Jaki swierk?

1. Data: 2000-09-20 19:52:52

Temat: Jaki swierk?
Od: "kraf101" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pytanie pewnie trrywialne ale ja jestem kompletnie zielony.

Zamierzam posadzic (teraz na jesieni) przed budynkiem
cztero pietrowym swireka. Strona wschodnia, miejsce nie-
specjalnie naswietlone, blisko ulicy.
Zalezy mi aby hehe szybko ladnie i wysoko rosl :)).

Jakiego swierka doradzicie, gdzie mozna kupic (najlepiej doniczkowca),
jak go wsadzic, czy teraz na jesieni wsadzac w dokwaszona glebe i czy
nawozic?????????

A moze jakies dobre miejsce w inecie co by mnie pomoglo.

Bede wdzieczny za wszelkie porady.

Pozdrawiam
RAF

2. Data: 2000-09-20 21:08:59

Temat: Re: Jaki swierk?
Od: p...@n...com.pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Proponuje Ci swierk serbski (Picea omorika).
Pisalem juz na grupie ze jest to gatunek endemiczny w Polsce znany od
dawna,jest wytrzymaly na mrozy i bardzo,bardzo dekoracyjny.
Jak bys znalazl "Pendula" jesli lubisz takie formy to jest to.
Nie nawozic obecnie!!! szczegolnie azotem roslina musi miec okres spoczynku.
Wsadzic oczywiscie, dobry termin ,zdarzy sie ukorzenic.
Pozdrawiam Boguslaw Radzimierski
p.s.
Dla smakoszy sa odmiany o zlotych iglach.

3. Data: 2000-09-21 10:53:44

Od: "Wanda Tyma" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Doradzała bym srebrzysty ,ponieważ ma ładny pokrój oraz kolor.
Użytkownik Bogusław Radzimierski <p...@n...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:002101c02347$00b3afc0$061da0d4@ppp...

4. Data: 2000-09-21 11:27:19

Od: d...@n...gov.pl (Dorota Nowicka) szukaj wiadomości tego autora

"Srebrzysty", ladny, ale...straszliwie oklepany. Serbski za to
przepiekny, jeszcze ciagle oryginalny i szybko rosnie. ja bym nie
eksperymentowala z odmianami, posadzilabym gatunek. drzewo jak z bajki o
krolewnie sniezce :-)))!
Dorota

5. Data: 2000-09-21 19:11:34

Od: "Andrzej Opejda" <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Wanda Tyma" <w...@g...pl> wrote in message
> Doradzała bym srebrzysty ,ponieważ ma ładny pokrój oraz kolor.

Ale lubi bardzo slonce i pusta przestrzen dookola.

Andrzej Opejda

6. Data: 2000-09-21 19:40:17

Od: "kraf101" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dorota Nowicka wrote in message <3...@n...gov.pl>...
> [...]
>przepiekny, jeszcze ciagle oryginalny i szybko rosnie. ja bym nie
>eksperymentowala z odmianami, posadzilabym gatunek. drzewo jak z bajki o

Dzieki za porady.
Jeszcze tylko pytanko, gdzie taki mozna kupic (mieszkam w Wawie) i czy
sa jakies dobre wskazowki jak go wsadzic, teraz na jesieni.

Pozdrawiam
RAF

7. Data: 2000-09-21 23:10:21

Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> cztero pietrowym swireka. Strona wschodnia, miejsce nie-
> specjalnie naswietlone, blisko ulicy.

A ta ulica to w mieście? czy na wsi? Ulica ruchliwa?
Iglaki są dość wrażliwe na zanieczyszczenia powietrza, przy nadmiarze
zanieczaszczeń ich aparaty szparkowe zamykają się, roślina nie
transpiruje....... i koniec, iglak uduszony. W dodatku serby są wrażliwsze
na zanieczyszczenia niż "srebrzyste" ("srebro" to pokrycie igieł grubszym
woskiem).
Liściaki te zanieczyszczenia przyjmują podobnie, ale liści pozbywają się co
rok, sprowadzając zanieczyszczenia "do parteru". Może bezpieczniej posadzić
liściaka?

Gdzie w Warszawie, Krakowie, Łodzi itd. rosną iglaki przy ulicy? jeśli rosną
to jak?

Pozdrowienia
p...@r...pl

--
Nowy, atrakcyjny, chetnie zmieni wlasciciela. http://konkurs.rubikon.pl

8. Data: 2000-09-22 07:36:32

Od: "Edyta Szajnóg" <e...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

W Warszawie przy ul. Wawelskiej jest żywopłot dwuszpalerowy ze świerka. Nie
wygląda imponująco, ale rośnie. Dodam że posadzone za gęsto - co 0.5-0.7 m

--
Pozdrawiam_
Edyta Szajnóg

9. Data: 2000-09-22 07:53:46

Od: d...@n...gov.pl (Dorota Nowicka) szukaj wiadomości tego autora

W zasadzie wszedzie powinien byc. mozna sprobowac w Iglaku na Wale
Miedzeszynskim, w Broniszach, na Krakowiakow chyba nie
widzialam...szukac tam, gdzie rosliny sa wyraznie oznakowane. sprzedawca
moze wepchnac klientowi byle jakiego swierka.
wsadzic normalnie, kupic worek ziemi do iglakow, nasypac do dolka, wsadzic
drzewko, podlac, wysciolkowac kora i czekac do wiosny :-)).
powodzenia
Dorota

10. Data: 2000-09-23 17:13:35

Od: "Andrzej Opejda" <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dorota Nowicka" <d...@n...gov.pl> wrote in message
encki.gov.pl...
> [...]
> wsadzic normalnie, kupic worek ziemi do iglakow, nasypac do dolka, wsadzic
> drzewko, podlac, wysciolkowac kora i czekac do wiosny :-)).

Jak bys nie znalazla ostatnia deska ratunku moge byc ja. W Warszawce bywam
codzienie.

Pozdrawiam
Andrzej Opejda

Trawnik na zime