Jogurt

1. Data: 2000-07-23 12:29:43

Temat: Jogurt
Od: "Artur Nowacki" <a...@l...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak zwykle potrzebuje pomocy w ostatniej chwili i w miare szybki
Wlasnie robie tzatziki, ale niestety nie udalo mi sie dostac serka, a jogurt
jest nie najgesciejszy.
Czy zna moze ktos sposob jak zagescic jogurt ???

Artur Nowacki

1. Data: 2000-07-24 07:07:33

Temat: Re: Jogurt
Od: Gamon' <r...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Artur Nowacki wrote:

> Czy zna moze ktos sposob jak zagescic jogurt ???

Zagescic nie potrfaie, ale jogurt naturalny bacoma jest naprawde gesty
(zwlaszcza, jak posoti w lodowce ze 2 dni).

Pozdrawiam,
robal.

PS. Albo rob wlasny jogurt.

1. Data: 2000-07-24 11:02:18

Od: "Idol" <n...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gamon' napisał(a) w wiadomości: <3...@h...com>...

Robiłem kiedyś jogurt na własny użytek. Do przegotowanego mleka podgrzanego
do ok. 50 C dodawałem jogurt. W zależności od mleka wychodził raz rzadszy,
raz gęstszy.
Najpewniejszy wypróbowany przeze mnie sposób na gęsty jogurt to obniżenie
%zawartości wody w mleku poprzez dodanie mleka w proszku - im więcej mleka w
proszku, tym gęstszy wychodzi jogurt.
Idol

1. Data: 2000-07-27 06:45:01

Od: Gamon' <r...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Idol wrote:

> [...]
> %zawartości wody w mleku poprzez dodanie mleka w proszku - im więcej mleka w

A mi zawsze wychodzi gesty - robie z laciatego 3,2 %. Moze to jest kwestia tego,
ze jak juz jogurt odstoi te swoje pare godzin, to go wstawiam do lodowki bardzo
ostorznie, zeby aczyniem nie poruszyc i przez co najmniej dobe nie ruszam (jak
zsiadle mleko - poruszysz i przewaznie zadzizna sie robi).

Pozdrawiam,
robal.

1. Data: 2000-07-27 08:15:58

Od: "Marek Lang" <M...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Gamon' <r...@h...com> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
napisał:3...@h...com...

> [...]
(jak
> zsiadle mleko - poruszysz i przewaznie zadzizna sie robi).

A propos. Jak zrobic sos na jogurcie (zamiast smietany), zeby sie nie
zsiadl. Stosuje jogurt Danona. Ze smietana nie mam takich problemów.

Pozdrawiam,

Marek

1. Data: 2000-07-27 14:55:46

Od: Gamon' <r...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Marek Lang wrote:

> A propos. Jak zrobic sos na jogurcie (zamiast smietany), zeby sie nie
> zsiadl. Stosuje jogurt Danona. Ze smietana nie mam takich problemów.

Jogurt danone to badziewie - sztuczny smak itp. Na domowym mi na ogol wsio
wychodzi (ale zalezy, do czego konkretnie chcialbys tego uzyc).

Pozdrawiam,
robal.

1. Data: 2000-07-28 09:17:55

Od: "Marek Lang" <M...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> >

> Jogurt danone to badziewie - sztuczny smak itp. Na domowym mi na ogol wsio
> wychodzi (ale zalezy, do czego konkretnie chcialbys tego uzyc).

Chodzi mi o sosy. Usiluje dodawac jogurt zamiast smietany. Niestety w
przeciwienstwie do niej jogurt sie wazy. Mieszam oczywiscie metoda
bezstresowa - nie wlewam jogurtu do wrzacego sosu, tylko go stopniowo
rozgrzewam dodajac do niego po trochu goracego sosu.

Marek

1. Data: 2000-07-28 12:07:35

Od: Gamon' <r...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Marek Lang wrote:

> [...]
> bezstresowa - nie wlewam jogurtu do wrzacego sosu, tylko go stopniowo
> rozgrzewam dodajac do niego po trochu goracego sosu.

Hmmm...ja robie sosy bez smietany i jogurtu i nikt sie jeszcze nie poznal :)
Moge podpowiedziec, jak.
Co do tego, ze sie wazy - ja robie desr, gdzie jogurt trzeba zmieszac z goraca
galareta. Uzywam jogurtu bacomy i sie nie wazy.

Pozdrawiam,
robal.

iojoj
Popeye for ever