Pozbycie sie kreta

71. Data: 2003-06-03 23:28:20

Temat: Kiedy nastepne spotkanie ?
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

----- Original Message -----
From: "T.W." <t...@w...pl>

> Małe toto, niepozorne, okrągławe...Średnica coś ze dwa milimetry.
> Wypisz wymaluj chwast :)
> A pierwsze dwa liście właściwe to coś jakby mała pokrzywa, tylko trochę
> jaśniejsza zieleń.
:)
dzis namierzylem posrod inneo zielska 3 "pokrzywki"
ktore zapewne sa melisa
:)))
pachna troche inaczej niz pokrzywa
ale ze z jednej straony rosnie bazylia a z drugiej czaber
to czuje sie glownie ich zapach
:)

> I już pachną. Zawsze je po tym poznawałam. I pewnie dlatego mam tak dużo,
bo
> jak tu wyrywać coś, co tak ładnie pachnie :)
:)
dla mnie tez kryterium zapachu jest bardzo istotne
naprzyklad kupujac ostatnio kaline
wybralem nie mniej atrakcyjnie kwitnaca kaline wonna
od tej pomponiatsej ale bezwonnej
:)
> Jak będzie jakieś następne spotkanie grupowe (tym razem będziemy się
starali
> przyjechać), to Ci przywiozę dużą kępę. Jak już raz posadzisz, to się sama
> wysiewa.
:)))))
bardzo dziekuje
napewno znajde dla niej miejsce
:)))
ale skoro wspomnialas o spotkaniu
KIEDY I GDZIE nastepne
?
byla chyba mowa o Wroclawiu
?
>Oczywiście, jeśli nie zetniesz wszystkiego na herbatkę, ale Ty to raczej
> spokojny i bez melisy jesteś, nie to co my, pieniacze ;-)
hehe
no bo Wy juz macie zalozone swoje ogrody
a ja oprocz biezacego podlewania i pielenia
buduje swoj ogrod
i gdy wracam z panderozy zmeczony jak kon po westernie
to mi sie juz niewiele chce
:)
na etacie herbatkowym
jest u mnie glownie mieta
hehe
z hibiskusem to sie nacialem kupujac go
myslalem bowiem
ze to ten z owocowych herbat
:)))))

> pozdrawiam zielarsko
> Ewa
:))))
a jakie inne ziola uprawiasz
?
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

72. Data: 2003-06-03 23:28:21

Temat: Re: Pozbycie sie kreta - kolejna awantura
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

73. Data: 2003-06-04 09:33:52

Temat: Re: Kiedy nastepne spotkanie ?
Od: "T.W." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> :)))
> pachna troche inaczej niz pokrzywa
> ale ze z jednej straony rosnie bazylia a z drugiej czaber

Jak potrzesz listki to powinny mocno pachnieć cytrynowo.
Czyli zupełnie inaczej niż pokrzywa.

> dla mnie tez kryterium zapachu jest bardzo istotne
> naprzyklad kupujac ostatnio kaline
> wybralem nie mniej atrakcyjnie kwitnaca kaline wonna
> od tej pomponiatsej ale bezwonnej
> :)

Jak kiedyś spotkasz koreańską... dla mnie rewelacja, tylko powoli rośnie.
My się w niej zakochaliśmy w O.B. w Krakowie, kiedy "coś" pachniało już
przy wejściu, a to był nieduży krzew tej kaliny dość daleko od tego wejścia
rosnący.
Po trzech sezonach nasza wreszcie dała "koncert" w tym roku.

> [...]
> a ja oprocz biezacego podlewania i pielenia
> buduje swoj ogrod
> i gdy wracam z panderozy zmeczony jak kon po westernie

Niektórzy odbudowują pierwotną wizję, po tym, co przebudowała natura ;-)

> a jakie inne ziola uprawiasz
> ?

Oregano (też w nadmiarze :)
i już w normalnym zakresie cząber górski, ogrodowy, szałwię lekarską
(omszona nie liczy się jako zioło, ale też), lawendę, estragon, miętę (tylko
chyba przesadziłam z ograniczaniem jej ekspansji :))), tymianek, różne
macierzanki. Lubczyk po zimie się nie pokazał, więc chyba już go nie
uprawiam :(
No i chyba jest mentha requienii (też nie do końca "zielarska" mięta).
Chyba, bo wymarzła i kiełkuje od nowa, nie chcę zapeszyć :)

Pozdrawiam
Ewa

74. Data: 2003-06-04 09:43:36

Temat: Odp: Kiedy nastepne spotkanie ?
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik T.W. <t...@w...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bbkei5$as2$...@n...news.tpi.pl...

> Użytkownik "Tadeusz Smal" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
>
> No i chyba jest mentha requienii (też nie do końca "zielarska" mięta).
> Chyba, bo wymarzła i kiełkuje od nowa, nie chcę zapeszyć :)

A ja teraz sobie przypomiałam, że M. requienii została w ogrodzie u znajomej
:-( .
--
Pozdrawiam sklerozowo, Kaśka

75. Data: 2003-06-04 12:29:34

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wejścia
> rosnący.
> Po trzech sezonach nasza wreszcie dała "koncert" w tym roku.
wieczorem poszukam jak wyglada ta koreanska
:)
te ktora kupilem jako wonna juz z daleka pachniala na tym ryneczku
i tylko dzieki temu ja namierzylem
bo kwiaty to takie niepozorne biale baldachimki
:)

> Niektórzy odbudowują pierwotną wizję, po tym, co przebudowała natura ;-)
:)
zarys koncepcji mojego ogrodu widac mozna zlukac
na http://www.ogrod.pct.pl/str8_tadeusz_s.html
:)

> Oregano (też w nadmiarze :)
:)
mam jego tez bardzo duzo okolo 8 mb
i w tym roku podlewane uroslo na 50 cm wysokie
:)
> i już w normalnym zakresie cząber górski, ogrodowy,
:)
mam tylko ten ogrodowy
>szałwię lekarską
> (omszona nie liczy się jako zioło, ale też),lawendę,
:)
sa jeszcze na etapie niewielkich siewek
:(
>...estragon,
:)
wyrosl juz na 20 cm i musze go wysadzic z foliowca
:)

:)
miętę (tylko chyba przesadziłam z ograniczaniem jej ekspansji :))),
:)
u mnie nad stawem i w stawie na plyciznach
cale jej zagony
dzis koniecznie musze ja przyciac
i ususzyc na zime
:)
>tymianek,
:(
mi nie wzeszdl
musze powtornie wysiac
podobnie zreszta jak majeranek
:(
>.. różne macierzanki.
:)
piaskowa wysialem ale jeszcze chyba nie wykielkowala
:(

>Lubczyk po zimie się nie pokazał, więc chyba już go nie
> uprawiam :(
:)
u mnie odbil
dorsl do pol metra ale cos z nim nie tak
ma takie wyblakniete liscie
(rosnie w pelnym sloncu )
:)
dla mnie lubczyk koniecznie musi byc w wiekszosci zup czy sosow
i te kupne kropelki Magi
nijak sie maja do zapachu z 2-3 listkow
:)
oprocz wymienionych mam spore "plantacje"
pietruszki i selera naciowego
koperku
szczypiorku
(ze strzelonki bo siedmilatki mam tylko kilka krzaczkow)
a ponadto jeszcze bazylia
lisc laurowy
:)
wlasnie sobie uswiadomilem
ze nie mam rozmarynu a kupowalem wiosna nasiona
:)

> No i chyba jest mentha requienii (też nie do końca "zielarska" mięta).
> Chyba, bo wymarzła i kiełkuje od nowa, nie chcę zapeszyć :)

:)
u mnie jest chyba tylko zwykla mieta pieprzowa
ktora przytargalem z naturalnych siedlisk
i pomimo
ze mam jest dosc sporo
to jest jej za malo na moje potrzeby
:(
moze wiesz
jaka odmiana miety najlepiej udaje w warunkach "polowych"
ta pieprzowa dorodna rosnie na bardzo wilgotnych stanowiskach
na suchym brzegu ledwo sie gajga
:(

76. Data: 2003-06-04 13:29:41

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"T.W." <t...@w...pl> wrote in message

> Jak potrzesz listki to powinny mocno pachnieć cytrynowo.
> Czyli zupełnie inaczej niż pokrzywa.

Istotnie, jak potrzesz listki pokrzywy, efekt bedzie inny :-)

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

77. Data: 2003-06-04 13:32:31

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:9vmDa.120388

> Istotnie, jak potrzesz listki pokrzywy, efekt bedzie inny :-)
Tylko koniecznie o język trzeba pocierać...
Pozdrawiam :-)
Janusz

78. Data: 2003-06-04 14:41:23

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@t...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> w wiadomości do
> grup dyskusyjnych napisał:9vmDa.120388

> Tylko koniecznie o język trzeba pocierać...
> [...]

Pozdrawia boletus

Trawa vel laka
masz szambo, sławojkę musisz tu zajrzeć
konkurs na kretowiny?:))