Kalmary

1. Data: 2003-11-03 10:03:10

Temat: Kalmary
Od: "Maciuros" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam mrozone kalmary ale nie wiem za bardzo jak je przyrzadzić.
z góry dzięki za pomoc

1. Data: 2003-11-03 12:42:26

Temat: Re: Kalmary
Od: "banan" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam mrozone kalmary ale nie wiem za bardzo jak je przyrzadzić.
> z góry dzięki za pomoc

Cale, czy tylko tuby?
B.

1. Data: 2003-11-03 12:57:05

Od: wiku <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Maciuros wrote:

> Mam mrozone kalmary ale nie wiem za bardzo jak je przyrzadzić.
> z góry dzięki za pomoc

ja najbardziej lubie w panierce
zakladam, ze kalmary masz juz w krazkach, rozmrazasz je, osuszasz
papierowym recznikiem i robisz marynate skladajaca z soku z cytrtyny i
oliwy,kalamary zalewasz marynata, solisz, pieprzysz i odstawiasz na
jakis czas (minimum dwie godziny)
robisz panierke: rozbijasz jedno jajko, beltasz je i dodajesz szklanke
mleka i powoli dosypujesz maki az uzyskasz geste ciasto
krazki kalmarow odlewasz z maryanaty, pojedynczo maczasz w panierce,
wrzucasz na gleboki, rozgrzany olej i smazysz na zlocisto
mozna podawac z jakims sosem (np.pomidorowym z bazylia) ale smaczne tez
sa same
smacznego
wiku

--

http://www.breakbeat.pl/
MAY THE BREAKZ BE WITH YOU

1. Data: 2003-11-03 15:35:33

Od: "Maciuros" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

W tubie

1. Data: 2003-11-03 16:03:04

Od: wiku <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

mam wiecej wolnego czasu wiec zapropnuje jeszcze jeden przepis: kalmary
w sosie pomidorowym z bazylia

kalmary rozmrazasz i pokrojone kawalki smazysz na oliwie (tak z 10-15
minut) kalmary sciagasz z patelni, i na tej samej oliwie smazysz
posiekana cebule (albo i ze dwie), dodajesz wycisniety czosnek (ja lubie
jego smak wiec doaje nawet 5-6 zabkow, ale mozesz poprzestac na 2)
potem wrzucasz na to pokrojone pomidory z puszki bez skorki (jesli
uzyjesz swiezych bedziez musial dluzej gotowac), podsypujesz to papryka
slodka (a jesli lubisz na ostro to ostra), dolewasz odrobine bialego
wina i wrzucasz posiekana bazylie swieza, dusisz po przykryciem az sosik
zgestnieje, a na koniec wrzucasz do niego kalmary
ja podaje je w miseczkach i z podgrzana ciabata, ale mysle ze dobrze
komponowalyby sie tez z ryzem

innym pomyslem na kalmary (moja mama tak je robi) sa kalmary a la ryba
po grecku (zastepujesz rybe kalmarami)

wiku

--

http://www.breakbeat.pl/
MAY THE BREAKZ BE WITH YOU

1. Data: 2003-11-03 17:20:24

Od: "M.W." <tangaroa@Nospam_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maciuros" <m...@p...pl> napisał w wiadomości
> Mam mrozone kalmary ale nie wiem za bardzo jak je przyrzadzić.
> z góry dzięki za pomoc

mozesz pokroić w krazki i zrobić tak jak flaczki....

Ale te tuby po ugotowaniu mozna nadziewać
róznymi rzeczani

a potem po nadzianiu sie kroi to w plasterki i podaje :))

mozna nadziac taka awanturka ze szprotek
albo wykwintniej jakąś pasta rybna i zalac galareta..

Marek

no to ja znow po prosbie :o)
Było - Orzechy włoskie - co z nich?
tworzenie jadłospisu