Kafeterka - pytanie

1. Data: 2007-01-02 16:48:06

Temat: Kafeterka - pytanie
Od: "(Na)Leśnik" <n...@n...lubi.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Ostatnio w jednym z marketów znalazłem stalowe "czajniczki" do robienia
kawy po włosku. Kawa parzona jest za pomocą pary wytworzonej z dolnego
pojemniczka z wodą.
Na spodzie napis "Made in Italy", instrukcja w chińskie "robaczki".
Cena na tyle zachęcająca, aby zastanowić się nad zakupem, ale...
Zdziwiło mnie, że pokrywka niedokładnie przylega do czajniczka. Czy tak
być powinno? Obiecująca cena 55 pln wcale nie skłania mnie do zakupu
bubla. Ale może tak powinno być?
--

Pozdrowionka z buszu
(Na)Leśnik

2. Data: 2007-01-02 19:08:50

Temat: Re: Kafeterka - pytanie
Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le mardi 2 janvier 2007 ŕ 17:48:06, dans <eneaf1$2l1$1@news.onet.pl> vous écriviez :

> [...]
> Zdziwiło mnie, że pokrywka niedokładnie przylega do czajniczka. Czy tak
> być powinno? Obiecująca cena 55 pln wcale nie skłania mnie do zakupu

To czy przylega scisle nie ma wiekszego znaczenia, najwazniejsze zeby
czesc dolna dobrze sie dokrecala do gornej. Przed zakupem sprawdz
uszczelke, poza tym takiego typu ekspresow uzywalam, i polecam.

Ewcia

--
Niesz

3. Data: 2007-01-02 19:10:20

Od: "Leszek" <rot_xiii@yrfmrxbyrpu_an_xbagb.pl> szukaj wiadomości tego autora

"(Na)Leśnik" wrote:
> [...]
> Zdziwiło mnie, że pokrywka niedokładnie przylega do czajniczka. Czy
> tak być powinno? Obiecująca cena 55 pln wcale nie skłania mnie do

Cena wcale nie jest taka atrakcyjna :)
Pokrywka w sumie nie ma takiego znaczenia - poza estetyką. Zapobiega
pryskaniu kawy pod koniec parzenia i to jej jedyna funkcja. Wczesniej
kawa spokojnie wypływa i spływa do pojemniczka. Moja również lekko
odstaje ale nic wokół nie jest zapryskane.

Leszek

4. Data: 2007-01-03 09:12:03

Od: thorre <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Taka kafeterka powinna mieć zaworek bezpieczeństwa w górnej części
pojemniczka na wodę.

5. Data: 2007-01-04 00:05:23

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...fr> szukaj wiadomości tego autora

thorre a écrit :
> Taka kafeterka powinna mieć zaworek bezpieczeństwa w górnej części
> pojemniczka na wodę.

Jakiz to zaworek ? Jest klapka na gorze, i tyle.
Oczywiscie jezeli o tego typu maszynce mowimy :
http://www.ulg.ac.be/ltas-cao/info_etud/images/cafet
iere.jpg

Ewcia

--
Niesz

6. Data: 2007-01-04 01:06:41

Od: "Aicha" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa (siostra Ani) N." napisał:

> Jakiz to zaworek ?

Dziurka tuż pod przewężeniem. Może jest po drugiej stronie fotki. Nie
wiem, po co on, zawsze i tak nalewam wodę ciut powyżej zaworka i
jeszcze mi nie wybuchło ;)

--
Pozdrawiam - Aicha

Dozwolone od lat 18 - na liczniku 78.000:
http://www.opowiadania.org/autorzy/aicha/aicha.html

7. Data: 2007-01-04 01:12:11

Od: "Aicha" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Aicha"

> Dziurka tuż pod przewężeniem.

Tu jest fotka od "właściwej" strony:
http://glinki.com/?l=fod4xv

Pozdrawiam - Aicha

8. Data: 2007-01-04 09:00:55

Od: "E." <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aicha napisał(a):

> Dziurka tuż pod przewężeniem. Może jest po drugiej stronie fotki. Nie
> wiem, po co on, zawsze i tak nalewam wodę ciut powyżej zaworka i
> jeszcze mi nie wybuchło ;)

Widziałam kiedyś kuchnię po "wybuchu" małego szybkowaru. Szyby w oknach
poleciały, kuchenkę wbiło w podłogę z jednej strony na 10 cm. Kuchnia do
kapitalnego remontu włącznie z nową wylewką na podłodze.

Zaworek w makinetce nie jest bez powodu. Nie lejesz do niej przecież
wody odmineralizowanej. Widziałaś zapewne jak wygląda czajnik po długim
gotowaniu w nim wody. Narastający kamień może przytkać zaworek (dlatego
wodę należy nalewać zawsze PONIżEJ zaworka). Kawa generalnie nie powinna
zatkać Ci tej rurki, jest dość szeroka, ale przypadki chodzą po
ludziach. makinetka to ekspres ciśnieniowy, czyli musi się na dole
wytworzyć jakieś ciśnienie. Jak Ci się tam cokolwiek zatka, nadmiar pary
winien ujść właśnie tym zaworkiem, zapobiegając rozsadzeniu pojemnika.
Jak dla mnie możesz nalewać tam wodę jak chcesz, ale skoro umieszczono
tam zaworek bezpieczeństwa, pewnie jest ku temu jakiś powód.

E.

9. Data: 2007-01-04 12:59:56

Od: thorre <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

E. napisał(a):

> wodę należy nalewać zawsze PONIżEJ zaworka).
Tak właśnie powinno się robić.

10. Data: 2007-01-04 23:46:30

Od: "Aicha" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "E." napisał:

> Zaworek w makinetce nie jest bez powodu.
> Jak Ci się tam cokolwiek zatka, nadmiar pary winien ujść właśnie tym
> zaworkiem, zapobiegając rozsadzeniu pojemnika.

Moja uwaga o niewybuchu również nie była bez powodu, podobnie jak
emotka. Doskonale zdaję sobie sprawę z tego, że skoro tam jest, to
znaczy, że powinien być. Ale używam tego urządzenia tak rzadko, że
jeszcze długo nie "zarośnie" kamieniem. Zresztą jego stan oceniam na
bieżąco, po każdym zaparzeniu kawy.

--
Pozdrawiam - Aicha

Dozwolone od lat 18 - na liczniku 78.000:
http://www.opowiadania.org/autorzy/aicha/aicha.html

Zwyczajne talerzyki deserowe-pytanie
Przepis z Primo Gusto ze szpinakiem poproszę
sushi przepis
WISNIE
Obiad!