Re: Jest całkiem nieźle

Data: 2009-12-11 10:32:47
Temat: Re: Jest całkiem nieźle
Od: adamoxx1 <a...@p...onet.pl>

R e d a r t pisze:
> Większość dorosłych ludzi, w każdym bądź razie tych pochodzących
> z niepatologicznych rodzin, po studiach - wspomina piękne czasy młodości.
> To są często wspomnienia bardzo silne, rzutujące na całe późniejsze życie.
> Nie wątpię, że te wspomnienia często mają swoją ciemną stronę: są
> punktem odniesienia, wg. którego np. oceniają swoje późniejsze życie
> w sposób niekorzystny. Np. mniej lub bardziej świadomie porównują
> małżonka do pierwszej, przelotnej, narkotycznej wakacyjnej miłości.

Projekcje? :D

> Różne są pułapki, w których grzęzną ludzie. Niektórzy pozostają na etapie
> 'wiecznego studenta', podrywacza, chcą wiecznie przedłużać 'stan pośredni',
> czyli stan uwolnienia się ze starych ograniczeń domu rodzinnego, a kiedy
> jeszcze nie ma nowych ograniczeń własnego domu, własnej rodziny, pracy,
> domu.

Coś o mnie

> Powyższa pułapka to jednak pewien luksus. Życie bez zobowiązań
> to pewien luksus, dostępny dla ludzi odpowiednio uporządkowanych
> i ustabilizowanych materialnie.
>
> Przeciwieństwem powyższego jest sytuacja braku stanu pośredniego.
> Np. młodociane matki - wpadają w zobowiązania, zanim uzyskają
> niezależność.

zawsze mnie to przerażało. dla mnie to coś w rodzaju bycia żywym trupem.

> W trochę podobnej sytuacji do młodocianych matek znajdują się
> ludzie nadmiernie obciążani przez rodziców rodzicielskimi ambicjami.
> Dzieci posyłane rok po roku na mordercze lekcje muzyki czy
> młodzi ludzie na siłę wypychani na studia, którym nie są w stanie
> podołać. Można się potem wprost spotkać z zarzutami: 'skradliście
> mi moje dzieciństwo'. 'Skradliście mi moją młodość'.
> 'Skradłeś mi moją młodość' - często powie także młoda dziewczyna
> z dzieckiem, porzucona przez nieodpowiedzialnego mężczyznę.

Ja nie jestem przykładem człowieka który by swoją młodość wykorzystywał
wg najbardziej powszechnego schematu.
Wiem natomiast, że chcę zrobić wszystko co możliwe, by reszte życia
spędzić w stanie wiecznej młodości.

> Studiów nie udało mi się skończyć.

Jak to?

--
"Trzy potęgi rządzą światem: głupota, strach i chciwość."