leszczyna - jaka ziemia

1. Data: 2005-11-07 06:45:08

Temat: leszczyna - jaka ziemia
Od: "alicja" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam i pozdrawiam:)
Zakupiłam wczoraj w obi piękną i przecenioną leszczyne, odmianę taką poskręcaną
i zaczęłam szukać sobie o niej info. I tak w jednej książce pisze np. że lubi
ona ziemię kwaśną. Gdzie indziej natomiast zupełnie coś odwrotnego. Będę
wdzięczna za radę. Pozdrawiam
alicja

2. Data: 2005-11-07 09:11:57

Temat: Re: leszczyna - jaka ziemia
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

alicja wrote:
> [...]
> książce pisze np. że lubi ona ziemię kwaśną. Gdzie indziej natomiast
> zupełnie coś odwrotnego. Będę wdzięczna za radę. Pozdrawiam
:)
ta pogieta to Corylus avellana 'Contorta'
:)
jesli chodzi o leszczyne to ona najlepiej rosnie i plonuje
na glebach zyznych
cieplych
o dobrej strukturze
zasobnych w prochnice i wapn
:)
inaczej mowiac
na glebach zbyt ciezkich
zbyt zwiezlych
podmoklych i zimnych
leszczyna nie udaje sie tzn
slabo rosnie
rozpoczyna pozno plonowanie
wydaje niskie plony i przedwczesnie zamiera
:)
natomiast na glebach ubogich w skladniki pokarmowe
tzn suchych
piaskowo - zwirowych sadzonki z trudnoscia sie przyjmuja
rosna nierowno i bardzo slabo
bardzo pozno zaczynaja owocowac i slabo plonuja
:)
gleba powinna miec odczyn obojetny lub lekko zasadowy
zalecane pH to okolo 7 (+/- 0.2)
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
smal