Jakie Dania na 40 urodziny

11. Data: 2006-09-22 10:09:45

Temat: Re: Jakie Dania na 40 urodziny
Od: t...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

Alek napisał(a):
> Użytkownik <t...@w...pl> napisał
>

> Zieloną część to możesz sobie wsadzić do zupy.

A ty sobie białą do dupy.

Chyba napisałem że zieloną!!!! jest łagodniejsza i smaczniejsza.
A szynkę pokrioć w kostkę, ananas też.

12. Data: 2006-09-22 13:41:58

Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <t...@w...pl> napisał

> A ty sobie białą do dupy.

Nie bądź niegrzeczny. Zielone liście pora nadają się do gotowania jako
składnik włoszczyzny, na surowo są zbyt twarde i ostre w smaku. Do sałatek
używa się białej części. No, przynajmniej ja tak robię.

> Chyba napisałem że zieloną!!!! jest łagodniejsza i smaczniejsza.
> A szynkę pokrioć w kostkę, ananas też.

A więc twierdzisz, że zielona część pora jest łagodniejsza i smaczniejsza
od białej? To z ananasa też pewnie zjadasz tylko ten zielony pióropusz?

13. Data: 2006-10-01 11:10:15

Od: Koomar <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wybieraj. jak się na coś zedydujesz to podam Ci przepis.
> (...)
>
>2. galaretę z kurczaka
> 3. Roladę z karkówki

witam
Czy mogłbyś podać przepisy na galaretkę z kurczaka i roladę z karkówki??

Z góry dziekuję
pozdrawiam
Koomar

14. Data: 2006-10-01 11:13:52

Od: Koomar <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

P.S. prośba do <t...@w...pl>

15. Data: 2006-10-01 12:18:11

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Koomar" <k...@g...pl> wrote in message

40%

16. Data: 2006-10-02 06:46:44

Od: t...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

rolada z karkówki
Jezeli ma byc smaczna to musisz zapeklowac na sucho. W tym celu
ponakluwaj wielki kawal karkówki szpikulcem do zrazów, natrzyj
sola peklowa (do kupienia w supermarketach) oraz przyprawami,
delikatem czerwonym do mies, tymiankiem, pieprzem, najerankiem i czym
tam jeszcze chcesz. Przykryj o trzymaj w lodówce 24 godziny na 1 kg
miesa. Co 4-5 godzin przewracajac.
Nastepnie powyjeciu wbij nóz w srodek karkówki i tnij deliktnie
wzdluz - masz zrobic tunel dla sliwek - ale nie do konca.
Nastepnie wez drewniana lyzke i jej koncem wpychaj na sile,
tyle suszonych sliwej ile sie zmiesci. Teraz mocno obwiaz
karkówke mocnym sznurkiem bawelnianym (ale tak fest mocno) Obsmaz
na mocno rozgrzanym tluszczu a potem wraz z tluszczem i 1 szklanka
wody przelóz do brytfanki i piecz okolo 1 godziny do 1,5 godziny na
1 kg miesa. Mozesz rolade po upieczneiu jeszecze ciepla odwinac
ze sznurka, zawinac najpierw w folie aluminiowa a potem
przezroczysta i schlodzic, a potem do lodówki na 1 noc. A po tym
czasie kroic w cienkie plastry, powlec auszpikiem i podawac z ostrym
sosem np. chrzanowo-boczkowym. Super smak.

galareta z kurczaka
w garnku gotujesz normalny rosól, z warzywami, tyle ze na piersiach
kuchrzych,. Musi byc niezwykle klarowny. Potem kroisz warzywa na jaki
tam chcesz ksztalt, dodajesz marynowana papryke , groszek i
kukurydze z puszki. Piers kroisz na paski. W jakas fajna forme
ukladasz warzywa i miesko. Schowaj do zamrazalnika na kilka minut
aby schlodzic forme i warzywa.Przygotowujesz zalewe. Bierzesz
czesc rosolo powiedzmy 0,5 litra, dodajesz troche cukru (1-3
lyzki wg gustu) dodajesz ocet winny bialy, najlepiej aroamtyzowany,
okolo (1/4 szkl.) mieszasz i smakujesz. jezeli jest za ostry dodajesz
bulionu. itp. Do 1/4 szkl. zimnej wody wsypujesz okolo 3 lyzeczek
zelatyny, czekasz 5-10 minut az napecznieje a potem wkladasz ja do
goracej (90 stopni nie wiecej, bron Cie Boze do wrzacej) i
dokladnie mieszasz. Taka zalewe chlodzisz i zimna zalewasz warzywa
i mieso w formie. Odkladasz na 8-12 godzin do lodówy i podajesz
pokrojona w grube plastry.
Rada. Jak chcesz idealnie wyjac galarete z formy, przygotuj miche z
ciepla (50 stopni) woda, wlóz do niej na doslownie 30-45 sekund
forme, a galareta sama wyleci Ci na talerz. Po tym zabiegu muszisz ja
jeszcze schlodzic przez co najmniej 2 godziny.

Smacznego

S !!!
KULTURA Z SCP
ostre...