Joga - więcej złego niż dobrego ?

1. Data: 2007-04-05 11:23:24

Temat: Joga - więcej złego niż dobrego ?
Od: "Karol" <m...@U...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
szukając informacji o Jodze wszedłem na
http://pl.wikipedia.org/wiki/Joga

Jest tam taka informacja
<< Współczesne, wieloletnie badania naukowe przeprawadzane w USA
(publikowane przez np. Lancet) wykazują w efekcie długotrwałego uprawiania
jogi pogorszenie stanu zdrowia fizycznego oraz psychicznego osób ją
praktykujących. >>

Zainteresowany zacząłem szukać dalej.
W Tygodniku Forum w roku 2005 ukazał się przedruk
artykułu z brytyjskiego "The Guardian", pt:
"Yoga - więcej szkody niż pożytku?"
o podobnej treści.

Osobiście niewiele wiem o jodze, stąd chciałbym Was zapytać
czy są wśród Was osoby, które mogą bezstronnie się wypowiedzieć
na temat szkodliwości jogi ?

Z góry dzięki
Karol

2. Data: 2007-04-05 13:08:08

Temat: Re: Joga - więcej złego niż dobrego ?
Od: "Piotr" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam. Nie wiem, czy bezstronnie można się wypowiadać o czymkolwiek. ja
uprawiałem jogę i mogę powiedzieć, że przede wszystkim ma dobre strony.
Zdrowotne przede wszystkim. Uspokaja, pozwala zapanować nad sobą, nie bez
znaczenia jest też podniesienie sprawności fizycznej. A jeżeli były to
badania amerykańskie to można je do kosza wyrzucić. Wystarczy spojrzeć jak
wyglądają Amerykanie z USA, ale nie na filmach gdzie są piękni, szczupli i
najczęściej szczęśliwi. Najlepiej zobaczyć jak wygląda amerykańska ulica.
Ulica pełna ludzi grubych, źle ubranych i te nieobecne twarze. Nie dają
sobie rady z sobą jak widać.
Użytkownik "Karol" <m...@U...poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:ev2n78$347$1@nemesis.news.tpi.pl...

3. Data: 2007-04-05 13:50:13

Od: "Jurek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>>
> Osobiście niewiele wiem o jodze, stąd chciałbym Was zapytać
> czy są wśród Was osoby, które mogą bezstronnie się wypowiedzieć

O jodze nie wiem nic. Nie lubię filozofowania. Ale nie mogę się w tej chwili
opanować aby nie napisać swoich spostrzeżeń, które nasunąłeś mi tym wątkiem
o jodze.
Jak jest doniesienie, że picie kawy jest bardzo zdrowe, po jakimś czasie
ktoś donosi, że kawa jest szkodliwa. I tak jest ze wszystkim. Jedni piszą,
że coś jest szkodliwe, inni, że zdrowe.
A człowiek, niestety, zawsze wybiera to najgorsze...Zawsze stawia wszystko
na głowie...
Gimnastyka, bieganie, joga, czy uprawianie jakichkolwiek dyscyplin
sportowych jest zawsze zdrowe dla organizmu jeżeli jest podyktowane
wewnętrzną potrzebą organizmu, wewnętrzną potrzebą wysiłku.
Nie można w trakcie wysiłku odczuwać jakąkolwiek dolegliwość, bo to jest
wówczas szkodliwe dla organizmu...
Pozdrawiam Jurek M.

4. Data: 2007-04-05 14:41:27

Od: "Hania" <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Karol" <m...@U...poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:ev2n78$347$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Witam,
> szukając informacji o Jodze wszedłem na
> http://pl.wikipedia.org/wiki/Joga

wiesz, wikipedia dla mnie nie jest opiniotworcza, poniewaz kazdy moze tam
umiescic swoje wydumki.

BTW, zrodla koscielne sa przeciw Aikido, a filozofie Zen mylą z sektą.

h.

5. Data: 2007-04-05 15:24:05

Od: "Hania" <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Karol" <m...@U...poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:ev2n78$347$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Witam,
> szukając informacji o Jodze wszedłem na
> http://pl.wikipedia.org/wiki/Joga

przypomnialo mi sie:

Joga to tez wg. KK wymysl szatana. I pewnie na rekach wlosy rosna od jogi,
rotfl.

h.

6. Data: 2007-04-05 19:05:03

Od: Mateusz Szczyrzyca <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

2007-04-05: Hania wrote:

> [...]
>>
> przypomnialo mi sie:
>
> Joga to tez wg. KK wymysl szatana. I pewnie na rekach wlosy rosna od jogi,

Podzielisz się linkiem do jakiejś encykliki, która to stwierdza, albo do
innego prawa kościelnego?

--
{ <http://www.rowerowe.net> - wycieczki rowerowe, zawody, sprzęt }
{ <http://www.bikertrzebinia.pl> - trzebińska grupa rowerowa }

7. Data: 2007-04-05 19:58:20

Od: "Hania" <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mateusz Szczyrzyca" <a...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:ev3h8v$d2k$1@news.onet.pl...

> Podzielisz się linkiem do jakiejś encykliki, która to stwierdza, albo do
> innego prawa kościelnego?

czy ja pisalam, ze o prawo k. chodzi? Dzieciak kolezanki jest przesladowany
przez pana ksiedza, bo chodzi na aikido; pan ksiadz szkaluje tez dziecko za
rodzicow, bo na joge biegaja (ktos doniosl panu ksiedzu).

z reszta z 2 tygodnie temu w Wyborczej byl podobny artykul (o klopotach
rodzicow, ktorzy nie chca posylac dzieci na religie)

h.

BTW - sygnaturka deczko u Ciebie dluga, zle to sie czyta

8. Data: 2007-04-05 20:14:31

Od: Mateusz Szczyrzyca <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

2007-04-05: Hania wrote:

> Użytkownik "Mateusz Szczyrzyca" <a...@p...onet.pl> napisał w
> wiadomości news:ev3h8v$d2k$1@news.onet.pl...

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
> [...]
> przez pana ksiedza, bo chodzi na aikido; pan ksiadz szkaluje tez dziecko za
> rodzicow, bo na joge biegaja (ktos doniosl panu ksiedzu).

Wg KK (z dużych liter), czyli według wspólnoty, a zatem, według jej praw. W
związku z tym, gdzie ten link, do tegoż prawa spisanego w ważnym dla tej
wspólnoty dokumencie? Czy może wytrzaśnięty on z tych samych ,,źródeł'', co
twierdzenia ,,Jeśli seks po katolicku, to tylko po ciemku i w celach
prokreacji''?

> Dzieciak kolezanki jest przesladowany
> przez pana ksiedza, bo chodzi na aikido; pan ksiadz szkaluje tez dziecko za
> rodzicow, bo na joge biegaja (ktos doniosl panu ksiedzu).

Który Pan ksiądz? Bo ,,Pan ksiądz'' wiele nie mówi. Pani Agata z Małopolski
też wiele nie mówi.

Czy Pan ksiądz stanowi prawo kościelne? Czy jak zdenerwuje mnie sprzedawca,
to mam prawo zaprotestować i spalić wszystkie sklepy, przez wzgląd na tego
sprzedawcę? Dla odmiany ja znam księdza, ktory był trenerem karate, ale tym się
nie chwalę.

> z reszta z 2 tygodnie temu w Wyborczej byl podobny artykul (o klopotach
> rodzicow, ktorzy nie chca posylac dzieci na religie)

Wyborcza jest nieobiektywna. Znajdź coś z Fakty i Mity.

> BTW - sygnaturka deczko u Ciebie dluga, zle to sie czyta

Jak najbardziej zgodna z netykietą.

9. Data: 2007-04-05 22:30:36

Od: "Hania" <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mateusz Szczyrzyca" <a...@p...onet.pl>

> ...Wg KK (z dużych liter),

piszesz na grupie .pl, wiec miej w powazaniu reguly pisowni polskiej, gdzie
litery sa male lub WIELKIE. Ja nie mam w powazaniu regul koscielnych, wiec
pisze z malych liter (ale to nie jest grupa koscielna, wiec moge)

> czyli według wspólnoty, a zatem, według jej praw. W
> związku z tym, gdzie ten link, do tegoż prawa spisanego w ważnym dla tej
> wspólnoty dokumencie?

Wroc to tempo i wroc do szkol, skoro 2 zdania sprawiaja Ci klopot z ich
przyswojeniem.

>Czy może wytrzaśnięty on z tych samych ,,źródeł'', co
> twierdzenia ,,Jeśli seks po katolicku, to tylko po ciemku i w celach
> prokreacji''?

przeczytaj ze 100 razy co ci napisalam, moze zaskoczysz.

> Który Pan ksiądz? Bo ,,Pan ksiądz'' wiele nie mówi. Pani Agata z
> Małopolski
> też wiele nie mówi.

Mam w powazaniu prawo polskie, i decyzje kolezanki, ktora nie chce
zaszkodzic swemu dziecku w szkole, w ktorej na kazdym apelu brzuchaty czarny
przemawia.

> Czy Pan ksiądz stanowi prawo kościelne?

Jest lokalnym autorytetem, a raczej postrachem. Prawo koscielne osobliwie
mam w nosie a i grupa nie po temu.

>Czy jak zdenerwuje mnie sprzedawca,
> to mam prawo zaprotestować i spalić wszystkie sklepy, przez wzgląd na tego
> sprzedawcę?

Ekhm, ktos tu pisze o spalaniu? Zapedy swe ostudz.

>Dla odmiany ja znam księdza, ktory był trenerem karate, ale tym się
> nie chwalę.

Ja sie nie chwale, ja zalamuje rece nad ciemnotą.

> Wyborcza jest nieobiektywna. Znajdź coś z Fakty i Mity.

Nie moja sprawa, co jest dla Ciebie obiektywne - moze Gosc Niedzielny?

h.

10. Data: 2007-04-06 05:36:55

Od: Mateusz Szczyrzyca <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

2007-04-05: Hania wrote:

> [...]
> litery sa male lub WIELKIE. Ja nie mam w powazaniu regul koscielnych, wiec
> pisze z malych liter (ale to nie jest grupa koscielna, wiec moge)

Jeżeli więc piszesz o poważaniu reguł pisowni polskiej, pisz językiem polskim,
nie polskawym.

> Wroc to tempo i wroc do szkol, skoro 2 zdania sprawiaja Ci klopot z ich
> przyswojeniem.

Tobie widzę sprawia kłopot, odpowiedź na proste pytanie, w zwolnionym,
Usenetowym tempie.

> przeczytaj ze 100 razy co ci napisalam, moze zaskoczysz.

Lejesz wodę. 100 razy nie chcę się w niej moczyć.

> Mam w powazaniu prawo polskie, i decyzje kolezanki, ktora nie chce
> zaszkodzic swemu dziecku w szkole, w ktorej na kazdym apelu brzuchaty czarny
> przemawia.

Mnie nie obchodzi co Twoja koleżanka ma za problem. Doczekam się w końcu
jakiegoś poparcia linkiem, że Joga to wymysł szatana według praw Kościoła
katolickego? Czy może jednak będziesz miała odwagę cywilną się przyznać,
że opowiadasz bajeczki?

> Jest lokalnym autorytetem, a raczej postrachem. Prawo koscielne osobliwie
> mam w nosie a i grupa nie po temu.

Tak Was tam sterroryzowali? No to współczuje.

> Ekhm, ktos tu pisze o spalaniu? Zapedy swe ostudz.

Nawet prostych analogii nie rozumiesz, a mnie każesz czytać po 100 razy.

> Ja sie nie chwale, ja zalamuje rece nad ciemnotą.

Przy czym, sporo tej ciemnoty sama tutaj tworzysz.

> Nie moja sprawa, co jest dla Ciebie obiektywne - moze Gosc Niedzielny?

Mój rower.

--
[...]

WZW B :(
Po operacji wyrostka - powrot do aktywnosci fizycznej
Zatrucie alkoholem
Choroby tropikalne -u nas?
Guzek w uchu