Re: Sąsiad wyciął drzewo na mojej działce!

1. Data: 2005-11-08 12:08:54

Temat: Re: Sąsiad wyciął drzewo na mojej działce!
Od: "Moon" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "darek" <d...@n...com> napisał w wiadomości
news:1131449172.334494.214950@g47g2000cwa.googlegrou
ps.com...
Witam wielbicieli ogrodów,
sprawa jak w temacie. Działka jest co prawda troche zaniedbana, ale
tak wejść i ciach...?

po pierwsze, musisz mieć świadków.
bez tego nic nie zrobisz.

moon

2. Data: 2005-11-08 12:20:03

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Moon wrote:
> [...]
ps.com...
> Witam wielbicieli ogrodów,
> sprawa jak w temacie. Działka jest co prawda troche zaniedbana, ale

hehe
czyzby to byla jakis sasiad Boletusika
?
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

3. Data: 2005-11-08 13:50:36

Od: "Zbigniew Mazur" <f...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> po pierwsze, musisz mieć świadków.
> bez tego nic nie zrobisz.

Albo jest jeszcze dowód rzeczowy - przyziemny odcinek pnia. Powiadomić
policję i z nią pobrać cienkie krążki z pozostałości pnia i z tej części
zabranej. W mojej rodzinie była taka historia. Las był sukcesyjny.
Przedstawiciele rodziny odszkodowanie zadeklarowali na cel społeczny.
Sad dał wiarę ekspertowi.

Pozdrawiam sprawiedliwie, ;-)
Zbyszek

4. Data: 2005-11-08 14:07:20

Od: "Rafał Wolski" <rafal.wolski@nie_spamowi_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> Sad dał wiarę ekspertowi.
>
> Pozdrawiam sprawiedliwie, ;-)
> Zbyszek

W mojej rodzinie było podobnie. Pod topór poszły stare dęby. Policja i
sprawa karna z urzędu.

--
Pozdrawiam, Rafał Wolski
http://wrzosowisko.pl/sklep/ - sklep z wrzosami

5. Data: 2005-11-08 16:17:17

Od: "Elfir Dar'n'Ytta" <e...@p...fm.invalid> szukaj wiadomości tego autora

> Albo jest jeszcze dowód rzeczowy - przyziemny odcinek pnia. Powiadomić
> policję i z nią pobrać cienkie krążki z pozostałości pnia i z tej części

Tylko oby policja nie uznala to za probe wykantowania i nie oskarzyla, ze
sam te drzewo wycial i zwala na sasiada :)

Elfir

6. Data: 2005-11-08 17:55:05

Od: Magdalena Bassett <m...@o...net> szukaj wiadomości tego autora

darek wrote:

> [...]
> W efekcie drewno sobie sąsiad wziął na opał, ja go już nie
> odzyskam. Nie chcę się włóczyć po sądach bo ich nie cierpię.
> "Szkodnik" wyraża skruchę i chęć zadośćuczynienia. Czy jak mu
> odpuszczę, to znaczy zakończę sprawę polubownie to nie ma obawy że
> przyczepi się do mnie jakiś inspektorat ochrony środowiska i będę
> musiał się tłumaczyć z wycięcia drzewa?
> Właściwie to są dwie sprawy: 1.wyciął drzewo, 2.zabrał drewno.
> Co wg Was byłoby odpowiednim zadośćuczynieniem ze strony "szkodnika"
> ?
> Mówiąc wprost czego mogę od niego zarządać?

Zazadaj zasadzenia kilku duzych, wyrosnietych drzew i podlewania i
dbania o nie jak rowniez sam zasadz kilka drzew owocowych i zaproponuj,
ze za podlewanie i opieke podzielisz sie owocami. Moze sie jakos wasze
stosunki naprawia - warto miec sasiada, ktory pilnije Twojej glownie
samotnej dzialki.

A jak nie, to sa inne sposoby, ale to raczej na pl.rec.zemsta

MB

7. Data: 2005-11-09 00:09:31

Od: "Moon" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "darek" <d...@n...com> napisał w wiadomości
s.com...
[...]

Ale uważaj, bo nagle może się okazac, że przyjdzie pisemko do ciebie!
Że wyciąłeś drzewo. I ze należy sie jakas grzywna o horrendalnej kwocie.
Dla własnego bezpieczeństwa zgłoś to na glinę, nie do żadnego sądu.
Oni to wezmą z urzędu, bo wartość drzewa na pewno będzie większa niz 2
stówki.

moon

8. Data: 2005-11-09 07:18:50

Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Elfir Dar'n'Ytta wrote:

> Tylko oby policja nie uznala to za probe wykantowania i nie oskarzyla, ze
> sam te drzewo wycial i zwala na sasiada :)

Jak już tu kiedyś pisałam, za nielegalne wycięcie drzewa karę płaci
zawsze właściciel nieruchomości, nieważne kto wyciął. Właścicel może
oskarżyć sprawcę o kradzież, zniszczenie mienia itp i żądać odszkodowania.

Pozdrawiam
Bea

9. Data: 2005-11-09 08:48:50

Od: "Rafał Wolski" <rafal.wolski@nie_spamowi_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> zawsze właściciel nieruchomości,
> Pozdrawiam
> Bea

Mandat karny wystawia sie na konkretną osobę i za przewinienie tej własnie
osoby. Jeśli to nie właściciel wyciął i są na to świadkowie to nikt nie ma
prawa nałożyć na niego mandatu.

10. Data: 2005-11-09 14:13:26

Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rafał Wolski wrote:

> Mandat karny wystawia sie na konkretną osobę i za przewinienie tej własnie
> osoby. Jeśli to nie właściciel wyciął i są na to świadkowie to nikt nie ma
> prawa nałożyć na niego mandatu.

Mandatu nie, ale kary przewidziane w ustawie o ochronie środowiska za
wycięcie drzewa bez zezwolenia, jak najbardziej tak. I nie są one małe.
Dla urzędu (bo kary nakłada urząd gminy lub powiatu) nie istotne jest,
kto wyciął drzewo. Płaci zawsze właściciel. Jeśli policjanici są
gorliwi, to poszkodowany może się zdziwić, gdy zostanie obłożony karą
rzędu kilku lub kilkunastu tysięcy złotych.

Pozdrawiam
Bea

przyjme ziemie na działke
Co na koty???