Re: KUGEL "Szukam przepisu na GUGIEL".

1. Data: 2000-01-07 18:44:29

Temat: Re: KUGEL "Szukam przepisu na GUGIEL".
Od: "Slavek S." <s...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

Kugel to cala grupa tradycyjnych zydowskich potraw.
Kugel moze byc: jablkowy, marchwiowy, serowy, kartoflany, farfelkowy, i
jeszcze kilka innych rodzai ktore robi sie na Passover. Robienie Kugel z
zeberek wieprzowych to tak samo jak dodanie kwasnej smietany do
chinskiej potrawy. Moza robc z potrawami co sie chce, ale moim zdaniem
jak ktos zapytuje o potrawe to natezy mu podac na jej orginalna wesje a
nie wolne dywagacje na temat...

pozdrawiam,

Slav

1. Data: 2000-01-09 09:58:15

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Wlodzimierz Macewicz <w...@i...pw.edu.pl> wrote:

> Użytkownik Slavek S. <s...@u...net> w wiadomości do grup dyskusyjnych
> napisa":3...@u...net...

Czyli pasche.

> A ktora jest oryginalna????

Kugel po niemiecku, a byc moze tez i po zydowsku, znaczy "kula" i
wydaje mi sie, ze nazwa ta odnosi sie bardziej do zewnetrznej formy tej
potrawy, niz do jej skladu. Jest to w kazdym razie zapiekanka zwana
rowniez babka. Moze byc slodka lub nie.

W Kuchni koszernej Rebekki Wolf jest kilka przepisow na kugel, z ktorych
przytocze przepis na kugel z bobu:

"Bialy bob przemywamy i kladziemy do garnka albo innego naczynia razem z
paru koscmi ze szpikiem, z kawalkiem tlustg miesa, roznorodna ale w
kazdym razie gruba kasza i taka iloscia soli, aby potrawa miala mocny
smak. Wszastko to pod szczelna pokrywka posylamy do piekarza w piatek
po obiedzie, ktory nalewa na kugel wody i stawia go w soecjalnie
urzadzonym piecu, w ktorym pozostaje do 12-tej godziny w poludnie w
sobote. Wtedy odbieramy kugel od piekarza i spozywamy na goraco"

Kugel bez slodkich skaldnikow Rebekka Wolf nazywa polskim kuglem.

Wladyslaw

1. Data: 2000-01-10 09:34:13

Od: Joanna Sereinig <j...@j...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Slavek S. napisał(a):

> [...]
> chinskiej potrawy. Moza robc z potrawami co sie chce, ale moim zdaniem
> jak ktos zapytuje o potrawe to natezy mu podac na jej orginalna wesje a

Podpisuję się obiema rękami. Kugiel nie może być z wieprzowiny. Podobnie
jak nigdzie w kuchni indyjskiej nie znajdziecie przepisu np. na wołowinę
Tandoori, prawda? Slav ma świętą rację.

Joanna

Recipe Center
Odp: Poszukuję Krabów