Kartoffelsalaten

1. Data: 2002-11-07 09:56:21

Temat: Re: Kartoffelsalaten
Od: "sMOCZYCA" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ja lubię :
4 ziemniaki
6 jajek na twardo
4 ogórki kiszone
majonez
przyprawy - sól pieprz papryka słodka
wszystko w kostkę i mieszamy doprawiając - mniam i pychota :)

1. Data: 2002-11-07 10:33:36

Temat: Kartoffelsalaten
Od: "Bydzio" <b...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy zna ktos dobry przepis na ten niemiecki przysmak? ;-o)

Z góry dziekuje.
Bydzio

1. Data: 2002-11-07 10:44:57

Od: "Bydzio" <b...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2002-11-07 10:58:42

Temat: Re: Kartoffelsalat
Od: "Bydzio" <b...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@u...fu-berlin.de> napisał w
wiadomości news:3DCA47C8.10804@ukbf.fu-berlin.de...

> jak już to Kartoffelsalat.

Jak już to ... sałatka ziemniaczana :-o)))

> Tu masz setkę przepisów ;-)
> www.kartoffelsalate.de

A po polsku? ;-o)

Bydzio

1. Data: 2002-11-07 11:00:24

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Bydzio:

jak już to Kartoffelsalat.

Tu masz setkę przepisów ;-)

www.kartoffelsalate.de

Waldek

1. Data: 2002-11-07 11:00:51

Od: "Bydzio" <b...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@u...fu-berlin.de> napisał w
wiadomości news:3DCA4869.1030609@ukbf.fu-berlin.de...

> aha, no i większość, jak nie wszystkie, nie zawierają majonezu. To
> raczej polska specjalność.

He, he, heee, dlatego do "swojej" dodaję majonez tylko do smaku!! :-)

Pozdrawiam
Bydzio

1. Data: 2002-11-07 11:03:05

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Waldemar Krzok :

1. Data: 2002-11-07 11:14:31

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Bydzio:

> Jak już to ... sałatka ziemniaczana :-o)))

ty zacząłeś ;-)

> A po polsku? ;-o)

tu masz jedną przetłumaczoną. Też kiedyś robiłem i fajnie wychodzi:

potrzebujesz:
ziemniaki sałatkowe (znaczy nie rozwalające się)
drobno pokrojoną cebulę
sól, pieprz, ocet
ciepły rosół
olej, pokrojony szczypiorek

Ziemniaki ugotować, obrać i pokroić w talarki. Dać do michy. Na to
cebulę, sól, pieprz i rosół (nie za dużo, to ma być sałata, nie zupa).
Odstawić na godzinę do przegryzienia. Polać olejem, odstawić na jeszcze
chwilę. Podawać ze szczypiorkiem. Mi smakuje lekko ciepłe, do tego jakaś
kiełbaska lub leberkäs.

Waldek

1. Data: 2002-11-07 12:55:57

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 7 Nov 2002 11:33:36 +0100, "Bydzio"
<b...@p...gazeta.pl> wrote:

>Czy zna ktos dobry przepis na ten niemiecki przysmak? ;-o)
>
>Z góry dziekuje.
>Bydzio

niemioecki jak niemiecki, moze ten przepis i jest niemiecki

kartofle - w cokolwiek - kostka, krataka, paski, rzucik,
gwiazdki, ja kroje w byle co, niby kostke, ale jaka to kostka
wyjdzie z zokraglonego kartofla ;))
do tego duzo posiekanej cebuli, a jeszcze lepiej szalotki i duzo
wedzonki usmazonej - nie tradycyjne skwarki - kostka, a raczej
lasterki wedzonki/bekonu usmazone na chrupko i
polamane/pokrojone. dla kolorku dodaje szczytpiorku. to polac
takim niby winegretem z tluszczu od wedzonki z odorobina oleju do
tego cytrynyowego soku. i dodaje tego nieszczesnego majonezu, ale
bardzo malo pol na pol z jakims jogurtem albo czyms takim. tego
naprawde ma byc minimalnie bo to salatka kartoflana an ie
majonezowa, majonez ma tylko nieco polaczyc skladniki, winegret i
to cieply winegret z cieplymi ziemniakami iestety...wsiaka on w
kartofle a szkoda. salatka najleposz letnia

Trys

P.S. Jadamy ja z watrobkami kurzymi usmazonymi na ogromnym ogniu
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-11-07 12:57:44

Od: "Bydzio" <b...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@u...fu-berlin.de> napisał w
wiadomości news:3DCA4B17.60506@ukbf.fu-berlin.de...

> [...]
> Odstawić na godzinę do przegryzienia. Polać olejem, odstawić na jeszcze
> chwilę. Podawać ze szczypiorkiem. Mi smakuje lekko ciepłe, do tego jakaś

Dziękuję!

Bydzio

czerwona herbata
Co zamiast rozna?
Jakie polecacie ksiazki o tematyce kulinarnej?
pomidorówka
Akademia Schellera ?