Obiad!

11. Data: 2007-01-02 11:23:08

Temat: Re: Obiad!
Od: Kajetana_Kinga aka Słowotok <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JaMyszka" <f...@g...com> napisał w wiadomości
news:1167736148.298820.58760@v33g2000cwv.googlegroup
s.com...

>Pamiętam jeszcze z czasów PRL-u kotlety rybne.
>Mieliłam ugotowaną kaszę jaglaną (sądzę, że swobodnie można do
>tego wykorzystać wspomnianą przenicę) i wędzoną makrelę, a potem
>już robiłam tak jak mielone kotlety mięsne (przyprawy, jajko,
>panierka). Podawałam z surówką z kiszonej kapusty i było bardzo,
>bardzo...

To mi się bardzo komponuje z moją wizją parapetówki (którą ze względu na sesję
zrobię dopiero w lutym).
Wymyśliłam sobie, że zrobię (upiekę) dużo malutkich kulek z mięsa mielonego, o
różnych smakach (do łatwego potem odgrzania w mikrofalówce albo piekarniku), do
tego będą różne sosy i będzie się je maczać, na widelec i jednym kęsem spożywać.
I ten zmielony pęczak z rybkami jak i z warzywami i suszonymi grzybami bardzo mi
do tej wizji pasuje :)Tym bardziej że w końcu kupiłam sobie elektryczną maszynkę
do mięsa.

Za pomysły bardzo dziękuję, wykorzystam je jak widać w praktyce :)

Pozdrawiam

Kajetana Kinga

12. Data: 2007-01-02 11:37:56

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"ikselka" <i...@w...pl> wrote in message
ps.com...

Dzisiaj żurek z jajkiem na twardo i wiórkami chrzanu - juz jadłem z
chlebem, ale jeszcze będę jadł - z ziemniakami.
Doskonały na odpoczynek kiszecznika po piciu... :-P)))

13. Data: 2007-01-02 11:38:58

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"czeremcha " <c...@W...gazeta.pl> wrote in message

> kg)
>
> Możesz ugotować na pęczaku pszennym bardzo smaczny krupnik. Moja
> szwagierka
> bardzo się zdziwiła w święta, że pęczak pszenny, który ona kupuje na
> krupnik, to inna nazwa pszenicy na kutię.
>
> Możesz też ugotowany pęczak przepuścić przez maszynkę z dodatkiem
> zrumienionej cebulki i grzybów suszonych, albo niewielkiej ilości
> dowolnego
> mięsa /niekoniecznie surowego/ i zrobić kotlety.
>
> Ja mam na obiad ogórkową i drożdżowe kluski na parze z sosem wiśniowym.
> [...]

Czy te Twoje kluski są wielkosci bułek?

14. Data: 2007-01-02 16:39:40

Od: "lakis" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Na jlepsza będzie dieta podparta resztkami.
ale tak naprawde to ja proponuje sałatkę pomidory, oliwki i uszka

15. Data: 2007-01-02 23:15:03

Od: "czeremcha " <c...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista <p...@w...pl> napisał(a):

> Czy te Twoje kluski są wielkosci bułek?

Napracowałam się, napisałam - i nie chciało wysłać. Więc może się powtórzę,
ale trudno, nie moja wina...

Są wielkości małych bułek. Kupne, przyznam zaczepnie. Smakują mi odgrzane na
patelni, na mleku. Zrobiłam do nich sos z mrożonych wiśni i polałam
dodatkowo śmietanką.

W "Kuchni Polskiej" nazywają je kluskami drożdżowymi na parze, tak je
nazywaliśmy w domu - a pewnie Ci chodzi, że to bułki drożdżowe albo
pampuchy, albo coś tam. Dla mnie - kluski. :-)

Ania

16. Data: 2007-01-03 03:39:41

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nazywaliśmy w domu - a pewnie Ci chodzi, że to bułki drożdżowe albo
> pampuchy, albo coś tam. Dla mnie - kluski. :-)

Od dziecka takie jadłem - wielkości dawnej bułki za 50 gr. Mój rekord -
17szt, babcia donosiła - nadziewała te "knedle na parze" marmoladą. Po ich
zjedzeniu nie mogłem wstać od stołu - jedyny raz w życiu 9miałem wtedy
okolo18 lat).
Z tym, ze gotowała wrzucone na wodę w największej brytfannie, ale
jednorazowo nie więcej niż 3 szt - trzeba było po 15 min gotowania wyciągać
na półmisek dwoma widelcami rozdzierając od góry, aby para wyszła - wtedy
nie "klapały". Gdy była druga osoba gotowała 6 szt jednorazowo...

Polane przyrumienionym lekko masłem na to rozdarcie i posypane cukrem
wyśmienicie smakowały (17 szt!!!!:-P))))))))))))).

17. Data: 2007-01-03 07:19:22

Od: "Stanislaw Trepczyk" <t...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Poczytalem Wasze mejle.i.......
i kiedy proponowlem swojej"Pani" jakies menii zeby przygotowala to mi
"korytko" przewrocila i kazala sie samemu zywic!
A co! Ale mi krzywde zrobila!
Dzisiaj zrobilem sobie dzien wolny.(Kolega mnie wieczorem odwiedzil i balem
sie usiasc na kierownica) i wpadlem na pomysl : ziemniak doslownie jeden
smazony i jajka sadzone i surowka z pomidora!
Po rememencie lodowki doszedlem do wniosku,ze nic tam nie nadaje sie na
"normalny" obiad.

Tesknie za grochowka!

Stanislaw z Gdanska

18. Data: 2007-01-03 12:58:04

Od: "ikselka" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

czeremcha napisał(a):
> Są wielkości małych bułek. Kupne, przyznam zaczepnie. Smakują mi odgrzane na
> patelni, na mleku. Zrobiłam do nich sos z mrożonych wiśni i polałam
> dodatkowo śmietanką.
Uwielbiam je. Ale od 2 stycznia - out, podobnie jak śmietanka od
truskawek ;-)
Jadę na wesele w lutym. Idę na zaczarowany leżak ;-)
PS. Aniu, mam nadzieję, że moje pozdrowienia z innego kierunku też
do Ciebie dotarły. Internet jest wielki.

19. Data: 2007-01-03 22:21:42

Od: "czeremcha " <c...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

ikselka <i...@w...pl> napisał(a):

> PS. Aniu, mam nadziej=EA, =BFe moje pozdrowienia z innego kierunku te=BF
> do Ciebie dotar=B3y. Internet jest wielki.

Jasne, że dotarły! Dzięki wielkie! Lada dzień coś skrobnę!

Ania

20. Data: 2007-01-03 23:07:46

Od: "ikselka" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stanislaw Trepczyk napisał(a):
> ziemniak doslownie jeden
> smazony i jajka sadzone i surowka z pomidora!

Bardzo dobre jedzonko. (Ups! Kierunek - magiczny leżak).

> Tesknie za grochowka!

Ja też tęsknię za grochówką... Kierunek - magiczny leżak...
Buuu. :-(

Expres Ciśnieniowy Krups - opinie.
DO OPIXA
MASŁO
czekolada jak z wedla
Imbryk - Porcelana Włocławek - poszukuję !