Jakie drzewo przed dom?

61. Data: 2004-02-02 10:49:54

Temat: Re: Jakie drzewo przed dom?
Od: "Too Old" <mjkch_no_spam@nie_chce_spamu_4me.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nadejszła wielkopomna chwila i
Tadeusz
Smal<s...@s...pl>
napisał(a) w swojej wiadomości
<news:037401c3e915$ce98a0c0$dd7c63d9@d3h6c1> ,na co
zmuszony jestem odpowiedzieć :
> ze ponderoza miala inny zrodloslow niz od tych zoltych sosen

pewnie od jakiejś rosa ?

albo : Pon de Rosa - tytuł szlachecki nadawany samemu sobie w pewnych
rejonach PRLu

--
kochany rekinek- J.Krzysztof Chiliński mjkch_no_spam@nie_chce_spamu_4me.pl
Milanówek ( http://www.too-old.prv.pl ) , a obok stolica Państwa Urzędników

62. Data: 2004-02-02 12:10:12

Temat: Odp: Jakie drzewo przed dom?
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Too Old <mjkch_no_spam@nie_chce_spamu_4me.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:bvl9ue$sl7$...@a...news.tpi.pl...

> - może wywieź syna do lasu ?

Barbarzyńca!!
Ze strony Marka wynika, ze On lubi syna!
Pozdrawiam ;-)
Janusz

63. Data: 2004-02-02 12:50:12

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> albo : Pon de Rosa - tytuł szlachecki nadawany samemu sobie w pewnych
> rejonach PRLu
>
> --
> kochany rekinek- J.Krzysztof Chiliński

Ciekawe "...ilu skrywa się w szeregach
trzymających władzę..." na naszej grupie
ogrodowej ?:-7
Może jest wśród nich pon baron de Rosa :/ )

Pozdrawia boletus

64. Data: 2004-02-02 14:10:07

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Too Old" <mjkch_no_spam@nie_chce_spamu_4me.pl> wrote in message

> nie trzeba kupowac browaru aby napić się piwa - może wywieź syna do lasu ?

Ale trzeba splodzic syna, zbudowac dom i zasadzic drzewo.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

65. Data: 2004-02-02 19:10:25

Od: w...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

> Fajnie by było,żeby szybko rosło w górę, ale
> raczej nie topola - chodzi mi o bardziej "rozłożyste" (przecież chłopak
> się musi nauczyć chodzić po gałęziach) niż strzeliste.
> Liściaste i żeby ładnie wyglądało jesienią.

Idealnym wydaje mi się grujecznik japoński (Cercidiphyllum japonicum). Piękny
przez cały rok, szczególnie jesienią (u mnie np. różowiutki - posadzony w
glebie o odczynie kwaśnym). Bardziej strzelisty w młodości, z wiekiem coraz
bardziej rozłożysty. Dobre typy to również: parocja perska (Parrotia persica;
przeglądałem dziś francuskie bodajże pismo traktujące o ogrodach i jedna z pań
redaktor dała ją jako swoje ulubione drzewo), roztrzeplin wiechowaty
(Koelreuteria paniculata), strączyn żółty (Cladrastis lutea). Ale to już
rośliny bardziej amatorskie.

66. Data: 2004-02-03 09:36:26

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:bvl1p0$8tc$1@nemesis.news.tpi.pl T.W.
<t...@w...pl> napisał(a):
> Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@i...pl> napisał w wiadomości

> A duże kamienie, oplecione np. grubym miedzianym drutem, który będzie
> patynował na deszczu?

Hejka. Uważam, że powinniśmy korzystać z dostępnych materiałów wtórnych
i nie wydziwiać. :-) Stąd moja propozycja, z życia wzięta, to plastikowe
butelki po wodzie mineralnej tzw. PET-y. Mają ogromną zaletę w postaci
możliwości regulowania ciężaru poprzez do- lub odlewanie wody. Bardzo
oryginalnie prezentują się wisząc na sznurkach przywiązanych do gałęzi
formowanego drzewa.
Pozdrawiam wtórnie Ja...cki
H.Z.: "W lesie rosną różne drzewa, a mianowicie wysokie, średnie i małe."
:-)

67. Data: 2004-02-03 10:56:11

Od: "T.W." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> i nie wydziwiać. :-) Stąd moja propozycja, z życia wzięta, to
plastikowe
> butelki po wodzie mineralnej tzw. PET-y.

Pamiętasz w "Świecie Ogrodów" Boba Flowerdew?
Miał w ogrodzie takie piękne stosy opon i wykorzystywał je do
wszelkich możliwych celów: sadził w nich ziemniaki, truskawki, budował
z nich zbiorniki na deszczówkę. Oprócz opon miał jeszcze kolekcję
starych wykładzin dywanowych, którymi przykrywał inspekty i
kompostowniki.
Ciekawe, czy miał polskich przodków ;-)))

Pozdrawiam
Ewa

68. Data: 2004-02-03 11:17:01

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> możliwości regulowania ciężaru poprzez do- lub odlewanie wody. Bardzo
> oryginalnie prezentują się wisząc na sznurkach przywiązanych do gałęzi

Albo porozwieszać na gałęziach opony a la Bob Flowerdew, mogłyby
jednocześnie służyć jako huśtawka:-)

Pozdrawiam, Basia. (z upiorną wizją)

69. Data: 2004-02-03 12:40:29

Od: "T.W." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Albo porozwieszać na gałęziach opony a la Bob Flowerdew, mogłyby
> jednocześnie służyć jako huśtawka:-)
>
> Pozdrawiam, Basia. (z upiorną wizją)

No coś ty, ja jestem fanką Boba! Nic mi nie dostarczało tyle
beztroskiej radości, co widok jego ogrodu w tym programie :)))

Pozdrawiam
Ewa

70. Data: 2004-02-03 15:08:55

Od: Marek Strzelecki <m...@a...w.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kidzio wrote:

> pytanie zadane w ten sposób jest dość teoretyczne, więc moją odpowiedź (choć
> szczera i rzyczliwa) też trzeba tak traktować. z czystym sumieniem roślinę
> mógłbym poecić widząc miejsce w którym ma być posadzona, lub mieć bardzo
> dokładny opis miejsca i otoczenia

No to może proszę spojrzeć na te zdjęcia:
http://www.icpnet.pl/~strzeli/images/dzialka.jpg
http://www.icpnet.pl/~strzeli/images/front.jpg
http://www.icpnet.pl/~strzeli/images/uliczka.jpg
Z tyłu domu jest trochę więcej miejsca (działka 550m, pow. zabudowy 120
- ogród z tyłu domu ma ok 20x7 metrów) - tam weszłoby bez problemu
znacnie większe drzewo, ale zastanwaiałem się nad posadzeniem go od
frontu - chociaż to rzeczywiście może być nienajlepszy pomysł.

--
www.franek.strzelecki.prv.pl

pies
bardzo szybka odpowiedz potrzebna!!