Jeszcze jedno pytanie o soczewki

1. Data: 2003-02-08 21:23:00

Temat: Jeszcze jedno pytanie o soczewki
Od: "Artur" <w...@t...wroclaw.tpsa.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy moc soczewki (konkretnie torycznej) powinna być większa czy mniejsza
niż okularów. Mam szkło -0,75 180 stopni, a soczewke -1,25 180 czy soczewka
nie jest zbyt silna ?

2. Data: 2003-02-09 13:40:08

Temat: Re: Jeszcze jedno pytanie o soczewki
Od: "Katarzyna Maj" <A...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Artur" <w...@t...wroclaw.tpsa.pl> napisał w wiadomości
> [...]
mniejsza
> niż okularów. Mam szkło -0,75 180 stopni, a soczewke -1,25 180 czy

Soczewka jest zbyt silna. Ja noszę soczewki o tej samej wrości co okulary
(-2.25) Nie jestem pewna czy soczewki powinny być słabsze niż okulary ale
na pewno nie silniejsze. To po prostu psuje oczy i nie ma takiej potrzeby bo
ja w szkłach którę noszę widze tak jak w okularach. A tak nawiasę mówiąc
przy tak małej wadzie to lepiej nie nosić kontaktów... One niestety psują i
rozleniwiają oczy :-(

3. Data: 2003-02-09 15:33:57

Od: "Tusia" <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna Maj" <A...@i...pl> napisał w
wiadomości news:b25lku$36a$1@absinth.dialog.net.pl...
> A tak nawiasę mówiąc
> przy tak małej wadzie to lepiej nie nosić kontaktów... One niestety psują
> rozleniwiają oczy :-(

Tak nawisem mowiac to BZDURY piszesz.

4. Data: 2003-02-09 17:26:36

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
mniejsza
> niż okularów. Mam szkło -0,75 180 stopni, a soczewke -1,25 180 czy

O mocy soczewek decyduje specjalista kontaktolog - skoro byles gdzies
dobierac, udaj sie z zapytaniem i ewent. reklamacja. Do pewnej mocy soczewki
powinny byc takie same jak wada, od pewnej granicy powinny byc nieznacznie
mniejsze ( sa do tego specjalne tabele przeliczeniowe )

pozdrawiam

casus

5. Data: 2003-02-09 17:27:08

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Katarzyna Maj" <A...@i...pl> napisał w
> wiadomości news:b25lku$36a$1@absinth.dialog.net.pl...
> >

> Tak nawisem mowiac to BZDURY piszesz.

Tusia ma racje - piszesz bzdury.

casus

6. Data: 2003-02-09 18:37:25

Od: "Katarzyna Maj" <A...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tusia" <f...@i...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Katarzyna Maj" <A...@i...pl> napisał w
> wiadomości news:b25lku$36a$1@absinth.dialog.net.pl...
> >

> Tak nawisem mowiac to BZDURY piszesz.
>
> Niech i będą bzdury. Tyle że potwierdzone przez lekarzy i wiele
przypadków z włąsnego otoczenia. Np. ja sama. Gdybym tylko miała taką
możliwoś (małą wadę) Na pewno bym szkieł nie nosiła. Niestety bez nich nie
daje rady. Moja koleżnanka któa miała ustabilizowaną wadę (od 3 lat tą samą)
w ciągu pół roku noszenia szkieł zeskoczyła z -1 do -1,75. Przypadek? ok,
to przecież tylko bzdury. Inna znajoma wręcz musiała zaprzestać stosowania
soczewek gdyż w czasie połtora roku stosowania wzrok jej sie zepsuł o 1,5
dioptrii. No ale to przeciez tez może być przypadek a przynajmniej
specyficzna reakcja na szkła. Najciekawszy jest jednak dla mnie fakt że dwie
okulistki u których sie leczyłam które z resztą w tym leczeniu (zwłaszcza
jedna) miały duże rezultaty gdyż wada która średnio mi się zwiększała co rok
o 0,5 do 0,75 dioptrii ustabilizowała się i przez 4 ponad lata byłą
niezmienna, powiedziały mi żebym poważnie się zastanowiła zanim zdecyduję
sie na szkła. Nie posłuchałam. No i nieststy, widzę gorzej... no ale to
oczywiście też przypadek...
Tak więc na wszelki wypadek radzę omijać takie "przypadki"...

7. Data: 2003-02-09 19:47:31

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> przypadków z włąsnego otoczenia.

podaj mi namiary tych lekarzy, ktorzy tak sadza. No chyba, ze maja po 60 lat
i od 10 lat nie czytaja najnowszych wynikow badan i wogole literatury
medycznej. To o czym Ty piszesz to teoria z lat 60-tych, utrzymywana jeszcze
przez niektorych lekarzy do dzisiaj.

> [...]
> oczywiście też przypadek...
> Tak więc na wszelki wypadek radzę omijać takie "przypadki"...

I dalej bzdury piszesz. Poczytaj sobie o wadach wzroku, o ich postepowaniu
niezalenie od noszenia korekcji, o ich korygowaniu....itd... Poczytaj sobie
w jakim wieku wada postepuje, jak moze przebiegac jej postepowanie...o
okresach stabilizacji, o okresach progresji, o odczuciach noszenia korekcji.
I w koncu poczytaj o nowych sposobach korygowania wad wzroku, zwlaszcza
krotkowzrocznosci, poczytaj w koncu o tym, ze soczewki kontaktowe maja
wlasciwosci hamujace postepowanie wady - do dzis nie wiadomo w jaki sposob,
ale z badan wynika, ze osoby noszace kontakty maja zdecydowanie wolniejsza
progresje wady niz ci, ktorzy nosza okulary lub wogole nie nosza korekcji. I
nie podawaj przykladow kolezanek, bo nie jestescie w stanie obiektywnie
ocenic swojej wady i charakteru jej postepowania.

A wtedy porozmawiamy

casus

8. Data: 2003-02-09 21:17:06

Od: "Tusia" <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

[ciac wszystko]
Calkowicie zgadzam sie z casusem. Poza tym radze zajrzec do archiwum, bo ten
temat (pogorszenie wzroku, ktorego przyczyna jest korekta) jest walkowany co
jakis czas i az sie juz nie chce pisac czlowiekowi. Tzn. mi sie nie chce :)
Bo casus ma anielska cierpliwosc jak widze.
Pozdrawam

9. Data: 2003-02-09 21:36:32

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
:)
> Bo casus ma anielska cierpliwosc jak widze.

Tusiu - jeszcze chwila i mi sie skonczy:-))))

pozdrawiam goraco

casus

10. Data: 2003-02-10 09:47:10

Od: "Katarzyna Maj" <A...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "casus" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
> ten
> co
> :)
>

> Tusiu - jeszcze chwila i mi sie skonczy
> Wcale nie zależy mi na tym żeby wszyscy się ze mną zgadzali. Oczywiście
wyniki badań o których Ty mówisz są widać ważniejsze i bardziej znaczące od
tych które ja miałam na myśli. Najfajniejsza jest jednak wasza postawa.
"Tylko my mamy rację" a wszyscy którzy sie z nami nie zgadzają piszą bzdury.
Dlatego sądze że nie rozumiecie idei grup dyskusyjnych. Ja przedstawiłam tu
swój punkt widzenia, co robi tutaj z resztą wielu ludzi.Właśnie po to żeby
osoby pytające się o radę znały problem nie tylko z jednego punktu widzenia
(czyt. waszego). Niestety uznaliscie sie za osoby wszystkowiedzące i nie
dopuszczacie do siebie myśli że ktoś może mieć inne zdanie. Ja się nie
kazałam nikomu ze mną zgadzać. Odpowiedziałam na pytanie które zadał. W
związku z tym żegnam bo dyskuja w której jedna strona zamiast normalnej
rozmowy zarzuca mi wypisywanie bzdur tylko dlatego że się ze mną nie zgadza
jest dla mnie śmieszna i zapewne temu człowiekowi który prosził o radę robi
wode z mózgu a nie pomaga... Niestety...

Życzę więc trochę więcej ogłady w następnych dyskusjach. Bo nawet lekarze
którzy tu często zabierają głos nie są wszystkowiedzący. A już na pewno nie
tacy co uważają że pozjadali wszystkie rozumy....

Pozdrowienia- Katarzyna

Powiększenie sutka u 6-latki
cukrzyca ???
soczewki toryczne
BĄKI - wszystko, co chcialbys wiedziec, ale wstydzisz sie zapytac:)
Standardy postepowania