Karta parkingowa

1. Data: 2002-02-28 13:47:38

Temat: Karta parkingowa
Od: "Czaplewski" <s...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Minister Infrastruktury juz podpisał rozporządzenie w sprawie wzoru karty
parkingowej dla osób niepełnosprawnych oraz wysokości opłaty za jej wydanie.
Karta parkingowa ma wymiary 148 mm x 106 mm w kolorze jasnoniebieskim.
opłata za wydanie karty parkingowej wynosi 25 złotych.
Rozporządzenie to wchodzi w życie po upływie 30 dni od d nia ogłoszenia (tj.
od 18 lutego)

aaa_ / scorpio

2. Data: 2002-02-28 14:02:50

Temat: Re: Karta parkingowa
Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czaplewski napisał(a):

> [...]
> opłata za wydanie karty parkingowej wynosi 25 złotych.
> Rozporządzenie to wchodzi w życie po upływie 30 dni od d nia ogłoszenia (tj.

Rzuć numerem dzienniczka ustaw
--
Z pozdrowieniami

Jacek K.

+-------------------------------+
| http://www.proinfo.pl/jacek.k |
+-------------------------------+

3. Data: 2002-02-28 14:17:44

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek Kruszniewski napisał(a):

> Czaplewski napisał(a):

> Rzuć numerem dzienniczka ustaw

Już mam ;-)
Dz.U. nr 13 (jakiś feralny ten numer) poz. 778

Ładna ta karta - ze zdjęciem nawet :))
I według Unii Europejskiej :)

i kosztuje tylko 25 zł :(

Ale wchodzi 30 dni po ogłoszeniu czyli licząc od 18.02 (data Dz.Ustaw)
to jest 20 marca :))
Znając Polskie warunki - przez pierwszy miesiąc nie mamy miejsc parkingowych :))

--
Z pozdrowieniami

Jacek K.

+-------------------------------+
| http://www.proinfo.pl/jacek.k |
+-------------------------------+

4. Data: 2002-02-28 16:07:47

Od: "Tomek-Tw." <t...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

WiTAM

Podaje aktualny Dz.U.02.13.126 z dnia 2002.02.18
tu jest aktualny link
http://bap.lex.pl/cgi-bin/demo.cgi?comm=spistr&akt=n
r159298&ver=-1

A teraz na koniec zadanko dla grupowiczow. Jakie rozporzadzaenie (kogo)
reguluje dokladne wydawanie karty???
Co maja zrobic aktualni posiadacze kart starych i nowych (zmienionych),
ktorzy nie maja orzeczenia o niepelnosprawnosci wg. nowych przepisow, czyli
stara I i II grupe.

Wiem, wiem, ze nadal obowiazuja ale slysze plotki, ze trzeba bedzie tysiace
ludzi
targac jeszcze raz na komisje aby wydac im nowa karte!!!!!

Dz.U. 2001 nr 129 poz. 1444
Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym.
Art.8.2
"Karte parkingowa wydaje sie na podstawie orzeczenia i opinii wydanych przez
zespol ds. orzekania o stopniu niepelnosprawnosci przy powiatowym centrum
pomocy rodzinie dzialajacym na podstawie odrebnych przepisow"

Czyli konkretnie co?? PCPR orzeka o wydaniu karty na podstawie czego
(przepisy). Uznaje I i II grupe czy moze rzadac 1000 papierkow - co to
reguluje????

Tomek-Tw.
e-mail: t...@b...pl; t...@p...fm
icq: 62660490; gg: 81195

5. Data: 2002-02-28 21:18:55

Od: "Katarzyna G." <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomek-Tw." <t...@b...pl> napisał w wiadomości
zeszow.tpsa.pl...

> [...]
r159298&ver=-1

> A teraz na koniec zadanko dla grupowiczow. Jakie rozporzadzaenie (kogo)

Reguluje: USTAWA z dnia 6 września 2001 r. o zmianie ustawy - Prawo o ruchu
drogowym. (Dziennik Ustaw z dnia 12 listopada 2001 r.) w art. 3 (na szarym
końcu) jest zmiana ustawy o rehabilitacji społecznej i zawodowej osób
niepełnosprawnych. Jest tam taki niepozorny dopisek, że:

"w ust. 6a po pkt 2 dodaje się pkt 3 w brzmieniu:
3) spełnienia przez osobę niepełnosprawną przesłanek określonych w art. 8
ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym."

Oznacza to, że w nowych orzeczeniach o stopniu niepełnosprawności wydawanych
przez Zespoły ds. Orzekania o Stopniu Niepełnosprawności jest dodatkowo
zapis (punkt) który winien być uwzględniony gdyby zachodziła sytuacja, że
osoba niepełnosprawna spełnia przesłanki określone w art. 8 ustawy - Prawo o
ruchu drogowym (w starych orzeczeniach tego nie było). Lekarz orzecznik
winien ten zapis uwzględnić, a osoba niepełnosprawna powinna sprawdzić przy
odbieraniu orzeczenia czy ten zapis jest dla niej korzystny, gdyż wówczas na
podstawie tego orzeczenia otrzyma kartę parkingową.

> Co maja zrobic aktualni posiadacze kart starych i nowych (zmienionych),
> ktorzy nie maja orzeczenia o niepelnosprawnosci wg. nowych przepisow,
czyli
> stara I i II grupe.
W art. 4 (zaraz po tym 3) jest zapisek:
"Osoba niepełnosprawna posiadająca legitymację potwierdzającą uprawnienie do
niestosowania się do niektórych znaków drogowych może używać, od dnia
wejścia w życie ustawy do dnia 1 lipca 2002 r., tego dokumentu zamiast karty
parkingowej, o której mowa w art. 8 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo
o ruchu drogowym (...)"

Niestety do 1 lipca 2002r. osoby niepełnosprawne mają czas na wyrobienie
nowego orzeczenia (nawet te które stawały na komisję w zeszłym roku, gdyż
jak pisałam orzeczenia wydane przed 1 stycznia 2002r. nie posiadają
stosownego zapisu).

> Wiem, wiem, ze nadal obowiazuja ale slysze plotki, ze trzeba bedzie
tysiace
> ludzi
> targac jeszcze raz na komisje aby wydac im nowa karte!!!!!
Niestety tak będzie :-(((

> Czyli konkretnie co?? PCPR orzeka o wydaniu karty na podstawie czego
> (przepisy). Uznaje I i II grupe czy moze rzadac 1000 papierkow - co to
> reguluje????
Mam nadzieję, że to co napisałam jest przedstawione wyczerpująco. Muszę się
przyznać, że długo szukałam odpowiedzi na te pytania.

Pozdrawiam

Katarzyna G.

6. Data: 2002-03-01 09:18:57

Od: "Czaplewski" <s...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Uprzedzili mnie z numerkiem :-)
pozdrowionka
aaa_ / scorpio

7. Data: 2002-03-01 11:12:05

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czaplewski napisał(a):

> Uprzedzili mnie z numerkiem :-)

Dobrze że żadnego numerka ci nie wykręcili :-)

Z pozdrowieniami

Jacek K.

+-------------------------------+
| http://www.proinfo.pl/jacek.k |
+-------------------------------+

8. Data: 2002-03-01 14:08:36

Od: <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Rowniez witam

> "w ust. 6a po pkt 2 dodaje się pkt 3 w brzmieniu:
> 3) spełnienia przez osobę niepełnosprawną przesłanek określonych w art. 8
> ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym."

Ja mam pytanko apropos tegoz wlasnie art 8 w/w ustawy otoz w tekscie jednolitym
tej ustawy znalazlem zapis, ze szczegolowe okreslenie znakow do ktorych moze
nie stosowac sie posiadacz pojazdu bedacy ON lub tez osoba przewozaca ON jest
okreslone w art 7 ust. 2 w/w ustawy brzmi (w tekscie jednolitym): iz wlasciwy
minister okresla to, bylbym wdziefczny gdyby ktos mogl okreslic mi znaki do
ktorych stosowac sie nie musze. O odpowiedz prosze na priv (ostatnio rzadko
zagladam i czytam grupe)

> Pozdrawiam
>
> Katarzyna G.

Pozdrawiam
Rafal Zielinski

9. Data: 2002-03-02 15:07:42

Od: a...@i...org.pl (algraf) szukaj wiadomości tego autora

wejdzie wejdzie, ale nie tak szybko :-)

- ustawa swoja droga a zycie swoja. niech mi ktos poda co to znaczy jasno
niebieski ? sa rozne odcienie ? czy to znaczy ze kazde wojewodztwo bedzie
mialo inny kolor ? czy beda laminowane ? kto ma je wydawac ? one juz powinny
byc wydrukowane ale nie sa :-) 25 zl - !!!! za co ? za kawalek papieru ? czy
posiadacze dawnych legitymacji musza od nowa wszystko zalatwiac ?

to rozporzadzenie to mam juz od kilku dni - i niezle sie usmialem :-)
Minister Infrastruktury rozp. z dnia 30 stycznia w sprawie wzoru karty ....
D.U. Nr 13 Poz.126

:-)
pozdr.
Arek

[...]