Kajmak Makłowicza

1. Data: 2002-12-28 22:40:38

Temat: Kajmak Makłowicza
Od: "Rafał Wylociński" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Obejrzałem dziś (nie bez przyjemności) Makłowicza na TVPolonia (odc 9).
Jednym z przepisów były kruche babeczki z kajmakiem. Niestety ufny swej
pamięci nie zanotowałem proporcji. To był błąd. Czy ktoś z grupowiczów
oglądał i zapisał lub poda własny wypróbowany przepis. Nie był to kajmak z
mleka w puszce lecz z mleka w proszku (przepis na ten z mleka w puszce
znam). Wdzięczny będę za pomoc.

Żeby się wkupić podaję przepis na kruche z owocami.

3 żółtka
3 szkl. mąki
1/2 szkl. cukru pudru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 kostka (250) g Kasi lub innej margaryny do pieczenia.
1-2 łyżki gęstej śmietany (18%).
owoce - jabłka z kompotu, brzoskwinie, gruszki, wiśnie (bez pestek
raczej;) ) Najlepsza jest konfitura wiśniowa :)))
Ważne jest żeby owoce były dobrze odciekłe (odcieknięte sic!)

Posiekać mąkę, proszek, cukier z margaryną, dodać żółtka i śmietanę. Szybko
zagnieść ciasto. Nie wyrabiać za długo. Jeżeli klei się do rąk dodać trochę
mąki (ale nie za dużo). Wysmarowaną blachę (średnią lub większą) wylepić
ciastem. Z białek ubić sztywną pianę. W trakcie ubijania niewielką ilością
piany (przyszłej) wysmarować ciasto. Do ubitej piany dodać 3-4 łyżki cukru.
Na ciasto układać owoce i pianę z białek. Na dużą blaszkę piany będzie mało
i lepiej ją ubić z większej ilości białek, więc ciasto bobrze jest piec jak
zostanie ma trochę białek z innego pieczenia lub gotowania.
Piec w temp 180°C przez godzinę. Jeżeli blaszka będzie mniejsza czas
pieczenia wydłużyć.
W piekarnikach elektrycznych piec bez termoobiegu i z grzaniem TYLKO od
dołu.

Czas przygotowania 15 minut

Smacznego

Życie jest jak gulasz. Nigdy nie wiesz na co trafisz.
Pozdrawiam
.Rafał

Malawi na:
http://213.134.130.46/wylot2/

1. Data: 2002-12-28 22:56:04

Temat: Re: Kajmak Makłowicza
Od: "Zenek" <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rafał Wylociński" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> oglądał i zapisał lub poda własny wypróbowany przepis. Nie był to kajmak z
> mleka w puszce lecz z mleka w proszku (przepis na ten z mleka w puszce

Ja robię tak:
Do miksera wsypujemy mleko w proszku, cukier i cukier waniliowy, zalewamy 1
/4 szklanki wrzącej wody i miksujemy. Dodajemy masło i - dla nadania
bardziej zdecydowanego smaku - łyżkę ostudzonego: karmelu albo kawy i znów
miksujemy. Od razu nakładamy na upieczone ciasto i zdobimy. Karmel robimy,
rumieniąc patelni 1-2 łyżki cukru, następnie zalewając go 1/2 szklanki
zimnej lub gorącej wody i zagotowując.

Jednak teki kajmak nie umywa się do kajmaku z mleka płynnego. To tak jak
miód sztuczny ..

--
Zenek

Vesele Vanoce a Stastny Novy Rok 2003! Milujte se a mnozte se!

1. Data: 2002-12-28 23:00:59

Od: "Zenek" <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Toż o składnikach zapomniałem!
Oto one:

10 dag mleka w proszku
1 łyżka karmelu lub kawy rozpuszczalnej (niekoniecznie)
15 dag cukru
1 cukier waniliowy
10 dag masła

1. Data: 2002-12-29 06:38:54

Od: "Rafał Wylociński" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Użytkownik "Zenek" <j...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Oto one:
>
> 10 dag mleka w proszku
> 1 łyżka karmelu lub kawy rozpuszczalnej (niekoniecznie)

Wielkie dzięki.

Życie jest jak gulasz. Nigdy nie wiesz na co trafisz.
Pozdrawiam
.Rafał

Malawi na:
http://213.134.130.46/wylot2/