Kapusta, kalafior i cytryna

1. Data: 2005-06-20 07:28:20

Temat: Kapusta, kalafior i cytryna
Od: Dorota Szuba <d...@p...mail.desy.de> szukaj wiadomości tego autora

Przegladajac ostatnio "Kuchnie Neli" A. Rubinstein natrafilam na
prosty przepis dotyczacy gotowania kapusty i kalafiora. Otoz autorka
ksiazki radzi, by do gotujacej sie kapusty lub kalafiora dodawac kilka
plasterkow cytryny. Ciekawa jestem czy ma to jakiej znaczenie oprocz
nadania innego smaku ? Czy taka cytryne powinno dawac sie ze skorka czy
bez? Moze ktos z Grupowiczow w ten sposob gotuje te warzywa i zechce sie
podzielic wiedza na ten temat.

pozdrawiam
Dorka

2. Data: 2005-06-20 10:56:21

Temat: Re: Kapusta, kalafior i cytryna
Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorota Szuba" <d...@p...mail.desy.de> napisał w
wiadomości news:d95qjk$jim$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...

> [...]
> nadania innego smaku ? Czy taka cytryne powinno dawac sie ze skorka czy
> bez? Moze ktos z Grupowiczow w ten sposob gotuje te warzywa i zechce sie

....z ciekawostek...

kalafiory miewaja mnostwo robakow w sobie.......dobrze widziane jest
wymoczenie kalafiora w zimnej wodzie z dodatkiem octu..
gotowanie z cytryna pozowala na zachowanie koloru bielszego i pewnej
jedrnosci...a kapusta zachowa kolor zielony :)

taka np fasolka szparagowa duzo ciekawiej wyglada kolorystycznie
jesli....sol i cukier wrzucimy razem z fasolka w tym samym momncie na
gotujaca sie wode....inny patetn to dodanie odrobimy proszku do pieczenia ;)

tyle z ciekawostek
agataw

3. Data: 2005-06-20 11:11:18

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 20 Jun 2005 12:56:21 +0200, "Agata" <a...@g...com.pl>
wrote:

.inny patetn to dodanie odrobimy proszku do pieczenia ;)

>tyle z ciekawostek
>agataw

albo sody oczyszczanej, ale ona tez przyspiesza rozmiekanie
jarzyn gotujacych sie, wiec trzeba starznie uwazac.
jeszcze podobno po odcedzeniu takiej np fasolki szybko przelac ja
zimna woda. ma zostac zielona, jak zywa. Prawda to? Bpo moja
wyglada tak samo przed i po tym eksperymencie wodnym

pierz
K.T. - starannie opakowana

4. Data: 2005-06-20 11:29:38

Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krysia Thompson" <K...@h...fsnet.co.uk> napisał w
wiadomości news:309db1d3uomo9fmls64omi956rvmn1ajst@4ax.com...
> [...]
> zimna woda. ma zostac zielona, jak zywa. Prawda to? Bpo moja
> wyglada tak samo przed i po tym eksperymencie wodnym

to przelanie zimna...albo jeszcze lepiej wrzucenie w balie z lodem i
woda!...powoduje ze natychmiast zatrzymujesz proces gotowanie sie takiej
fasolki...niezywa sie robi......tylko ze aby to mialo sens to najpierw wazne
aby jej nie przegotowac ;)
wszelkie cuda do salatek warzywne tak sie zatrzymuje......

agataw

5. Data: 2005-06-20 11:38:40

Od: Dorota Szuba <d...@p...mail.desy.de> szukaj wiadomości tego autora

Agata wrote:
> [...]
> gotowanie z cytryna pozowala na zachowanie koloru bielszego i pewnej
> jedrnosci...a kapusta zachowa kolor zielony :)

Dzieki, zupelnie o takiej opcji zapomnialam ( kolorze).

> taka np fasolka szparagowa duzo ciekawiej wyglada kolorystycznie
> jesli....sol i cukier wrzucimy razem z fasolka w tym samym momncie na
> gotujaca sie wode....inny patetn to dodanie odrobimy proszku do pieczenia ;)

Przeksperymentuje przy najblizszej okazji :)

pozdrawiam
Dorka

6. Data: 2005-06-20 12:13:53

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>aby jej nie przegotowac ;)
>wszelkie cuda do salatek warzywne tak sie zatrzymuje......

To ja to wiem, ze sie zatrzymuje proces, ale jak sie ma to do
koloru...ta, powiedzmy 20 sekundowa roznica czasu, kiedy po
wyjeciu jeszcze sie troche gotuje..., ja i tak niedogotowuje
jarzyn i tak :P

Pierz
K.T. - starannie opakowana

7. Data: 2005-06-20 19:11:39

Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krysia Thompson" <K...@h...fsnet.co.uk> napisał w
wiadomości news:3mcdb11kf19fdrij3chle3do1hnbjmampo@4ax.com...

> [...]
> koloru...ta, powiedzmy 20 sekundowa roznica czasu, kiedy po
> wyjeciu jeszcze sie troche gotuje..., ja i tak niedogotowuje

.....nie pomozesz rozgotowanej marchewce zesztywniec

agataw

Dlaczego ciemne palce od obierania ziemniaków?
żeby lody nie zamroziły się "na kamień"
Wytwarzanie słodu
Wytwarzanie słodu
Wytwarzanie słodu