Kefir z mleka

1. Data: 2000-06-12 20:46:05

Temat: Kefir z mleka
Od: "BJ" <d...@b...zie.pg.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie znowu,
Kiedyś pojawilo się to na grupie, ale zapomnialam, wiec prosze o podpowiedz:
co nalezy zrobić, zeby z mleczka zrobić dużą ilość kefiru???
Pamietam, że kefir dodaje sie do mleka, ale jakie proporcje, i czy mleko zag
otować, a pozniej w jakiej temperaturze trzymać...
Okres chlodnikowy rozpoczęty, więc prosze o pomoc!

Pozdrawiam - Basia

1. Data: 2000-06-13 07:47:44

Temat: Re: Kefir z mleka
Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik BJ <d...@b...zie.pg.gda.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8i3i7v$84b$...@k...task.gda.pl...
> [...]
> co nalezy zrobić, zeby z mleczka zrobić dużą ilość kefiru???
> Pamietam, że kefir dodaje sie do mleka, ale jakie proporcje,

Troszeczke wystarczy. Tylko, zeby bakterie wprowadzic, a w lyzeczce kefiru
jest ich od cholery.

> i czy mleko zagotować,

A po co? Bakterie lubia surowe.

> a pozniej w jakiej temperaturze trzymać...
> Okres chlodnikowy rozpoczęty, więc prosze o pomoc!

W pokojowej bedzie dobrze. Chyba, ze masz chlodna spizarnie, to bedziesz
mogla popijac bez wczesniejszego wkladania do lodowki.

Jader

1. Data: 2000-06-13 08:13:46

Od: Wojtek Maj <w...@s...pekao.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jader wrote:

> [...]
> podpowiedz:
>
> Troszeczke wystarczy. Tylko, zeby bakterie wprowadzic, a w lyzeczce kefiru

Policzone?

> A po co? Bakterie lubia surowe.

> W pokojowej bedzie dobrze. Chyba, ze masz chlodna spizarnie, to bedziesz
> mogla popijac bez wczesniejszego wkladania do lodowki.
>
> Jader

Kiedyś w sprzedaży w Polsce były takie urządzenia nazywały się jogurtowniki.
WIem, że można je kupoić u południowego sąsiada. Zasada "produkcji" była taka
sama.

1. Data: 2000-06-13 08:38:11

Od: "Andrzej Bienias" <a...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

"BJ" <d...@b...zie.pg.gda.pl> wrote in message

> Witajcie znowu,
> Kiedyś pojawilo się to na grupie, ale zapomnialam, wiec prosze o
podpowiedz:
[...]
> Okres chlodnikowy rozpoczęty, więc prosze o pomoc!

Ja robilem to tak: 1l zwyklego,pasteryzowanego mleka ze sklepu,
ok. 0,3 l mleka skondensowanego i 70 ml kefiru Danone (z innego
mi sie nie udawalo). Wymieszac i zostawic na noc w 20-21 C.

Kefir dostawalem rano, a najpozniej wieczorem nastepnego dnia
i nie wiem od czego to zalezalo.

Mleko skondensowane powoduje, ze kefir mozna "nozem kroic" :-)
i jest smaczniejszy, ale jesli unikasz tluszczu, to mozna nie dodawac.

> Pozdrawiam - Basia

Smacznego,
Andrzej

1. Data: 2000-06-13 14:11:19

Od: Mdana <m...@n...chrobot.krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 13 Jun 2000, Wojtek Maj wrote:

> Kiedyś w sprzedaży w Polsce były takie urządzenia nazywały się jogurtowniki.
> WIem, że można je kupoić u południowego sąsiada. Zasada "produkcji" była taka
> sama.

Ja uzywalam zwyklego termosa. Do pogrzanego mleka dodawalam lyzke jogurtu
naturalnego (z zywymi bakteriami- jakze inaczej ;-) - wlewalam to do
termosa i po kilku godzinach byl juz wspanialy jogurt.

PS. Pozdrowienia z Krakowa od dawnej wspolpracowniczki - w PBKS to fajnie
bylo....

:-))

Mdana

1. Data: 2000-06-14 11:30:58

Temat: Odp: Kefir z mleka
Od: "Victoria" <v...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Mozna dodac na litr mleka lyzeczke kefiru, ale bez niego tez bedzie
dobrze... Poprostu postawic surowe mleko w temperaturze pokojowej w
garnku... Nastepnego dnia jest pyszny kefirek/zsiadle mleczko/maslanka. A do
tego mlode ziemniaczki z koperkiem... mrauuu
Pozdrawiam
Victoria

1. Data: 2000-06-14 12:17:51

Od: "Jarek" <n...@u...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

No, no... maslanka a kefir czy zsiadłe mleko to absolutnie nie to samo i
dletgo ważne jest czego łyżeczkę się dodaje... chodzi o kultury bakterii,
które powodują fermentację... (a maslanka to produkt pochodny z produkcji
masła jak sama nazwa mówi).

jarek

1. Data: 2000-06-14 20:31:29

Od: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak) szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 13 Jun 2000 09:47:44 +0200, "Jader" <j...@p...com.pl>
wrote:

>A po co? Bakterie lubia surowe.

lepiej jednak do ostudzonego przegotowanego (albo do swiezego UHT. W
surowym mleku diabli wiedza jakie bakterie juz sa i ktore wygraja w
konkurencji - przegotowane jest z grubsza sterylne i jak zadamy
kontrolowana kulture bakteryjna to wiemy co uchodujemy.

--
Darek

Makaron sojowy!
Re: Kuchnia irlandzka