Borówki amerykańskie przed mrozami

1. Data: 2005-11-07 11:44:00

Temat: Borówki amerykańskie przed mrozami
Od: "Witold Jakubowski" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
posadziłem w tym roku trzy kszewy borówki amerykańskiej i zastanawiam się
czy należy jezabezpieczyc przed mrozami. Zasadzone są w rogu działki przy
drewnianym płocie, więc na szczególne wiatry narazone nie powinny być.
Sprzedawca twierdził, że nie potrzebuja zabezpieczeń, ale wolę spytać o radę
na grupie.
pozdrawiam Witek

2. Data: 2005-11-07 13:12:40

Temat: Re: Borówki amerykańskie przed mrozami
Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Witold Jakubowski" <j...@N...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:dknem0$9a$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
> drewnianym płocie, więc na szczególne wiatry narazone nie powinny być.
> Sprzedawca twierdził, że nie potrzebuja zabezpieczeń, ale wolę spytać

Sprzedawca ma rację , moja zimuje bez problemu
już kilka lat nawet pomimo ciągłego przesadzania
(ach , te zmienne koncepcje;-) czyli będąc nieco osłabiona .
Ale u mnie 3miasto i wielkich (pow.-15C) mrozów nie ma .
--

Pozdrawiam :-) pithal

3. Data: 2005-11-07 13:25:51

Od: "GabiS" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Witam,
(...) zastanawiam się
> czy należy jezabezpieczyc przed mrozami. (...)

To są krzewy o kruchych gałązkach, łatwo je połamać przykrywająć zbyt
ciężkimi np. gałęziami, W poprzednią zimę straciłam jeden krzew mimo
okrycia - uważam, że z powodu jakiegoś grzyba, króry świetnie się rozwinął.
Pa, Gabi

4. Data: 2005-11-07 15:50:55

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W poprzednią zimę straciłam jeden krzew mimo
> okrycia - uważam, że z powodu jakiegoś grzyba, który świetnie się
rozwinął.

A ja mam cztery krzewy borówek i nigdy ich nie okrywałam. Rosną na
skraju sadu owocowego, od strony północnej, ze słaba ilością słońca. Chociaż
w zimę to słonce na nie też operuje bo przecież nie ma liści. Ogólnie mówiąc
sądzę że masz w ogrodzie inne rośliny które bardziej wymagają okrycia ;-)

Serdecznie Miłka

5. Data: 2005-11-07 19:06:42

Od: "Bogda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ogólnie mówiąc
> sądzę że masz w ogrodzie inne rośliny które bardziej wymagają okrycia ;-)
>
> Serdecznie Miłka

Może odmiana borówki nie jest bez znaczania ?
Ja przyłączam sie do tych, którym borówki
nie przemarzają :-)
Mam borówki ' Blue Crop'
pozdrawiam, Bogda

6. Data: 2005-11-07 20:33:26

Od: michalina27 <m...@v...NOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witold Jakubowski napisał(a):
> [...]
> Sprzedawca twierdził, że nie potrzebuja zabezpieczeń, ale wolę spytać o radę

Mam trzy krzewy: Patriot, Bluecrop i Herbert. Jak część grupy wie, jak
to czarownica, wszędzie mam daleko i wieje u mnie stale. Jest zawsze ok.
3-4 stopni mniej niż w mieście. Borówki przetrzymały całkiem nieźle bez
jakiegokolwiek okrywania przy płocie z siatki.

pozdrawiam
michlina

7. Data: 2005-11-08 08:20:53

Od: "Witold Jakubowski" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bogda <b...@w...pl> napisał(a):

> Może odmiana borówki nie jest bez znaczania ?
> Ja przyłączam sie do tych, którym borówki
> nie przemarzają :-)
> Mam borówki ' Blue Crop'
> pozdrawiam, Bogda

Bardzo dziękuje za odpowiedzi - więc i ja przyłączam się do "nieokrywających
borówki na zimę".
Pozdrowienia
Witek

8. Data: 2005-11-08 08:24:51

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witold Jakubowski napisał(a):
> Bardzo dziękuje za odpowiedzi - więc i ja przyłączam się do "nieokrywających
> borówki na zimę".

Czyli dwa k_rz_aki owiniesz?
;-)
pozdr. Jerzy