Kefir

1. Data: 2004-09-06 19:29:33

Temat: Kefir
Od: "Borno" <b...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zrobiłem taki dziwny eksperyment:
Do 1 litra mleka dolałem Actimela i zostawiłem na 2 dni.
Mleko zsiadło i to wypiłem.
W ciągu 1 minuty byłem juz na kiblu i mnie troche przeczyściło, a jestem
przyzwyczajony do kefirów i jogurtów bo bardzo lubię.

Mam pytanie dla znawców:
- czy ten Actimel sie w tym mleku popsuł a mleko zsiadło na swoich
bakteriach, czy po prostu te bakterie actimelowe wymagają innego środowiska
?

Paweł

2. Data: 2004-09-07 09:55:38

Temat: Re: Kefir
Od: "Meg" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> - czy ten Actimel sie w tym mleku popsuł a mleko zsiadło na swoich
> bakteriach, czy po prostu te bakterie actimelowe wymagają innego

napisz raczej na pl.rec.kuchnia, tam ci wyjaśnią

pozdr Magda

3. Data: 2004-09-08 07:25:16

Od: "Simonto" <s...@A...onetMNIE.pl> szukaj wiadomości tego autora

ciesz sie ze nie eksplodowales panie Nobel . 1 minute po wypicu ? Cos za
szybko zadzialalo.

Simonto

4. Data: 2004-09-08 07:58:07

Od: "Borno" <b...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

No, ryzykant to jestem :) Naprawde tak szybko zadziałało, aż się zdziwiłem.
Natomiast niepomny wcześniejszego doświadczenia spróbowałem na drugi dzień i
już nie ma takich efektów.
Podejrzewam że za pierwszym razem nie zdążyło dobrze się przerobić - to był
2 dzień, wyglądało na przerobione.

5. Data: 2004-09-08 11:07:06

Od: Posesjusz <p...@w...pl_spam_> szukaj wiadomości tego autora

Witaj Borno,

Dnia 6 września 2004 (21:29:33)
Na temat "Kefir"
begin message:

> Zrobiłem taki dziwny eksperyment:
> Do 1 litra mleka dolałem Actimela i zostawiłem na 2 dni.
> Mleko zsiadło i to wypiłem.

Czy myslisz ze udalo Ci sie tez rozmnozyc bakterię l.Casei defensis ? :)
Czy tylko ta standardowa flofę bakteryjną ? Z tymi pierwszymi to wydaje mi
sie ze one predzej wyginely, danone na swoich stronach chwali sie ze
wyhodowanie tych bakterii zajeło im kilka lat, w specjalnych warunkach
az w koncusie udalo ;) A wiec ciekawe czy takim sposobem
"na zsiadlym mleku" da rade je rozmnozyc.

Posesjusz
ICQ: 3385742

6. Data: 2004-09-08 12:50:19

Od: "Borno" <b...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

W sumie jest tak ze zostawiajac mleko ono ma w sobie przypadkowe bakterie
powodujace ze ono staje sie zsiadłe.
W mleku UHT ich nie ma wiec mleko po prostu sie popsuje.
I teraz tak - jesli np do mleka (nawet UHT) dolejemu kefiru ktory posiada
jakies bakterie danego rodzaju to mleko sie przerobi zrodnie z tymi
bakteriami.
Wiec pomyslalem ze z Actimelem bedzie podobnie. Ale czy tak jest to nie
wiem.
Teraz wypiłem to zsiadłe mleko do konca i jest OK, bardzo mi smakowało i nic
sie nie dzieje, ale za pierwszym razem to było tak szybko ze po minucie
byłem na kibelku. Co prawda nie było to jakieś zabójcze przeczyszczenie ale
zawsze. Moze za szybko spróbowałem- 2 dni i sie nie zdazyło przerobic? Nie
wim. Nie wiem tez czy w tym zsiadłym mleku sa bakterie actimela czy po
prostu ono zsiadło na swoich bakteriach (miałem mleko nie uht). Musiał bym
to sprawdzić na mleku UHT - jesli sie nie popsuje a bedzie zsiadłe to wtedy
na pewno na bakteriach z actimela ale nie wiadomo czy beda miały takie same
właściwości jak oryginał.

Czyli wiecej pytań niz odpowiedzi :)

7. Data: 2004-09-09 08:33:01

Od: "Młody" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Borno" <b...@h...pl> napisał
> [...]
> W ciągu 1 minuty byłem juz na kiblu i mnie troche przeczyściło, a jestem
> przyzwyczajony do kefirów i jogurtów bo bardzo lubię.

Szybko...Może to efekt poprzednich eksperymentów....:)

--
Pozdrawiam Młody

8. Data: 2004-09-09 12:15:20

Od: "Wujek MAnieq" <d...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://tinyurl.com/7x4bu

--
Pozdrawim MAnieq

Złamanie Le Fort IV
poszukuję psychologa/psychiatry, który pomoże mojemu synowi
rtg
Nowoczesna Gastroskopia
In study, clinicians rate top medical journals