Re: Kiedy i jak mówić dziecku o śmierci mamy?

Data: 2010-10-07 06:58:11
Temat: Re: Kiedy i jak mówić dziecku o śmierci mamy?
Od: medea <x...@p...fm>

W dniu 2010-10-06 22:15, Szaulo pisze:
> Trochę wybiegam w przyszłość, ale faktycznie nie bardzo wiem, kiedy i
> jak powiedzieć synkowi, że jego mama nie żyje.
>
> Czy taki problem w ogóle się pojawi przed jego kontaktami i porównaniami
> z innymi dziećmi?
>
> Jak mówić dziecku dwu-trzyletniemu o śmierci, jeżeli w ogóle?

Moim zdaniem mówić, jak tylko o to zapyta. No bo co mu powiesz, jeśli
zapyta? Skłamiesz, a potem będziesz brnąć w kłamstwo? IMO najlepszym
sposobem jest po prostu udzielanie prawdziwych odpowiedzi na pytania
dziecka, dostosowując oczywiście odpowiedzi do możliwości percepcji dziecka.

Dużo też zależy od sytuacji - czy będziesz wychowywał syna sam, czy z
kimś, bo przecież to możliwe.

Ewa