Obiad!

1. Data: 2007-01-02 08:20:06

Temat: Obiad!
Od: "Stanislaw Trepczyk" <t...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Minely"wszelakie" swieta.
Co proponojeie na zwyczajne obiady w najblizszyh dniach?
Co nieco zostalo w lodowce.

Stanislaw z Gdanska.

2. Data: 2007-01-02 08:39:27

Temat: Re: Obiad!
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Stanislaw Trepczyk" <t...@n...pl> wrote in message
> Witam!
> Minely"wszelakie" swieta.
> Co proponojeie na zwyczajne obiady w najblizszyh dniach?
> Co nieco zostalo w lodowce.
>
> Stanislaw z Gdanska.

Ziemniaki z bigosem na resztkach...

Zupa fasolowa na resztkach

3. Data: 2007-01-02 09:07:34

Od: "ikselka" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista napisał(a):
> "Stanislaw Trepczyk" <t...@n...pl> wrote in message

Tylko rosołek - na mój wymęczony smakołykami żołądek... Z tym w
lodówce - nie wiem, co zrobić, a jak już zupełnie niczego nie
wymyślę, to sa dwaj chętni - wilczur i sznaucer ;-)
W każdym razie przez najbliższy tydzień obiadki będą raczej
lekkostrawne typu ryż z kurczaczkiem w potrawce itp.

4. Data: 2007-01-02 09:23:45

Od: " zora" <z...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

ikselka <i...@w...pl> napisał(a):

> Tylko roso=B3ek - na m=F3j wym=EAczony smako=B3ykami =BFo=B3=B1dek...

Ja też rosół robię, a resztki mięsne zamrozić i czekać na gorsze czasy - do babki
ziemniaczanej bedą :)

5. Data: 2007-01-02 09:37:38

Od: "ikselka" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

zora napisał(a):

> Ja też rosół robię, a resztki mięsne zamrozić i czekać na gorsze czasy - do babki
> ziemniaczanej bedą :)
Albo do bigosiku, jak dojdziemy do siebie :-)

6. Data: 2007-01-02 09:37:55

Od: Kajetana_Kinga aka Słowotok <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stanislaw Trepczyk" <t...@n...pl> napisał w wiadomości
> Witam!
> Minely"wszelakie" swieta.
> Co proponojeie na zwyczajne obiady w najblizszyh dniach?
> Co nieco zostalo w lodowce.
>
> Stanislaw z Gdanska.

Obiady to w ciągu tygodnia jem w pracy, także nie mam tego problemu. 4 kg
kiełbasy, które mam ciągle po nocy sylwestrowej zamroziłam i będę sukcesywnie
zużywać.
Może napisz co zostało Ci w lodówce, będzie łatwiej coś zaproponować.
Natomiast mam inne pytanie: zostało mi pół opakowania (takiego chyba 0,5 kg)
pszenicy na kutię z przygotowań Wigilijnych. Co można z niej zrobić
nie_na_słodko? (jakieś potrawy może obiadowe?)

7. Data: 2007-01-02 09:57:16

Od: "czeremcha " <c...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kajetana_Kinga aka Słowotok <k...@g...pl> napisał(a):

> [...]
> pszenicy na kutię z przygotowań Wigilijnych. Co można z niej zrobić
> nie_na_słodko? (jakieś potrawy może obiadowe?)

Możesz ugotować na pęczaku pszennym bardzo smaczny krupnik. Moja szwagierka
bardzo się zdziwiła w święta, że pęczak pszenny, który ona kupuje na
krupnik, to inna nazwa pszenicy na kutię.

Możesz też ugotowany pęczak przepuścić przez maszynkę z dodatkiem
zrumienionej cebulki i grzybów suszonych, albo niewielkiej ilości dowolnego
mięsa /niekoniecznie surowego/ i zrobić kotlety.

Ja mam na obiad ogórkową i drożdżowe kluski na parze z sosem wiśniowym. Tez
mam dość mięsa.

Ania

8. Data: 2007-01-02 10:03:41

Od: Kajetana_Kinga aka Słowotok <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "czeremcha " <c...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> bardzo się zdziwiła w święta, że pęczak pszenny, który ona kupuje na
> krupnik, to inna nazwa pszenicy na kutię.

Krupnik! Krupnik to jest właśnie to. Wielkie dzięki :)
(ja też nie wiedziałam, że to to samo).

> Możesz też ugotowany pęczak przepuścić przez maszynkę z dodatkiem
> zrumienionej cebulki i grzybów suszonych, albo niewielkiej ilości dowolnego
> mięsa /niekoniecznie surowego/ i zrobić kotlety.
Też bardzo dobry pomysł, jeśli wrzucę do tego do środka np. pokrojoną kiełbasę,
usmażę i podam z jakimś sosem.

> Ja mam na obiad ogórkową i drożdżowe kluski na parze z sosem wiśniowym. Tez
> mam dość mięsa.

Ja na razie leczniczo jogurt naturalny :)

9. Data: 2007-01-02 10:09:48

Od: Tatiana <y...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 2 Jan 2007 09:20:06 +0100, Waćpanna lub waćpan Stanislaw
Trepczyk, w wiadomości <news:end4qt$1kh$1@nemesis.news.tpi.pl> zawarł, co
następuje:

> Witam!
> Minely"wszelakie" swieta.
> Co proponojeie na zwyczajne obiady w najblizszyh dniach?
> Co nieco zostalo w lodowce.

Zależy jakie były święta :)
U nas jako pierwszy normalny obiad był makaron ze sosem pomidorowym, przed
sylwestrem, na Sylwestra żur, potem już normalne pieczone mięso, gdyż w
święta Bożego Narodzenia obiadów się u nas nie je i nie mamy przesytu.
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"Nie przejmuj się maleńka, poniosą Cię... na rękach!

10. Data: 2007-01-02 11:09:08

Od: "JaMyszka" <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 2 Sty, 10:57, "czeremcha " wrote:
> [...]
> zrumienionej cebulki i grzybów suszonych, albo niewielkiej ilości dowolnego
> mięsa /niekoniecznie surowego/ i zrobić kotlety.

Pamiętam jeszcze z czasów PRL-u kotlety rybne.
Mieliłam ugotowaną kaszę jaglaną (sądzę, że swobodnie można do
tego wykorzystać wspomnianą przenicę) i wędzoną makrelę, a potem
już robiłam tak jak mielone kotlety mięsne (przyprawy, jajko,
panierka). Podawałam z surówką z kiszonej kapusty i było bardzo,
bardzo...

--
Pozdrawiam :)
JM

Expres Ciśnieniowy Krups - opinie.
DO OPIXA
MASŁO
czekolada jak z wedla
Imbryk - Porcelana Włocławek - poszukuję !