Re: Kajmak Makłowicza

From: "Zenek" <j...@c...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Kajmak Makłowicza
Date: Sat, 28 Dec 2002 23:56:04 +0100

Użytkownik "Rafał Wylociński" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:aul9bl$i8m$1@news.tpi.pl...
> Witam.
>
> Obejrzałem dziś (nie bez przyjemności) Makłowicza na TVPolonia (odc 9).
> Jednym z przepisów były kruche babeczki z kajmakiem. Niestety ufny swej
> pamięci nie zanotowałem proporcji. To był błąd. Czy ktoś z grupowiczów
> oglądał i zapisał lub poda własny wypróbowany przepis. Nie był to kajmak z
> mleka w puszce lecz z mleka w proszku (przepis na ten z mleka w puszce
> znam). Wdzięczny będę za pomoc.

Ja robię tak:
Do miksera wsypujemy mleko w proszku, cukier i cukier waniliowy, zalewamy 1
/4 szklanki wrzącej wody i miksujemy. Dodajemy masło i - dla nadania
bardziej zdecydowanego smaku - łyżkę ostudzonego: karmelu albo kawy i znów
miksujemy. Od razu nakładamy na upieczone ciasto i zdobimy. Karmel robimy,
rumieniąc patelni 1-2 łyżki cukru, następnie zalewając go 1/2 szklanki
zimnej lub gorącej wody i zagotowując.

Jednak teki kajmak nie umywa się do kajmaku z mleka płynnego. To tak jak
miód sztuczny ..

--
Zenek

Vesele Vanoce a Stastny Novy Rok 2003! Milujte se a mnozte se!