Jarzębino-grusza.

11. Data: 2005-11-09 16:39:41

Temat: Re: Jarzębino-grusza.
Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:008201c5e53f$5b41dab0$23211753@NOW Tadeusz Smal
<s...@s...pl> napisał(a):

> Grusze azjackie podobniez jak europejskie zapylaja sie krzyzowo
> :)
Hejka. Owoce grusz mogą się wykształcić także bez zapłodnienia. :-)

> :)
> najtwardszy jest Chojuro
> do lat 90 byl podstawowa odmiana w sadach w Japonii
> pozniej wyparty zostal przez nieco bardziej soczyste
> ale rowniez bardziej delikatne odmiany

Czyżbyś już opanował język japoński? ;-)
Pozdrawiam partenokarpicznie Ja...cki

12. Data: 2005-11-09 16:49:00

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Dirko wrote:

> Czyżbyś już opanował język japoński? ;-)
> Pozdrawiam partenokarpicznie Ja...cki
:)
na razie umie juz googlowac po japonsku
hehe... w opcji grafiki oczywiscie
:)
zima zamierzam pobawic sie translatorami z tekstami
tlumaczac wpierw na angielski a pozniej na polski
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

13. Data: 2005-11-09 19:12:49

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> :))))))
> Grusze azjackie podobniez jak europejskie zapylaja sie krzyzowo
> :)
> majac sama tylko Nashi hosui
> mozesz nigdy nie doczekac sie obfitego plonowania

Mam grusze azjatyckie które po jednej wchodziły w okres owocowania,
nigdy nie słyszały o zapylaniu krzyżowym.Owocują tak obficie,że gałęzie
łamią się.Przerywanie zawiązków jest jest kłopotliwe, bo mocno trzymają się
gałęzi i trzeba użyć sekatora.Owocują co rok i nie mają żadnych wybryków.
Pozdrawiam.Mirzan

14. Data: 2005-11-09 20:59:54

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

mirzan wrote:

> Mam grusze azjatyckie które po jednej wchodziły w okres
> owocowania, nigdy nie słyszały o zapylaniu krzyżowym.
:))))
raczej Ty o tym nie slyszales
a one maja to w genach
:)
dla Ciebie wiec ten link
http://www.ho.haslo.pl/article.php?id=2183

>Owocują tak
> obficie,że gałęzie łamią się.Przerywanie zawiązków jest jest
> kłopotliwe, bo mocno trzymają się gałęzi i trzeba użyć
> sekatora.Owocują co rok i nie mają żadnych wybryków.
:))
z tym sie zgodze
ale patrzyles na te fotke
jak bardzo korzystnie wplynelo oberwanie zawiazkow kwiatowych
na wzrost drzewek z tego samego miotu
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
smal

15. Data: 2005-11-09 21:49:37

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz Smal napisał(a):
[...]
> zima zamierzam pobawic sie translatorami z tekstami
> tlumaczac wpierw na angielski a pozniej na polski

Daruj sobie, chyba wszystkie wazne strony japońskie mają swoje wersje
angielskie.
;-)
pozdr. Jerzy

16. Data: 2005-11-09 22:11:32

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

JerzyN wrote:
> Tadeusz Smal napisał(a):
> [...]
>
> Daruj sobie, chyba wszystkie wazne strony japońskie mają swoje wersje
> angielskie.
:)
na tych "waznych" najczesciej sa same "najwazniejsze" informacje
:)
wrzucajac do wyszukiwarki japonskie "literki"
otrzymuje sie wiecej trafien niz po nazwach angielskich czy lacinskich
gdy zadaje sie szukanie w trybie jezyka japonskiego
:)

17. Data: 2005-11-09 22:33:57

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz Smal napisał(a):
[...]
> wrzucajac do wyszukiwarki japonskie "literki"
> otrzymuje sie wiecej trafien niz po nazwach angielskich czy lacinskich
> gdy zadaje sie szukanie w trybie jezyka japonskiego

Aż sprawdzę bo w to nie wierzę.
pozdr. Jerzy
PS
Z jakich googli korzystasz?
Masz toolbar zmontowany?
Wątpię.

18. Data: 2005-11-09 23:08:47

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> jak bardzo korzystnie wplynelo oberwanie zawiazkow kwiatowych
> na wzrost drzewek z tego samego miotu
> :)
> z pozdrowieniami i usmiechami
> smal

Jestem zainteresowany, aby drzewko roslo słabo, owoców nie przerywam,
bo nie ma dla mnie znaczenia czy będą duże czy małe.Kiedyś zważyłem,
wszystkie miały po 170g.Jeśli ktoś wyhodował obcopylne, to chyba po to,
aby sprzedać dwa zamiast jednego.Tak jest z jagodą kamczacką, zapylają się
same, obcopylne to wyjątki które trzeba zniszczyć.
Pozdrawiam.Mirzan

19. Data: 2005-11-09 23:21:23

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

JerzyN wrote:
> Tadeusz Smal napisał(a):
> [...]
>
> Aż sprawdzę bo w to nie wierzę.
> pozdr. Jerzy
> PS
> Z jakich googli korzystasz?

> Masz toolbar zmontowany?
> Wątpię.
:)
jesli szukasz czegos stamtad sie wywodzacego
lub tam glownie uprawianego to chyba naturalne jest
ze po 'miejscowemu' bedzie najwiecej o tym
:)
a pare dni temu podawalem nawet linka do slownika
gdzie kazde slowo ma tlumaczenie w roznych jezykach
w oryginalnej pisowni
min japonskim
dwu chinskich
:)
wystarczy te piktogramy wkleic do zwyklej Mozilla Firefox
i lecisz po stronach chinsko czy japonsko jezycznych
:)

20. Data: 2005-11-09 23:37:21

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

mirzan wrote:
> Jestem zainteresowany, aby drzewko roslo słabo,
:)
to zalatwia podkladka na ktorej sie szczepi
grusze szczepi sie na pigwie oraz na gruszy kaukazkiej
:)
te na pigwie sa wlasnie mniej rosle
:)

>...owoców nie
> przerywam, bo nie ma dla mnie znaczenia czy będą duże czy
> małe.
:)
mniejsze sa jakby bardziej twarde
i przez to mniej smaczne
:)
> [...]
> obcopylne, to chyba po to, aby sprzedać dwa zamiast jednego.Tak jest
> z jagodą kamczacką, zapylają się same, obcopylne to wyjątki które
o jagodach nie wiem
ale wszystkie grusze zapylaja sie krzyzowo
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

Mini-opryski i niska temp
Paskowane miskanty
Re: Sąsiad wyciął drzewo na mojej działce!
przyjme ziemie na działke
Co na koty???