp <s...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Jarek P. napisał(a):

> Toyą za 30zł? Masz ściany z siporeksu, gipsu, czy czegos równie
> miękkiego, prawda?

coz, ja tez w to nie wierze ;-) ale stwierdzilem, ze nie ma co
dyskutowac :-) Ja mam swoje zdanie, ktos moze miec swoje i tyle,
a pytajacy wyciagnie wnioski i kupi cos dla siebie :-)

Sierp

15. Data: 2006-10-20 18:06:26

Od: "Frostery" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki wszystkim za porady. Zastane chyba wlasnie przy tym Einhell-u.
Popatrze jeszcze na dostepne opinie w necie i pewnie cos kupie. Co do tych
wiertarek za grosze mam dwie i wiecej nie chce. Mozna cos tym wywiercic ale
rzeczywiscie nie o to chodzi. Kiedys jak nie mialem nic i nie bylo od kogo
pozyczyc to 15 cm scianke na balkonie wiercilem zwykla wiertarka Celmy bez
udaru. Tez wywiercilem:) ale ile to trwalo.

16. Data: 2006-10-20 22:21:02

Od: jasio p <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Frostery napisał(a):
> [...]
> pozyczyc to 15 cm scianke na balkonie wiercilem zwykla wiertarka Celmy bez
> udaru. Tez wywiercilem:) ale ile to trwalo.

no i porządne wiertła przede wszystkim :-)
najlepiej "markowe" ;-)
TIVOLY, IRWIN, itp...

Janusz

17. Data: 2006-10-21 21:55:25

Od: " BrunoJ" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mi sie cos kojarzy 40minut jeden otwor w zelbecie ;-))

> no i porządne wiertła przede wszystkim :-)
> najlepiej "markowe" ;-)
> TIVOLY, IRWIN, itp...
dokladnie. firm to ja nie pamietam, ale te potrzebniejsze rozmiary (6,8,10)
to po kilkadziesiat zl kazdy. Wiertlo to podstawa. Lepiej miec toje i
badziewne wiertlo niz einhella i zestaw za 3,5 z marketu...

pozdrawiam
Bruno

18. Data: 2006-10-22 18:48:05

Od: zil0g <z...@m...prl> szukaj wiadomości tego autora

*Frostery* wdusil[a] nastepujace knefle:

| Zalezaloby mi na uchwycie SDS. Co polecacie?? Tak zeby takie otwory w miare
| szybko sie wiercilo, sprzet byl trwaly i nie kosztowal majatku. Z gory
| dzieki za pomoc.

Jak markowe to tylko DORNN (nie mylic z ludwikiem).
SDS, 2.3J-pneumatyczna. Szarpnalem sie za cale 249zeta, teraz
te same sa za ~150. Przezyla bez najmniejszego problemu remont 80m2,
wlacznie ze skuwaniem (cegla+mocna zaprawa i troche betonu) pod instalacje
elektryczna i rury + kilkset otworow i dziala do dzis.
Wiercenie w betonie 8mm pod kolek trwa okolo 5s.

19. Data: 2006-10-23 22:37:38

Od: Sierp <s...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Frostery napisał(a):
> Jako ze roboty w mieszkanku coraz wiecej i dosyc mam ciaglego proszenia sie
> i pozyczania sprzetu zamierzam zakupic sobie wiertarke.

poniewczasie troche, ale to fotka z ostatniej roboty moim einhell'em,
nie zajelo mi to za duzo czasu :-)
http://sierp.net/DSCF1495.JPG

Sierp

Szprosy
Odkurzacz do domu z kominkiem
Cieknie mi pralka :(
Pralka - Mała candy, albo inne maleństwo
Czy warto instalować młynek do zlewozmywaka?