Jaki zyrandol ??? (do dolu-do gory-na boki)

1. Data: 2003-11-04 07:34:06

Temat: Jaki zyrandol ??? (do dolu-do gory-na boki)
Od: "/// Kaszpir ///" <u...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

Dysponuje nastepującymi pomieszczeniami:

1. 25m2
2. 15m2
3. 8m2
4. 8m2

W pokoju 25m2 chce zainstalować żyrandol z 5 żarówkami , w pokoju 15m2 z 3
żarówkami. W pozostałych pokojach (łącznie z przedpokojem) lampy z 1
żarówką.

I teraz dylemat ...

Czy żarandol powinien mieć skierowane żarówki w dół ? w górę czy na boki ?

Jakie plusy i minusy mają tak skierowane żarówki w żyrandolach ?

U mojej mamy jak i mojej siostry są żyrandole skierowane do góry.
Uzytkownicy takich zyradoli zachwalają że światło odbija się od sufitu i
daje jasne rozproszone światło w całym pokoju. Pzreciwnicy skierowanych w
dół żyrandol mówią o tym że jesli świato pada na dół to jest one
"wchłaniane" przez podłoże.
Niestety są też przeciwnicy kórzy mówią że bez sensu podświetlac sufit i że
lepiej w dół ...

Chciałbym aby w pomieszczeniu było jak najjaśnej przy minimalnej ilości
zainstalowanych żarówek.

Zapewne to dziwne pytanie ale chciałbym się dowiedzieć jakie polecacie
żyrandole i dlaczego ?

/// Kaszpir ///

1. Data: 2003-11-04 08:53:14

Temat: Re: Jaki zyrandol ??? (do dolu-do gory-na boki)
Od: Hanka Skwarczyńska <hanusia@[asio!]euler.matfiz.polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "/// Kaszpir ///" <u...@s...pl> napisał w
wiadomości news:bo7kq2$fnc$1@inews.gazeta.pl...
> [...] Czy żarandol powinien mieć skierowane żarówki
> w dół ? w górę czy na boki ?[...]

Nie lubię "bezpośredniego" światła, a lampa, w której widać żarówki, nie
ma prawa bytu w moim domu :) Więc jeśli już oświetlenie górne, to
rozproszone, odbite od sufitu. Nie da się ukryć, że wtedy źródło musi
być trochę mocniejsze. Poza tym takie światło, nawet silne, może nie
wystarczyć do opracowania wigilijnego karpika ;) - wtedy przydaje się
coś konkretniejszego, świecącego prosto w talerz. Dodatkowo lampa
świecąca w dół, jeśli jest osłonięta mało przejrzystym kloszem, czasami
daje efekt "brudnego" sufitu - jasno oświetlona przestrzeń pod i
szarawa, ciemna płaszczyzna nad. Z kolei światło odbite od sufitu
bezlitośnie demaskuje wszelkie nierówności, więc zapomnij o tym, jeśli
kostropaty, popękany sufit spędza Ci sen z powiek. Kierunek światła
wpływa też na optyczną zmianę proporcji pomieszczeń, ale zabij - nie
pamiętam, jak :)

Niezłym kompromisem wydają mi się żyrandole, w których żarówka osłonięta
jest kloszem w kształcie długiego, otwartego z obu stron walca, albo -
chyba ostatnio modne - halogenowe lampy z kloszami udającymi kostkę lodu
(grube, przejrzyste, o nierównej powierzchni szkło z malutką żaróweczką
w środku). I jeszcze takie, w których żarówka znajduje się pomiędzy
dwiema poziomymi taflami matowego szkła.

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE

1. Data: 2003-11-04 18:37:43

Od: "Dorota***" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

ja biorę pod uwagę coś jeszcze: w otwartych żyrandolach skierowanych
żarówką do góry nieodmiennie i co roku gromadzą się truchła dzikich małych
latających zwierząt . Jest to jedyna rzecz, której nie jestem w stanie
posprzątać bez obrzydzenia i dlatego obecnie wybiorę lampy ze światłem
skierowanym w dół lub halogeny, które można ustawiać w różnych kierunkach.

Dorota

1. Data: 2003-11-05 06:51:59

Od: "/// Kaszpir ///" <u...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

ok.

Wszsytko co usłyszałem to niestety raczej osobiste preferencje :-(

Chcialem się dowiedzieć jaki żyrandol potrafi "lepiej" i przy użyciu
mniejszej ilości "mocy" oświetlić dane pomieszczenie. Czy ma to jakieś
znaczenie czy skierowany w dół , w górę czy na boki ?

/// Kaszpir ///

1. Data: 2003-11-05 07:17:43

Od: "bankroot" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

/// Kaszpir /// <u...@s...pl> napisał(a):

> [...]
> mniejszej ilości "mocy" oświetlić dane pomieszczenie. Czy ma to jakieś
> znaczenie czy skierowany w dół , w górę czy na boki ?

do czego ma służyć to oświetlenie ?

bankroot

1. Data: 2003-11-05 07:53:49

Od: "/// Kaszpir ///" <u...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> do czego ma służyć to oświetlenie ?

Do równomiernego oświetlenia pokoju :)

Do dużego (25m2) i średniego pokoju ( 15m2).

Myslałem aby do dużego pokoju dac żyrandol z 5 żarówkami a do średniego z 3
zarówkami..

Teraz zastanawiam się jaki zastosowac aby było w pomieszczeniu jak
najjaśniej ...

/// Kaszpir ///

1. Data: 2003-11-05 09:45:44

Od: Hanka Skwarczyńska <hanusia@[asio!]euler.matfiz.polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "/// Kaszpir ///" <u...@s...pl> napisał w
wiadomości news:boa6n9$4i7$1@inews.gazeta.pl...
> [...] Chcialem się dowiedzieć jaki żyrandol potrafi
> "lepiej" i przy użyciu mniejszej ilości "mocy"
>oświetlić dane pomieszczenie[...]

Tak na logikę to świecący w dół, z żarówkami skierowanymi na punkty
krytyczne, nie? Jeśli odbijasz światło od sufitu, to choćby był
pomalowany super-hiper-olśniewająco-białą farbą, zawsze jakąś tam część
światła pochłonie. Dodatkowo to odbite od sufitu ma dalej do obiektów
oświetlanych (niby o głupią długość sznurka od żyrandola, ale jednak,
poza tym IIRC natężenie spada z kwadratem odległości). Więc na to
pytanie akurat odpowiedź jest prosta. Inna sprawa, jakie są efekty
estetyczne takiego rozwiązania - może się okazać, że światło w dół, mimo
iż obiektywnie silniejsze, okaże się subiektywnie mniej komfortowe. Może
po prostu kup kostkę, ze trzy metry kabla (tylko plastycznego, żeby się
dał zagiąć), oprawki i żarówki i poeksperymentuj? :)

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE

1. Data: 2003-11-05 10:25:01

Od: "dkd" <_dkd_@_nd.e-wro.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lub zrobic sufit podwieszany i zamontowac halogenki tam gdzie sie chce.
Widzialam kiedys w jakims czasopismie - czesc sufitu byla obnizona i tam
byly halogeny, oprocz tego lanpa swiecaca w dol nad stolem, Wygladalo to
calkiem calkiem.
Dorota

1. Data: 2003-11-05 11:23:29

Od: Wojciech Ściesiński <w...@N...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

> (niby o głupią długość sznurka od żyrandola, ale jednak,

A nie o dwie długości ?

Pozdrawiam :-)

--
Wojciech Ściesiński
mailto:w...@N...prv.pl

1. Data: 2003-11-05 11:25:15

Od: Hanka Skwarczyńska <hanusia@[asio!]euler.matfiz.polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojciech Ściesiński" <w...@N...prv.pl> napisał
w wiadomości news:3fa8dcd8$1@news.vogel.pl...

> A nie o dwie długości ?

_Dalej_ ma o jedną. Słabsze jest faktycznie o dwie (do kwadratu?) :)))
--
Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek

pralki lg ?
Prosze o pomoc,czym usunac klej ....
ozdoby z kamienia na ścianie
Przeniesienie własnosci aktem notarialnym
Cienie na fugach