Witam serdecznie

61. Data: 2003-11-18 07:51:09

Temat: Re: Jerzemu
Od: "Jerzy Nowak" <w...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski <j...@t...pl> napisał(a):

> Użytkownik Dirko <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
> napisał:bpaf5q$edc$...@a...news.tpi.pl...
>
> Ulica nomen omen Miczurina????????
> I zalecenia z tego kręgu uprawczego??? :-))

Januszu, śpij spokojnie bo tam zajmują sie również i takimi sprawami jak podaje
niżej,
pytanie tylko kto nam o tym napisze co nieco.
;-)

http://www.ior.poznan.pl/

Lektura zalecana do poduszki:
http://www.ior.poznan.pl/wydaw/P-2001-1.html
Henryka Rola, Józef Rola - Pozytywne i negatywne aspekty stosowania herbicydów w
uprawach rolniczych w Polsce w latach 1950 – 2000
Adam Dobrzański , Kazimierz Adamczewski - Przyszłościowe spojrzenie na metody ochrony
przed chwastami na progu XXI wieku
Jerzy Dąbrowski, Anna Nowacka, Bożena Martinek, Stanisław Walorczyk, Dariusz
Drożdżyński, Karolina Schwarz, Małgorzata Kudła, Zofia Gierschendorf, Ewa
Chmielewska, Elżbieta Barylska, Andrzej Ziółkowski, Irena Giza, Margit Murawska,
Urszula Sztwiertnia, Bożena Morzycka, Stanisław Sadło, Julian Rupar, Barbara
Langowska, Monika Michel - Obraz skażeń pozostałościami chemicznych środków ochrony
roślin upraw rolnych w Polsce w latach 1996-2000
Jerzy Sadowski - Wpływ terminu stosowania na dynamikę rozkładu herbicydów w glebie
Jerzy Sadowski, Henryka Rola, Krzysztof Domaradzki - Wpływ stanu i stopnia
zachwaszczenia na dynamikę rozkładu herbicydów w glebie
Krzysztof Domaradzki, Henryka rola - Ekologiczno-agronomiczne aspekty stosowania
niższych dawek herbicydów w regulacji zachwaszczenia zbóż

http://www.ior.poznan.pl/wydaw/P-2003-1.html
Domaradzki Krzysztof, Kieloch Renata, Rola Henryka – Skuteczność herbicydów w
zależności od dawki i fazy rozwojowej chwastów
Lisek Jerzy – Uszkodzenia roślin sadowniczych wywołane stosowaniem herbicydów
Dąbrowski Jerzy, Nowacka Anna, Gnusowski Bogusław – Kontrola pozostałości środków
ochrony roślin w materiale roślinnym w Polsce w latach 1996-2002
Gołębiowska Hanna – Podatność mieszańców kukurydzy uszkodzonych przez herbicydy na
porażenia przez niektóre choroby i szkodniki
Sadowski Jerzy, Kucharski Mariusz – Pozostałości herbicydów w roślinach zbożowych
Woźnica Zenon – Współdziałanie adiuwantów a skuteczność chwastobójcza herbicydów
Rola Henryka, Gołębiowska Hanna – Objawy uszkodzeń odmian kukurydzy powodowane przez
herbicydy
Nowacka, Anna, Dąbrowski Jerzy, Walorczyk Stanisław, Drożdżyński Dariusz, Kudła
Małgorzata, Barylska Elżbieta, Ziółkowski Andrzej, Chmielewska Ewa,
Gierschendorf Zofia, Morzycka Bożena, Giza Irena, Murawska Margit, Sztwiertnia
Urszula, Sadło Stanisław, Rupar Julian, Szpyrka Ewa, Rogozińska Krystyna,
Langowska Barbara, Michel Monika, Kuźmenko Arleta – Pozostałości środków ochrony
roślin w płodach rolnych (rok 2002)
Olszak W. Remigiusz, Nawrot Jan, Pruszyński Stefan – Chemiczna ochrona roślin, a
ochrona środowiska – stan obecny i przyszłość
Osowski Jerzy – Wpływ liczby stosowanych zabiegów na skuteczność ochrony przed zarazą
na uprawach ziemniaka
Praczyk Tadeusz – Identyfikacja uszkodzeń herbicydowych na roślinach uprawnych
Sadło Stanisław, Szpyrka Ewa – Systemy kontroli poziomu pozostałości substancji
czynnych środków ochrony roślin w żywności w państwach należących do
Unii Europejskiej
Kucharski Mariusz, Rola Henryka – Identyfikacja biotypów Amaranthus retroflexus i
Chenopodium album wykazujących odporność krzyżową na herbicydy –
inhibitory fotosyntezy fotosystemu II

Pozdrawiam Jerzy

62. Data: 2003-11-18 09:27:35

Temat: Re: Witam serdecznie
Od: Anna Kowalska <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 18 Nov 2003 08:12:15 +0100, "Janusz Czapski"
<j...@t...pl> wrote:

>Jest. Gdyby nie było to przciez bym nie zrozumiał... :-)

Kokieciarz!

>Bo jeśli naprawdę owocują na rocznych pędach
>Wyłącznie ( i dlatego zbędne pod sekator).

Czekaj, czekaj, napisałam, że na
rocznych_wyrastających_z_dwuletnich! O to się rozchodzi, że w
takim wypadku muszę posiąść umniejętność rozróżniania wieku łóz i
przewidywania co z czego za rok ma wyrosnąć. A to już wykracza
poza moje zdolności.

Pozdrawiam,
Anka :)

63. Data: 2003-11-18 19:22:06

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

.

> pierwszym roku mam 2-3 silne > pędy od ziemi?
> Słabszy pod sekator! :-)))
> (Te 2 dlatego, że możesz mieć kaprys prowadzenia na dwóch pniach! )
>
> Hę? Zapleść je w warkoczyk?
> Też można :-)

To w końcu wyciąć, czy zapleść? Przez takie dwuznaczne wskazówki zniechęcasz
mnie do uprawy;-)

Pozdrawiam, Basia.

64. Data: 2003-11-18 19:33:41

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Anna Kowalska <a...@p...onet.pl> writes:

> No i jak mam teraz molestować, jak już po wszystkim?

Technika dowolna :)

> Podejrzewam jednak, że cięcie winorośli nie takie proste, jak Janusz
> pisze.

Oj, On to tak zagmatwał, że tak naprawdę, jest dużo prostsze :)

> Bo jeśli naprawdę owocują na rocznych pędach wyrosłych z dwuletnich
> (tak stało w jakiejś niezrozumiałej książeczce) to mam kolejną
> zagwozdkę.

To co wyrosło w tym roku, w przyszłym będzie dwuletnie. I z tego
wyrosną nowe łozy, które mogą owocować :)

> Poza tym jak zrobić jeden pieniek dł. 20-30cm, jak po cięciu w
> pierwszym roku mam 2-3 silne pędy od ziemi? Hę? Zapleść je w
> warkoczyk?

Można zaplatać, ładnie może wyglądać :-). A można zostwić jeden, to on
będzie tworzył pieniek.

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Były trzy Lizy. Raz a'propos Liz
Powiedział ktoś na Akropolis:

65. Data: 2003-11-18 20:01:37

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Kulesz" <b...@i...pl> wrote in message

> To w końcu wyciąć, czy zapleść? Przez takie dwuznaczne wskazówki zniechęcasz
> mnie do uprawy;-)

Bardzo proste: wyciac wszystkie winorosle i potem wyciete pedy
zaplesc w warkoczyki. Po czym udac sie do sklepu i kupic wino.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

66. Data: 2003-11-18 20:08:05

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Grzegorz Sapijaszko" <g...@s...net> wrote in message

> To co wyrosło w tym roku, w przyszłym będzie dwuletnie.

Jakto? Jesli dziecko urodzi sie w tym roku, to w przyszlym
bedzie mialo co najwyzej rok, a na pewno nie dwa lata.
A wiec to, co wyroslo w zeszlym roku, bedzie za rok roczne
(ewentualnie mozna powiedziec zeszloroczne).

Pozdrowienia,
Michal

67. Data: 2003-11-18 21:41:45

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> writes:

> Jakto? Jesli dziecko urodzi sie w tym roku, to w przyszlym
> bedzie mialo co najwyzej rok, a na pewno nie dwa lata.

Oj, czepiasz się. To podobnie jak z kobietami: kończy 35, wygląda na
25, a mówi, że ma osiemnaście...

> A wiec to, co wyroslo w zeszlym roku, bedzie za rok roczne

O, to, to, logika rozmyta zawsze mi się podobała :-)

Pozdrawiam,
GRzesiek
--
Herr Hans Hoechs, germanista z Macao,
Jest nieprawdopodobnym jąkałą.

68. Data: 2003-11-18 22:07:19

Temat: Odp: Witam serdecznie
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bpdski$5fd$...@a...news.tpi.pl...

> To w końcu wyciąć, czy zapleść? Przez takie dwuznaczne wskazówki
zniechęcasz
> mnie do uprawy;-)

Wskazówka jest jednoznaczna: pełna dowolność byle zachowane były 4
elementarne wymogi. :-))))))))))))))
Może być coś prostszego???
Pozdrawiam :-)
Janusz
PS
Sam sobie odpowiadam: te 4 można zredukować do dwóch:
- właściwe obciążenie krzewu owocowaniem
- właściwe nasłonecznienie gron
J.

69. Data: 2003-11-19 07:15:39

Od: Anna Kowalska <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 18 Nov 2003 20:33:41 +0100, Grzegorz Sapijaszko
<g...@s...net> wrote:

>Można zaplatać, ładnie może wyglądać :-). A można zostwić jeden, to on
>będzie tworzył pieniek.

Grześ, "można to, można tamto"... Ja tu mam 3 cenne roślinki!
Cenne choćby przez wzgląd na trud, z jakim były sadzone. W
dodatku dostałam ostrzeżenie, że bez cięcia nie będzie z nich
pociechy. Zalecenia dot. pierwszego roku są jasne - uciąć bez
patyczkowania się. A potem coś tam z tego wyrasta i przy dalszym
drążeniu tematu okazuje się, że możliwości jest zbyt wiele i nie
ma prostej recepty. Jak rozumiem, na tym właśnie polega urok
uprawy winorośli?
Dobra, jakoś to przytnę. W końcu nawet jeśli z tego krzaczka nic
nie będzie, miejsce pod coś wartościowego będzie już gotowe.
Obym zdążyła w życiu choć jednego grona doczekać.

Pozdrawiam
Anka :-)

70. Data: 2003-11-19 08:24:51

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna Kowalska <a...@p...onet.pl> wrote in

> Dobra, jakoś to przytnę. W końcu nawet jeśli z tego krzaczka nic
> nie będzie, miejsce pod coś wartościowego będzie już gotowe.
> Obym zdążyła w życiu choć jednego grona doczekać.

Anka, powiem Ci cichutko i w glebokim sekrecie cos, o czym warto pamietac w
czarnej godzinie rozpaczy - nie ciete tez owocuja. Trohe drobniej, ale
jednak..
Pozdrowienia - Ewa Sz., pelzajaca kontrrewolucja

Dzień dobry
Re: koszenie trawy
Re: W sen zimowy zapadliście?
Re: koszenie trawy