Jaka zarowka do doswietlenia roslin w zimie

11. Data: 2004-12-02 03:41:24

Temat: Re: Jaka zarowka do doswietlenia roslin w zimie
Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Sabinka wrote:

> To ze nam sie swiatlo wydaje stale, nie znaczy ze jego migotanie nie
> ma na nas wplywu - np. mruganie monitora (nawet przy odwiezaniu 100
> Hz) powoduje podobno spowolnienie czytania.

Dlatego przechodzi sie na monitory plaskie, na wscieklych krysztalach.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

12. Data: 2004-12-02 08:49:04

Od: Marx <m...@s...too.much.spam.write.to.newsgroup> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Sabinka napisał:

> No wlasnie nie bylam pewna czy swietlowki faktycznie daja wiecej
> swiatla czy tylko tak sie naszym oczom wydaje. A roslinom mogloby sie
> wydawac inaczej. Ale skoro tak piszesz, pewnie masz podstawy.
1)zarowka grzeje, swietlowka duzo mniej - na grzanie idzi eenergia
2)zarowka jest szerokopasmowa, swietlowka nie
3)poczytaj parametry zrodel swiatla np w katalogu philipsa
4)porownaj jasnosc 100W zarowki, oraz 21W swietlowki energooszczednej

Marx

13. Data: 2004-12-02 22:16:45

Od: Sabinka <s...@t...tuniema.pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 02 Dec 2004 03:41:24 GMT, Michal Misiurewicz
<m...@i...rr.com> wrote:

>Dlatego przechodzi sie na monitory plaskie, na wscieklych krysztalach.

:)

Wsiekly monitor, wsciekla lampa - oto marzenia wscieklej Sabinki ;)

--
Pozdrawiam, Sabina
(z adresu usun co trzeba)

14. Data: 2004-12-02 22:26:44

Od: Sabinka <s...@t...tuniema.pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 02 Dec 2004 09:49:04 +0100, Marx
> [...]

>2)zarowka jest szerokopasmowa, swietlowka nie
>3)poczytaj parametry zrodel swiatla np w katalogu philipsa

Nie no dzieki. Widze ze sie znasz na rzeczy i nie bede sprawdzac, mam
obecnie mniej ciekawe rzeczy na glowie :(
No ale moze pozniej sie zainteresuje :)

>4)porownaj jasnosc 100W zarowki, oraz 21W swietlowki energooszczednej

Tu by pewnie trzeba jakies obliczenia wprowadzic, jak na moj wsciekly
obecnie wiec rozkojarzony umysl.
Widze (moze nieslusznie) analogie z monitorami:
Crt moze sie wydawac ze swieci podobnie jak lcd. Ale przeciez crt nie
swieci ciagle, wiec chyba jednak daje mniej swiatla, choc tego nie
widac. Ma to moze niewielki wplyw na nasz wzrok (widzenie), ale jak
ogolnie na organizm (uklad nerwowy?) - nie wiem.

Rosliny potrzebuja swiatla nie do patrzenia lecz do zycia (nieco
bardziej niz my). Wiec nie jestem pewna czy cos co dla nas wydaje sie
ze swieci tak samo jak zwykla zarowka - bedzie tym samym i dla roslin.

Byc moze moje rozumowanie jest ulomne, prezentuje tylko powody, dla
ktorych nie jest dla mnie oczywiste ze swietlowka swiecaca jasniej
jest dla rosliny lepsza niz zwykla zarowka swiecaca slabiej.

--
Pozdrawiam, Sabina
(z adresu usun co trzeba)

15. Data: 2004-12-03 06:41:02

Od: Marx <m...@s...too.much.spam.write.to.newsgroup> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> ktorych nie jest dla mnie oczywiste ze swietlowka swiecaca jasniej
> jest dla rosliny lepsza niz zwykla zarowka swiecaca slabiej.

no coz, szkoda mi czasu na dalsze przekonywanie
niech dowodem na to bedzie fakt, iz swiatolubne akwaria holenderskie,
tudziez jeszcze bardziej swiatlolubne akwaria morskie oswietlane sa
wylacznie swietlowkami i zarnikami HQI
Zarowki to prehistoria
Marx

16. Data: 2004-12-03 13:16:23

Od: Sabinka <s...@t...tuniema.pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 03 Dec 2004 07:41:02 +0100, Marx
<m...@s...too.much.spam.write.to.newsgroup> wrote:

>Zarowki to prehistoria

No to ja bede dinozaurem ;p

--
Pozdrawiam, Sabina
(z adresu usun co trzeba)

17. Data: 2004-12-06 19:05:18

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Do Sabinki:

> No to ja bede dinozaurem ;p

W dodatku trwoniacym pieniadze, dinozaurem - starczy porownac koszty
eksploatacji swietlowek a zarowek o zblizonych parametrach.

Elfir

18. Data: 2004-12-07 12:40:23

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Elfir wrote:

> W dodatku trwoniacym pieniadze, dinozaurem - starczy porownac koszty
> eksploatacji swietlowek a zarowek o zblizonych parametrach.

Ale czego sie nie robi dla zdrowia ...

Pozdrowienia,
Michal

19. Data: 2004-12-07 12:56:43

Od: Marx <m...@s...too.much.spam.write.to.newsgroup> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Michal Misiurewicz napisał:

> Ale czego sie nie robi dla zdrowia ...

np naswietla sie noworodki swietlowkami superaktynicznymi (na zoltaczke)
Kiedys widzialem w jaims programie, ze na amerykanskich lodziach
podwodnych jest podobny do solarium (tez swietlowki) pokoj, ale z
swietlowkami swiecacymi w kolorze slonecznym - takze w celu naswietlania
Marx

20. Data: 2004-12-07 13:26:12

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Marx wrote:

> np naswietla sie noworodki swietlowkami superaktynicznymi (na zoltaczke)

Ale to nie sa zwykle swietlowki i duzo tego naswietlania nie ma.

> Kiedys widzialem w jaims programie, ze na amerykanskich lodziach
> podwodnych jest podobny do solarium (tez swietlowki) pokoj, ale z
> swietlowkami swiecacymi w kolorze slonecznym - takze w celu naswietlania

Kwarcowki?

Pozdrowienia,
Michal

--