KOMUNIA - czy ktoś jeszcze przyjmuje gości w domu?

41. Data: 2006-03-31 12:23:27

Temat: Re: KOMUNIA - czy ktoś jeszcze przyjmuje gości w domu?
Od: chomik <chomik1979@BEZ_TEGOo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzisiaj *kolorowa* napisał(a),a było to tak:

>Tym bardziej, jeśli jest
> to jedna z niewielu okazji, żeby spotkać się w większym lubianym gronie.

Albo i też nie. Te spotkanie może pomóc zaś "dogadać się" .

--
Aga, Maciuś ( 21.06.2002)

42. Data: 2006-03-31 12:25:15

Od: chomik <chomik1979@BEZ_TEGOo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzisiaj *gdaMa* napisał(a),a było to tak:

> Na chrzcinach Marka było 24 osoby, na chrzcinach Majki planowane jest 35
> osób (licze z dzieciarami)...

Do komunii Maćka zostało trochę latek więc jeszcze może ktoś dojść
lub...... Za duże te plany jak dla mnie :-)

--
Aga, Maciuś ( 21.06.2002)

43. Data: 2006-03-31 12:27:18

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dunia" <d...@n...o2.pl> napisał w wiadomości
> Ciekawe, skad wiesz, jakie mam, skoro rzekomo masz mnie w kaefie (lol).
> Ja sie nie zyluje, jak ktos sobie zamowi kucharke czy catering na wieksze
> wydarzenie rodzinne.

> Wlasnie dlatego, ze jest to bardzo wazne wydarzenie, sa dzieci, ktore
> ciesza sie, kiedy dzieli je z nimi rodzina (takze ciocie, wujkowie).
> Naprawde ciezko znalezc w tym cos nagannego.

I zaraz musi być impra?
Ja nie miałam żadnego balu na okoliczność Pierwszej Komunii, żadnych wujków,
ciotek, tabunu gości. Czy jestem w związku z tym Katolikiem Gorszego Sortu?
A może mnie pozbawiono jakowegoś Pierwszokomunijnego Luksusa?

Qra

44. Data: 2006-03-31 12:29:05

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kolorowa" <v...@a...pl> napisał w wiadomości
> "Dunia" napisała
>
> Ja też nie rozumiem, dlaczego ważne wydarzenia należałoby obchodzić tylko
> w ograniczonym do minimum kręgu najbliższej rodziny? Tym bardziej, jeśli
> jest to jedna z niewielu okazji, żeby spotkać się w większym lubianym
> gronie.

W mojej rodzinie wystarczy zadzwonić i podać termin. Nie trzeba w tym celu
Komunii :-)

Qra

45. Data: 2006-03-31 12:32:20

Od: Elske <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

gdaMa napisał(a):

> Na chrzcinach Marka było 24 osoby, na chrzcinach Majki planowane jest 35
> osób (licze z dzieciarami)...

O matko...
U nas tylko my i chrzestni...

--
Elske

http://elske.freehost.pl/
*Ludwik XIV był samolubem. Twierdził, że Francja to ja.*

46. Data: 2006-03-31 12:32:28

Od: Dunia <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak wrote:

> I zaraz musi być impra?

Nie musi. Ale moze. Zalezy od gustu wyprawiajacych i koligacji
rodzinnych. Nie kloci sie to bynajmniej z religijnym przezyciem
uroczystosci.

> Ja nie miałam żadnego balu na okoliczność Pierwszej Komunii, żadnych wujków,
> ciotek, tabunu gości.

A ja mialam calkiem spore przyjecie, duzo gosci. I bardzo sie z tego
ciesze, bo z tej okazji byl nagrywany film (co w tamtych czasach nie
bylo jeszcze norma) i wciaz moge na nim obejrzec wiele osob, ktorych juz
nie ma wsrod nas... mila pamiatka i mile wspomnienia ze swietowania tego
dnia w takim wlasnie gronie.

> Czy jestem w związku z tym Katolikiem Gorszego Sortu?

Alez o co Ci chodzi ?! Masz jakies kompleksy ?

Przeciez nikt tu nie pisze, ze kazdy musi zapraszac 20+ osob na
przyjecie komunijne, ale sa ludzie, ktorzy _chca_. I to bynajmniej nie
dla szpanu czy mody, ale z checi swietowania wspolnie z rodzina. I nie
jest to rzadna nowosc, bo duze przyjecia komunijne robilo sie i
dwadziescia lat temu (w wielu uczestniczylam jako dziecko).

D.
--
Sharks cause fatal injuries to about 12-25 humans per year.
Humans kill about 100 million sharks per year.

47. Data: 2006-03-31 12:35:19

Od: Elske <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

chomik napisał(a):

> Jeżeli to zbyt osobiste to powiedź i przeproszę za pytanie, ale dlatego ich
> nie zaprosiłabyś?

Bo nie widze powodu. Tak samo jak na chrzciny starszych nikogo oprócz
chrzestnych (no i domowników naturalnie) nie prosiłam. Na komunii też
była najbliższa rodzina - czyli obie babcie, dziadek, ja, Śpiewak i
chrzestna z narzeczonym (chrzestny nie mógł przyjechać).

48. Data: 2006-03-31 12:36:17

Od: Elske <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak napisał(a):

> W mojej rodzinie wystarczy zadzwonić i podać termin. Nie trzeba w tym celu
> Komunii :-)

U mnie tak samo.

49. Data: 2006-03-31 12:38:21

Od: Elske <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

kolorowa napisał(a):

> Ja też nie rozumiem, dlaczego ważne wydarzenia należałoby obchodzić
> tylko w ograniczonym do minimum kręgu najbliższej rodziny?

Bo się robi feta. Bo ginie gdzieś to, co naprawdę jest ważne w tym
sakramencie. Zamiast przygotowywać się do komunii dziecka rodzice albo
zapieprzają w kuchni, albo latają po knajpach szukając dobrej
lokalizacji i tym podobne rzeczy, które w tym wypadku tak naprawdę są
mało istotne.

50. Data: 2006-03-31 12:45:32

Od: Elske <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak napisał(a):

> Moja nie wynajmowała, bo nie było powodu. Co dla mnie też jest normalne. Ale
> minęło naście lat i moje dziecko mogło by się niemaniem komunijnego
> przyjęcia poczuć urażone.

Moje nie miały i nie widziałam, żeby były jakoś szczególnie urażone. Co
prawda kiedy poszły w poniedziałek do szkoły pani zadała pytanie "a co
dostaliście na komunię?". No i okazało się, że klasa dostała prezenty w
stylu "podręczny zestaw kina domowego", całe stosy komórek, komputery,
Hi-Fi a jedna dziewczynka nawet wycieczkę do Egiptu. Na szczęście moje
starszaki są z tych rozsądnych, więc rozumiały dlaczego u nas w domu
nie ma zwyczaju puszczania fajerwerków z okazji Pierwszej Komunii
(zresztą rozmowy na ten temat były wcześniej - również ksiądz na
spotkaniach przedkomunijnych podkreślał, że w tym nie o prezenty chodzi
a przynajmniej nie o takie). Trochę przykro im było na pewno, ale
przecież do cholery nie będę robiła szopki tylko dlatego, że inni
rodzice robią.

--
Elske

http://elske.freehost.pl/
*Ludwik XIV był samolubem. Twierdził, że Francja to ja.*

Urodziny dla 5-7 latka
Dewocjonalia i galanteria komunijna dla dzieci
gdzie dobry stomatolog i ortodonta Wawa Kabaty?
jakie wybrac liceum? Boszzz, cale zycie trzeba cos wybierac...
Ot, pierwsza klasa - POMOCY!