Kapusta

1. Data: 2004-06-16 16:30:50

Temat: Kapusta
Od: "Dragon" <l...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich

Jestem studentem i dziś dostałem z domu "pewną" ilość jedzenia. Problemu
oczywiście by nie było, gdyby nie fakt, że moi kochani rodzice chcąc mi
dogodzić zapakowali główkę działkowej kapusty.
I tu są schody: co z tym zrobić w warunkach akademikowych? Szatkowanie na
kapuśniak raczej odpada :)

Pozdrawiam i smacznych kolacji

1. Data: 2004-06-16 16:48:54

Temat: Re: Kapusta
Od: "andy" <andyro @ poczta. onet. pl> szukaj wiadomości tego autora

Zrób suróweczke :
pokric /szatkowac/ drobno lekko posolic odstawic na ok. 1 godz., zetrzec na
tarce jabłuszko i marchewke posolic dodac smietane lub majonez wymieszac i
smacznego

--
Mazury - czarter jachtu http://www.republika.pl/rocichy/

1. Data: 2004-06-16 17:21:42

Od: Eva MN <e...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
mozna zrobic warzywko do drugiego dania: ugotowac kapuste pokrojona na
cztery czesci w garnku z lyzka stolowa soli i dwoma lyzkami cukru.
Jak bedzie miekka omascic maslem.

Inne uzycie kapusty, popularne w mojej kuchni, to dodatek do pieczeni:
wrzucam do brytfanny duze kawalki marchwi, plastry cebuli, czosnek,
rzepe pokrojona w grube plastry, grube kawaly kapusty, na to szuke miesa
albo kurczaka, posypuje obficie bazylia, dodaje sol,pieprz,papryke do
smaku, podlewam to wszystko szklanka wody i za poltorej godziny obiad mi
sie "sam zrobi".

Smacznego!
Ewa MN

1. Data: 2004-06-16 17:36:51

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In <capsjp$m4e$1@achot.icm.edu.pl> Dragon wrote:
> [...]
> rodzice chcąc mi dogodzić zapakowali główkę działkowej kapusty. I tu
> są schody: co z tym zrobić w warunkach akademikowych? Szatkowanie na

Domyślam się, że kapusta młoda. Pokroić promiemiście na ósemki lub
więcej kawałków, jeżeli głowa duża. Ugotować kawałki w osolonej wodzie (
z dodatkiem kminku?). Zasmażyć tartą bułkę z masłem, tym polać i podać
jako jarzynę.
To tak z niczego, czyli z głowy. Jak bardzo Ci zależy poszukam jeszcze
jakichś przepisów, może znajdę coś oryginalniejszego.

A właściwie gdzie leży problem z szatkowaniem?

Władysław
--
Das Raetsel gibt es nicht
Wittgenstein

1. Data: 2004-06-16 18:44:01

Od: "Dragon" <l...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
> In <capsjp$m4e$1@achot.icm.edu.pl> Dragon wrote:
>
> To tak z niczego, czyli z głowy. Jak bardzo Ci zależy poszukam jeszcze
> jakichś przepisów, może znajdę coś oryginalniejszego.

Jeśli to nie sprawi za dużo kłopotów to proszę bardzo. Z chęcią sprawdzę, co
ile będę mógł

> A właściwie gdzie leży problem z szatkowaniem?

W skąpej ilości miejsca i przewidywanym bałaganie w okolicy miejsca pracy :)

1. Data: 2004-06-16 18:44:19

Od: "Dragon" <l...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Eva MN" <e...@i...com> napisał w wiadomości
> [...]
> albo kurczaka, posypuje obficie bazylia, dodaje sol,pieprz,papryke do
> smaku, podlewam to wszystko szklanka wody i za poltorej godziny obiad mi

Tak wygląda :)

1. Data: 2004-06-16 18:45:09

Od: "Dragon" <l...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "andy" <andyro @ poczta. onet. pl> napisał w wiadomości

> [...]
na
> tarce jabłuszko i marchewke posolic dodac smietane lub majonez wymieszac i

Może...

1. Data: 2004-06-16 19:11:20

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In <caq4dg$1ek$1@achot.icm.edu.pl> Dragon wrote:

> [...]
> sprawdzę, co ile będę mógł

> W skąpej ilości miejsca i przewidywanym bałaganie w okolicy miejsca

To masz przepis z "Kucharki litewskiej" adaptowany nieco do warunków w
akademiku. Kapustę gotujesz w całości, najlepiej na parze. Poł kilo
tłustego mięsa mielonego mieszasz z czterema jajami i trzema łyżkami
tartej bułki. Doprawiasz solą, pieprzem. Kapustę obierasz z liści
wykładasz nimi spory garnek, dajesz na dno warstwę mięsa, warstwę liści,
warstwę mięsa i tak do pełna. Na wierzchu dajesz liście, przykrywasz i
wstawiasz do gorącego piekarnika na pół godziny.

Władysław
--
Contrariwise: if it was so, it might be; and if it were so, it would be;
but as it isn't, it ain't. That's logic.

1. Data: 2004-06-16 20:03:09

Od: "Marianka" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Ponieważ czasem zaprzyjażniam sie z leniem i nie chce mi się gotować, to
skorzystam z Twojego przepisu, muszę pomyśleć o tym już teraz, kiedy jest
kapusta. Zastanawiam się jednak, jak to się robi w akademiku, czy teraz
studenci dysponują piekarnikami?
Ciekawa, jak wyjdzie taki kapuściany przekładaniec... Marianka

1. Data: 2004-06-16 20:22:09

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los wrote:
> [...]
> liści, warstwę mięsa i tak do pełna. Na wierzchu dajesz liście,
> przykrywasz i wstawiasz do gorącego piekarnika na pół godziny.

===
Che, to wygląda jak lasania z kapusty. Czy ta potrawa ma nazwę, może
litwania? :)

waldek
===

pesto do czego?