Jakie pierniczki

1. Data: 2005-12-14 11:11:11

Temat: Jakie pierniczki
Od: GosiaL <G...@y...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeszcze nigdy nie piekłam takowych. Możecie podać jakiś sprawdzony
przepis. I jeszcze nie wiem kiedy najlepiej piec pierniczki. Czy zjada
się je od razu czy muszą trochę poleżeć. Jak długo można je
przechowywać, żeby były mięciutkie.

Pozdrawiam Gosia

2. Data: 2005-12-14 12:36:38

Temat: Re: Jakie pierniczki
Od: "aga" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "GosiaL" <G...@y...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> je od razu czy muszą trochę poleżeć. Jak długo można je przechowywać, żeby

Już trzeba piec, nawet należało trochę wcześniej. Znajdź sobie w google
przepis na pierniczki, które podawała WKN. Są bardzo dobre, jak wszystkie
przepisy podane przez WKN. Po upieczeniu i wystudzeniu włóż do jakichś
pudełek, na przykład metalowych puszek po ciastkach czy po czekoladkach i
bedziesz miała na choinke. Aha, wcześniej możesz je polukrować. Pierniczki
WKN są zresztą od razu dobre do jedzenia i nawet nie muszą specjalnie
leżeć.

3. Data: 2005-12-14 14:06:57

Od: "Syla" <s...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja zawsze robie poniższe pierniki, są wyśmienite, i nie trzeba ich
specjalnie kilka dni przetrzymywać aby były miękkie.

Świąteczne pierniki

1 kostka margaryny

1 szklanka cukru

3 jajka

2 łyżeczki sody

1 kg mąki pszennej

Mąkę z margaryną posiekać dodać sodę, utrzeć jajka z cukrem i dodać do
posiekanej mąki z margaryną.

Przygotować karmel

0,5 szkl cukru

0,5 szk wrzącej wody

2 paczki przypraw do piernika

300g miodu.

Cukier usmażyć na patelni, potem ostrożnie! dodawać wrzącą wodę. Na koniec
przyprawy i miód.

Tak przygotowany karmel dodać do posiekanej wcześniej mąki, siekać dalej,
potem ugnieść ciasto, schłodzić i rozwałkować. Wykrawać pierniczki. Wstawić
do piekarnika na 10-15min. Po ostygnięciu polukrować lub polać czekoladą.

4. Data: 2005-12-15 01:29:00

Od: "morghul" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Cukier usmażyć na patelni, potem ostrożnie! dodawać wrzącą wodę. Na koniec
> przyprawy i miód.
>
> Tak przygotowany karmel dodać do posiekanej wcześniej mąki, siekać dalej,

Ja pozwole sobie tylko dodać co może niektórym umknąć, że należy tą
mieszanine oczywiście ostudzić przed dodaniem do mąki.

--
morghul

5. Data: 2005-12-15 07:21:41

Od: "Syla" <s...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "morghul" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

> Ja pozwole sobie tylko dodać co może niektórym umknąć, że należy tą
> mieszanine oczywiście ostudzić przed dodaniem do mąki.

tak? nigdy tego nie robiłam, a mimo to wychodziły mi zawsze smaczne. Całe
ciasto oczywiście potem schładzam w lodówce.

6. Data: 2005-12-16 00:12:15

Od: "morghul" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

eeee gorące wlewasz?

--
morghul

7. Data: 2005-12-16 19:14:10

Od: "Aga Michalak" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> eeee gorące wlewasz?

tez gorace wlałam i ciasto bardzo ładnie sie wyrobiło, choc IMHO bardzo
przypominaja "państwowe" co nie przeszkodziło im w bardzo szybkim
zniknieciu:>
Agnieszka, po tescie z pierniczkami Pana Pazio i Anki

8. Data: 2005-12-16 20:31:22

Od: Zenon Grodzki <z...@l...blaszak.dom> szukaj wiadomości tego autora

Aga Michalak w news:<dnv3oe$gc7$1@nemesis.news.tpi.pl> pisze:
> Agnieszka, po tescie z pierniczkami Pana Pazio i Anki

I? Jakieś wrażenia, recenzje, wnioski?

Zenon Grodzki

9. Data: 2005-12-17 09:35:23

Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 16 Dec 2005 20:14:10 +0100, Waćpanna lub waćpan Aga Michalak, w
wiadomości <news:dnv3oe$gc7$1@nemesis.news.tpi.pl> zawarł, co następuje:

> [...]
> zniknieciu:>
> Agnieszka, po tescie z pierniczkami Pana Pazio i Anki

No, ja też wlewam gorące i wszystko wychodzi. W tym roku zmodyfikowałam
przepis mojej Anki wg przepisu pana Pazio i przygotowałam karmel najpierw,
zamiast wszystko razem wrzucać do gara. Wczoraj skończyłam lukrowanie
ostatniej porcji i sam asiebie muszę bić po łapach ;/ Takie dobre wyszły mi
pierwszy raz w życiu...
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"The girl loaded gun, went outside. No one has ever seen her again..."

10. Data: 2005-12-17 16:48:43

Od: "Aga Michalak" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zamiast wszystko razem wrzucać do gara. Wczoraj skończyłam lukrowanie
> ostatniej porcji i sam asiebie muszę bić po łapach ;/ Takie dobre wyszły

czyli karmel dzień wcześniej przygotowałas?i zimny dałas do mąki? i ciasto
tez odleżało 24 h?bo ja na poniedziałek szykuje sie na podwójna porcje tych
pierniczków:>

Pozdr
Aga i Franek (07.01.2005)
http://b1.lilypie.com/Rp95p1